Skocz do zawartości

Też się pochwalę


MaxStone
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, kiler napisał:

że jak ??

według tego przelicznika wyszło mi że wspomniany wcześniej kamaz ma 1220.66 NM ale za to BMW s1000RR 166 KM 😉

Hehe, czyli kiler nie wiedział, że moc jest wyliczana z momentu - a widzisz, zawsze się czegoś nauczyć można!

Kiler, weź sobie jakąś pierwszą lepszą książkę z mechaniki pojazdowej, znajdziesz tam wszystko. ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, KLAUDIUSZ napisał:

Całą noc szperałeś w necie? emoji1787.png

Jakieś 12 lat temu startowałem w rajdach amatorskich (KJS/KzK), wtedy interesowałem się bardzo takimi rzeczami - i wtedy się tego naumiałem. ; )

Zapytaj Grizzliego, on jest mechanikiem, on Ci wytłumaczy, takie rzeczy są opisane w książkach z mechaniki pojazdów samochodowych (samemu dość niedawno robiłem sobie hobbystycznie 2 szkolenia z mechaniki i w materiałach też o tym wspominali). ; )

Ale spokojnie, nie martwcie się Panowie, nie wszyscy muszą wiedzieć, że moc wylicza się z momentu i obrotów. ; )

Edytowane przez Damian85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że jak ??
według tego przelicznika wyszło mi że wspomniany wcześniej kamaz ma 1220.66 NM ale za to BMW s1000RR 166 KM

Ale musisz jeszcze to podzielić przez 9549,3 i masz wartość w KW a jak chcesz mieć w KM to wynik pomnóż przez 1,36

Tego „spece” zapomnieli napisać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jonaszko napisał:

 

A co to jest moc a co Nm, wyjaśnił najlepiej Hołek w jednym zdaniu;

Moment ciągnie, moc daje dynamikę

Znam też inne...
Moc to jak szybko przyp...sz w ścianę a moment  jak głęboko

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kiler napisał:

silnik o jakim piszę jest wolnossący ;l)

 

nie ma to większego znaczenia. Ważne jest to że poprawiając jeden parametr, napełnianie cylindra obie wartości mocy i momentu zwiększają swoje wartości.

 

2 godziny temu, kiler napisał:

Chcesz mi powiedzieć że silnik kamaza  osiąga maksymalny moment obrotowy przy takich samych obrotach jak np R6 ?? 😉

Po co te bezsensowne porównania. Nie dość że oba silniki dzieli pół wieku od skonstruowania, mają zupełnie inny cykl pracy (diesel vs ZI) to dzieli je przepaść gabarytowa.

 

2 godziny temu, kiler napisał:

Ja znam PEWNE zależności konstrukcji silnika , pojemności a pprzedewszystkim,  założeń konstruktora do jakiego typu pojazdu produkuje silnik 😉

 

Ja też znam i wiem że człowiek potrafi budować różnorakie silniki zależnie od zastosowań.

 

2 godziny temu, kiler napisał:

Ale powtórzę po raz kolejny - pokaż mi korelacje

 

Podałem ci artykuł w którym w teorii przystępnym i zrozumiałym językiem wszystko jest opisane. Jeśli tego nie rozumiesz, przykro mi, więcej co nie pomogę.

 

2 godziny temu, kiler napisał:

Taaak . np Warszawa z jej wolnoobrotowym silnikiem kapitalnie przyspieszała 😉

a np wysokoobrotwe źle przyspieszają ??

Wyciągasz jak z kapelusza silniki z różnych epok i zastosowań żeby na siłę udowodnić co innego niż ja piszę. W tym wpisie odniosłem się do konstrukcji silników HD które mają taką a nie inną charakterystykę. Bezsensu jest porównywać jeden konkretny przypadek do zupełnie innych silników z innej epoki i zastosowań. W ten sposób tylko zamącasz dyskusję.

Teraz, _Monter_ napisał:

Znam też inne...
Moc to jak szybko przyp...sz w ścianę a moment  jak głęboko

 

I to bardziej pasuje do rzeczywistości.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tak powiedzieć...wystarczy powiesić na silniku o mocy 2kW (elektrycznym na 220V aby nie było zbyt dużo zmiennych do dyskucji) koło zamachowe i nadal będzie miał 2.2kW ale znacznie większy moment obrotowy.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, _Monter_ napisał:

Jakby tak powiedzieć...wystarczy powiesić na silniku o mocy 2kW (elektrycznym na 220V aby nie było zbyt dużo zmiennych do dyskucji) koło zamachowe i nadal będzie miał 2.2kW ale znacznie większy moment obrotowy.

 

Coś pomyliłeś Monter. to co "wieszasz" już na wale, nie ma wpływu na jego parametry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kiler napisał:

że jak ??

według tego przelicznika wyszło mi że wspomniany wcześniej kamaz ma 1220.66 NM ale za to BMW s1000RR 166 KM 😉

A jakie dane podałeś dla BMW ?
Już wiem gdzie zrobiłeś błąd 😉
Wyszło ci 166 koni bo podałeś obroty przy jakich jest max moment, czyli okolice 10500rpm. Silnik ma max moc przy 13500, jeśli utrzymał by moment do tych obrotów to wypluł by 214 koni, a że ma ich 198, łatwo wyliczyć że będzie miał około 104Nm przy 13500 obrotach na minute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, IZO napisał:

takie zwiększanie momentu, bez zmiany momentu wyjściowego silnika, ani bez zmiany przełożeń, to trochę zakrawa o perpetuum mobile 😜

Inaczej. To jest magazyn momentu obrotowego a w zasadzie napędowego. Najpierw musisz go zasilić żeby ten w odpowiednim momencie go oddał.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jonaszko napisał:

Nie zapomnieli. Masz to w linku który wrzuciłem. Jednak jak widzę, nikt tego nie czytał oprócz Damianaemoji2.png

I tu Cię mam, @jonaszko - już na 6 stronie pisałem, ze moc oblicza się z momentu. 😛

2 godziny temu, jonaszko napisał:

Moment ciągnie, moc daje dynamikę

Rabla, rabla, rabla. 😄

Moc określa jaki jest moment na danych obrotach. Kuniec. 😄

Kiedyś byłem na pewnym forum, była tam pewna grupa trzymająca władzę.
I mówili sobie o tym czym jest moc, czym jest moment.

Używali takich właśnie pojęć, że moment robi X, a moc Y.
Jakież było ich zdziwienie, gdy dowiedzieli się, że to są powiązane ze sobą rzeczy.

Hamownie obliczają moc na podstawie momentu, jaki jest na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian tylko w tym wszystkim uczestniczą też obroty silnika o których nie można zapominać.

Przykład: Masz ten sam identyczny silnik. Jeden generuje przykładowo 300 Nm i 200 KM a drugi 300Nm ale 220 KM. Wiesz dlaczego i skąd się to wzięło?

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tommo napisał:

Damian tylko w tym wszystkim uczestniczą też obroty silnika o których nie można zapominać.

Przykład: Masz ten sam identyczny silnik. Jeden generuje przykładowo 300 Nm i 200 KM a drugi 300Nm ale 220 KM. Wiesz dlaczego i skąd się to wzięło?

Tommo, żaden silnik nie ma ani 200, ani 220 Nm. Nie ma takiego czegoś.

Meritum sprawy to krzywa momentu obrotowego.

Ani moment, ani moc bez obrotów nie istnieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...