heheroina Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Cześć wszystkim, mam mały problem po pełnym serwisie przednich hamulców i wymianie opon. Wymieniłem tarcze, klocki, wyszczyściłem zacisk, założyłem nowe uszczelnienia tłoczków i zmieniłem przewód na stalowy oplot. Przednie koło obraca się swobodnie, jednak co jakiś czas słychać stuknięcie klocka o tarczę i wibracje na kierownicy. Motocykl wpada w małe wężykowanie (nie zawsze) podczas hamowania. Sama siła hamowania na pewno się poprawiła. Na tarczy pojawiła się rysa. Tłoczek nie odbija i rysuje tarczę/ powoduje problemy czy może krzywo przykręciłem koło? Wężykowanie to wina opon? (Metzeler tourance, większe z przodu niż zaleca producent do małego off roadu). Motocykl to Suzuki GS 500 przerobiony na scramblera. Z góry dzięki za sugestie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Tłoczek nie odbija i rysuje tarcze? To co tam klocków nie ma😁? Ps. Ściągnij zacisk i zobacz czy kazdy tłoczek pracuje płynnie i obie strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Piszesz że zmieniłeś tarczę ale wygląda na używkę. Może jest krzywa. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Jak czysciles zacisk? Wezykowanie kiedy, podczas normalnej jazdy czy podczas hamowania? Jesli podczas normalnej jazdy to raczej za mocno scisniete lozysko glowki ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heheroina Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 (edytowane) Tarcza jest nowa, hiszpańskiej firmy NG Brake Disc , klocki Brembo, zdjęcia zrobione po krótkiej jeździe testowej z hamowaniem. Ta cienka rysa na wokół całej tarczy to przypuszczalnie przez to 'bicie' o klocek. Minimalne wężykowanie występuje tylko przy mocniejszym hamowaniu. Bicie o tarcze występuje punktowo przy obracaniu koła. Zacisk wyczyszczony kompleksowo, wymyty płynem hamulcowym i prepatatami, lekko zdrapane osady, założone nowe gumki uszczelniające. Nie sądzę żeby to miało jakiś wpływ, ale zacisk był chwilę moczony we wrzątku. Założony oczywiście zimny, odstany. W miarę możliwości sprawdzę tarcze, ale raczej mało prawdopodobne żeby była krzywa. Ewentualnie zdejmę zacisk i zobaczę czy oba tłoczki odbijają. Dzięki bardzo za sugestie 🙂 generalnie ciężko mi dojść do ładu z tym motocyklem. Masa pracy włożona i wygląda naprawdę fajnie, ale cały czas wychodzi coś po drodze (rocznik 1991 który swoje odstał w Holandii). Uprzedzając pytania: bezwypadkowy, a przynajmniej wg. mojej wiedzy i oględzin. Jeździ prosto, wczesniej miał inne opony ale 7 letnie więc wymagały wymiany. Czy wtedy wężykował ciężko mi powiedzieć bo hamulce były bardzo słabe i dużo przed przeróbką nim nie jeździłem. Edytowane 17 Sierpnia 2020 przez heheroina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 13 godzin temu, Limo napisał: Piszesz że zmieniłeś tarczę ale wygląda na używkę. Może jest krzywa. Jw. Pierwsza rzecz do sprawdzenia, mimo że nowa. Oprzyj śrubokręt o lagę, prawie na styk z tarczą, zakręć kołem i już wiesz. 🙂 Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natalia Cattiva Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 W dniu 18.08.2020 o 00:09, heheroina napisał: Tarcza jest nowa, hiszpańskiej firmy NG Brake Disc , klocki Brembo, zdjęcia zrobione po krótkiej jeździe testowej z hamowaniem. Ta cienka rysa na wokół całej tarczy to przypuszczalnie przez to 'bicie' o klocek. Minimalne wężykowanie występuje tylko przy mocniejszym hamowaniu. Bicie o tarcze występuje punktowo przy obracaniu koła. Zacisk wyczyszczony kompleksowo, wymyty płynem hamulcowym i prepatatami, lekko zdrapane osady, założone nowe gumki uszczelniające. Nie sądzę żeby to miało jakiś wpływ, ale zacisk był chwilę moczony we wrzątku. Tak z czystej damskiej ciekawości.. W jakim celu zacisk był moczony we wrzątku? I pytanie, które nasuwa mi sie dalej.., zacisk żeliwny czy aluminiowy? Cytuj Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 W GS500 sa zaciski alu. Post z sierpnia wiec nie sadze zeby gosc tu jeszcze zagladal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.