Jump to content

Recommended Posts

Postanowiłem umieścić w weteranach  ponieważ dużo zabytkowych części złożyło się na ten projekt, chociaż w gruncie rzeczy, taki motocykl nigdy nie istniał.

 

Po rozstaniu z odbudowywanym przeze mnie silnikiem od WL ki trafiłem na ofertę sprzedaży francuskiego czterosuwowego silnika marki Bernard o pojemności 200cc. Był to stacjonarny silnik przeznaczony do napędu różnorakich urządzeń rolniczych. Oprócz fajnego wyglądu za zakupem przemawiała nazwa, bo był moim imiennikiem

Bernard1.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiejś konkretnej koncepcji w tym momencie jeszcze nie było... Zacząłem się rozglądać co by mogło pasować... Nabyłem na marktplaats zbiornik od francuskiego motocykla Ravat ( początek lat trzydziestych ), angielską trzybiegową skrzynię Campbell  z ręcznym shifterem, od francuskiego Automoto 350 ( pierwsza połowa lat trzydziestych) i odkryłem najbardziej zajebistą na świecie przednią lampę (od francuskiego roweru z lat trzydziestych) - Luxor. Taką lampę można znaleźć w jednym z motocykli Chicara Nagata (jak ktoś nie zna to polecam) ale mylnie opisaną jako lampę rosyjską.

 

 

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komponenty bardzo fajne. Już jestem ciekawy jak prezentować się będzie całość. Tak zapytam, mieszkasz we Francji? W Polsce te części są absolutnie niespotykane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mieszkam w Holandii. Ale miejsce w zasadzie bez znaczenia - dostępność przez giełdy internetowe jest niezależna od miejsca zamieszkania. Shovela buduję w oparciu o części kupowane głównie w stanach - niektóre z nich w Europie wręcz niemożliwe do znalezienia...

Wracając do tematu... Szukałem jakiegoś fajnego zawieszenia - w tym momencie, żadnych interesujących opcji nie było  -  bez entuzjazmu kupiłem blaszany niekompletny trapez... Wymyśliłem sobie, że projekt powinien mieć w sobie nieco szaleństwa i wybrałem koła na 144 szprychach. Do tego retro oponki... No i przymiarka jak by się zapowiadała całość.

5.jpg

6.jpg

Edited by F.I.P. Berek
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, F.I.P. Berek napisał:

Mieszkam w Holandii. Ale miejsce w zasadzie bez znaczenia - dostępność przez giełdy internetowe jest niezależna od miejsca zamieszkania. Shovela buduję w oparciu o części kupowane głównie w stanach - niektóre z nich w Europie wręcz niemożliwe do znalezienia...

No jednak ma znaczenie. Przeprowadź się do Polski i spróbuj coś kupić we Francji. Mam francuski motocykl i kilkakrotnie próbowałem coś kupić u nich z zerowym skutkiem. Wszystko za Odrą traktują jako kraj wyłudzaczy i oszustów. Nawet na maile nie odpowiadają. Oczywiście części (zwłaszcza do HD) można kupić przez net w USA, Niemczech (nie zawsze chcą wysyłać do Polski), Czechach czy nawet w Szwecji, ale nie we Francji. Dla tego pytałem się gdzie mieszkasz.

Przód jest tyłem do przodu, i w tej pozycji nie będzie działać sprężyna (chyba, że będzie jakieś cwane jej zaczepienie). A jak to ma być boardtracker to powinien mieć sztywny tył.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, HD1940 napisał:

No jednak ma znaczenie. Przeprowadź się do Polski i spróbuj coś kupić we Francji. Mam francuski motocykl i kilkakrotnie próbowałem coś kupić u nich z zerowym skutkiem. Wszystko za Odrą traktują jako kraj wyłudzaczy i oszustów. Nawet na maile nie odpowiadają. Oczywiście części (zwłaszcza do HD) można kupić przez net w USA, Niemczech (nie zawsze chcą wysyłać do Polski), Czechach czy nawet w Szwecji, ale nie we Francji. Dla tego pytałem się gdzie mieszkasz.

Przód jest tyłem do przodu, i w tej pozycji nie będzie działać sprężyna (chyba, że będzie jakieś cwane jej zaczepienie). A jak to ma być boardtracker to powinien mieć sztywny tył.

Jak będziesz coś potrzebował z FR  to mogę Ci pomóc przez DE.


Ciekawy projekt...będzie zajefajny.

 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe - wiem, że "przód jest tyłem do przodu" 🙂 - sprężyna od innego trapezu - tak do zdjęcia było założone, żeby nie odpadała 😎.

 

Ja graty głównie kupuję na ebayu i wtedy nikt Ci łaski nie robi. A Francuzi często nie odpowiadają jak napiszesz nie po francusku - w paru przypadkach ( z innego źródła niż ebay) potrzebowałem tłumacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłem gromadzić osprzęt. Iskrowniki Lafayette-bosch, Magneto France i UH. Prędkościomierz z napędem paskiem klinowym z przedniego koła. Następne odkrycie we francuskich lampach - mniejsza wersja Luxora (wstępnie jako tylne oświetlenie). Gaźnik z brązu z lat trzydziestych Amac-Amal ( i drugi bardzo podobny firmy Gurner).

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik nie ma własnego systemu zapłonu? Zwykle te "dedykowane" są najsprawniejsze. Oświetlenie pewnie na francuską modę zasilać będziesz z prądnicy napędzanej od koła (jak w rowerze) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Silnik ma własny zapłon. Poprzedni właściciel uprzedził mnie, że zapłon nie działa. Niezbyt mi się podobało umieszczenie go pod zewnętrznym kołem zamachowym. Stąd pomysł na zastosowanie innego iskrownika. Co do prądnicy, to w Polsce kupiłem francuską małą prądniczkę. W zamyśle był napęd z wału.

 

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Edited by F.I.P. Berek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji prądów. Przednia lampa jest wyposażona w dwie żarówki - światła długie i krótkie. Zasilanie może być z dynama albo baterii - steruje się tym przełącznikiem w formie "joysticka".

 

 

15.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem, że pisząc o gaźnikach zgubiłem literkę... Ponieważ nie mogę już edytować, poprawiam nazwę tutaj: GURTNER.

 

Myślałem o wykonaniu ramy samodzielnie, ale trafiła się na marktplaats i to z pięknym (chyba kutym) zawieszeniem, od Motobecane MB2 z połowy lat 20 tych.

16.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazwal bym to raczej widelcem przednim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... Gdybyś zechciał rozwinąć myśl, pod kątem niepoprawności określenia  "zawieszenie"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu nie widze tam zadnego zawieszenia, ale................moze byc to kwestia zdjecia robionego z boku, albo za slabych okulaow. Jezeli jest to chetnie sie dowiem jak dziala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...