Skocz do zawartości

Problem po serwisie przednich hamulców, gs500


heheroina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, mam mały problem po pełnym serwisie przednich hamulców i wymianie opon. Wymieniłem tarcze, klocki, wyszczyściłem zacisk, założyłem nowe uszczelnienia tłoczków i zmieniłem przewód na stalowy oplot. Przednie koło obraca się swobodnie, jednak co jakiś czas słychać stuknięcie klocka o tarczę i wibracje na kierownicy. Motocykl wpada w małe wężykowanie (nie zawsze) podczas hamowania. Sama siła hamowania na pewno się poprawiła. Na tarczy pojawiła się rysa. Tłoczek nie odbija i rysuje tarczę/ powoduje problemy czy może krzywo przykręciłem koło? Wężykowanie to wina opon? (Metzeler tourance, większe z przodu niż zaleca producent do małego off roadu). Motocykl to Suzuki GS 500 przerobiony na scramblera. Z góry dzięki za sugestie!

spacer.pngspacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest nowa, hiszpańskiej firmy NG Brake Disc , klocki Brembo, zdjęcia zrobione po krótkiej jeździe testowej z hamowaniem. Ta cienka rysa na wokół całej tarczy to przypuszczalnie przez to 'bicie' o klocek. Minimalne wężykowanie występuje tylko przy mocniejszym hamowaniu. Bicie o tarcze występuje punktowo przy obracaniu koła. Zacisk wyczyszczony kompleksowo, wymyty płynem hamulcowym i prepatatami, lekko zdrapane osady, założone nowe gumki uszczelniające. Nie sądzę żeby to miało jakiś wpływ, ale zacisk był chwilę moczony we wrzątku. Założony oczywiście zimny, odstany. W miarę możliwości sprawdzę tarcze, ale raczej mało prawdopodobne żeby była krzywa. Ewentualnie zdejmę zacisk i zobaczę czy oba tłoczki odbijają. Dzięki bardzo za sugestie 🙂 generalnie ciężko mi dojść do ładu z tym motocyklem. Masa pracy włożona i wygląda naprawdę fajnie, ale cały czas wychodzi coś po drodze (rocznik 1991 który swoje odstał w Holandii). Uprzedzając pytania: bezwypadkowy, a przynajmniej wg. mojej wiedzy i oględzin. Jeździ prosto, wczesniej miał inne opony ale 7 letnie więc wymagały wymiany. Czy wtedy wężykował ciężko mi powiedzieć bo hamulce były bardzo słabe i dużo przed przeróbką nim nie jeździłem.

Edytowane przez heheroina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Limo napisał:

Piszesz że zmieniłeś tarczę ale wygląda na używkę. Może jest krzywa.

Jw. Pierwsza rzecz do sprawdzenia, mimo że nowa. Oprzyj śrubokręt o lagę, prawie na styk z tarczą, zakręć kołem i już wiesz. 🙂

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 18.08.2020 o 00:09, heheroina napisał:

Tarcza jest nowa, hiszpańskiej firmy NG Brake Disc , klocki Brembo, zdjęcia zrobione po krótkiej jeździe testowej z hamowaniem. Ta cienka rysa na wokół całej tarczy to przypuszczalnie przez to 'bicie' o klocek. Minimalne wężykowanie występuje tylko przy mocniejszym hamowaniu. Bicie o tarcze występuje punktowo przy obracaniu koła. Zacisk wyczyszczony kompleksowo, wymyty płynem hamulcowym i prepatatami, lekko zdrapane osady, założone nowe gumki uszczelniające. Nie sądzę żeby to miało jakiś wpływ, ale zacisk był chwilę moczony we wrzątku.

Tak z czystej damskiej ciekawości.. W jakim celu zacisk był moczony we wrzątku? I pytanie, które nasuwa mi sie dalej.., zacisk żeliwny czy aluminiowy?

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...