marcincbr600 Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 Widze Yaco że w twojej CBR też musisz wciskać lekko sprzęgło . A jak u Ciebie idzie zmiana biegów beż użycia sprzęgła (w ogóle nie dotykając). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 Widze Yaco że w twojej CBR też musisz wciskać lekko sprzęgło . A jak u Ciebie idzie zmiana biegów beż użycia sprzęgła (w ogóle nie dotykając). Sprostowanie: w mojej cbr biegi wchodzą również bez dotykania sprzęgła. Lekkie muśnięcie klamki powoduje jednak cichszą zmiane biegu - skrzynia lepiej znosi nieumiejętne odjęcie gazu. Prawdopodobnie, gdy nauczę się prawidłowo przymykać przepustnice, w ogóle przestane używać sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 heh widać teraz jak to forum pomaga ludziom. zobaczcie ile osób po przeczytaniu jednego tematu poprawiło swoją technike jazdy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k.mier Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 Czy "poprawilo" to kwestia sporna. Jeszcz nikt sie nie wypowiedzial dlaczego producenci (sorry - producent - w moim przypadku) nie zaleca zmiany biegow bez sprzegla..moze w ten sposoba zarzynamy powoli skrzynke jednak? :) Pozdrawiam,K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 Heh, czy pomogło mi to w technice jazdy?? Otóż tego dnia, którego zacząłem trenować zmiane biegów bez sprzęgła miałem pierwszego w swojej karierze szlifa... 8O Więc trudno powiedzieć, czy coś sie zmieniło na lepsze hehe... PS. Oczywiście to jest żart, szlifa nie miałem z powodu zmiany biegów tylko z własnej głupoty :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k.mier Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 HiJa sie przemoglem dzisiaj i pojechalem do pracy bez sprzegla.Dziwne wrazenie. Jakbym automatem jezdzil. Miod, bo samochody dla mnie to tylko te z automatem:)Nic nie stuka, nic nie puka, zabki sie wrzucuaja same:)) Fajnie, tylko caly czas nie jestem przekonany do pomyslu i dlaczego producent odradza...Taryfiarze wrzucaja tak biegi w swoich fiaciorach od dawien dawna, ale konstrukcja jest troche inna, nieprawdaz?Czy jakis mechanik moglby sie wypowiedziec co do zaleznosci uzywania sprzegla a zywotnosci skrzynki? pozdrawiam,K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 W instrukcji napisane sa rozne rzeczy z powodow o ktorych nam sie nawet nie snilo.Jezeli sam widzisz ze zmiany bez sprzegla nie obciazaja nadmiernie skrzynki ale wprost przeciwnie - sa dokladniejsze i cichsze, to czym sie przejmujesz ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k.mier Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 Ja widze....ale mechanikiem nie jestem - dlatego dzieki. Mi sie moga wydawac rozne rzeczy. Najbardziej to lubie dzwiek zimnego silnika startujacego z kopyta na trojce, ale pewnie nie jest to zbyt zdrowe :D dlatego niezbedny jest fachowiec.Rozumiem, ze status "spec-mechanik" i 5 gwiazdek generala oznacza, ze od tej chwili oficialna polityka wierchuszki forum.motocykle staje sie jezdzenie bez sprzegla? :D W takim razie demontuje lewa klamke!:D dzieks. K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 Wielu jezdzi teraz przedwojennymi i powojennymi motocyklami i jakos nie narzeka nadal wrzuca biegi ze sprzeglem i takie zabytki beda jezdzic wiecznie. Ciekaw jestem czy te maszyny ktore teraz sa nowe beda jezdzic jeszcze za 50 lat :D - jesli juz po 5 - 10 latach skrzynie sa czesto do naprawy.Robia juz motocykle z automatami - moze to bedzie najlepsze rozwiazanie dla osob ktore nie moga zgrac reki z noga :D U znajomego w 7 letniej GS-ce juz polowa biegow wypada - ma ja od nowosci i w gore nigdy sprzegla nie uzywa. W dol tak. 7 lat i 40 tys to nie uwazam zeby motocykl tak byl zajezdzony zeby skrzynie do takiego stanu doprowadzc. Ale moze to tylko pojedynczy ewenemwnt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 7 lat i 40 tys to nie uwazam zeby motocykl tak byl zajezdzony zeby skrzynie do takiego stanu doprowadzc. Ale moze to tylko pojedynczy ewenemwnt.W R1 dwojka z bieda wytrzymuje 20tys.km takze Twoj kumpel ma dobry wynik :D Jak juz wczesniej napisalem zawsze biegi w gore zmieniam bez sprzegla i nigdy nie mialem problemow ze skrzynia (poza R1) i nadal tak bede robil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 Próbowałem i próbowałem i się udało. Biegi wchodzą bez użycia sprzegła jak nóż w masło. Ale ja z obaw o żywotność skrzyni zostaje przy zmianie biegów ze sprzegłem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 Wchodza spokojnie to fakt ale jak dla mnie jest to zrobione bardziej dlatego zeby zabezpieczyc sie przed osobami ktore tak zmieniaja biegi a nie specjalnie aby tak zmieniac. Sprzet jest coraz bardziej studento odporny jak twierdzil moj profesor. Jak by tak bylo to by bylo zaznaczone ze mozna w instrukcjach. Ale nie moga tego zrobic bo nie jest to do konca pewne a firmom zalezy na tym zeby jak najwiecej serwisowac i czesci sprzedawac. A zacznie sie rozwalac nie kiedy sprzed jest nowy ale kiedy juz gwarancja sie skonczy :mrgreen: Zastanawiam sie nad jednym jesli mozna tak samo plynne zmienianie osiagnac ze sprzeglem to po co robic to bez sprzegla kiedy nie jest ta metoda do konca sprawdzona ?Nie sugerujcie sie wyscigami bo tam motocykle moga rozbebeszyc i robic po kazdym wyscigu nie tak jak przecietny smiertelnik ktory za kazda naprawe buli z wlasnej kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 Noo panooowie (i panie).Tak sobie czytam ten wątek od początku i postanowilem poprobowac (wlasnie wrocilem).Rzeczywiscie, bajka. Chwila wczucia i juz wszystko jasne ! ALe zastanawia mnie jedno.Jako ze RF slynie z rozwalajacej sie dwójki, czy od tego nie posypia sie tez inne kola ?I czy bezpiecznie bedzie przewalac z 1 na 2 ? Przyznam ze tego jeszcze nie probowalem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 Zastanawiam sie nad jednym jesli mozna tak samo plynne zmienianie osiagnac ze sprzeglem to po co robic to bez sprzegla No własnie paradoksalnie u mnie bez sprzęgła wchodzą o wiele płynniej. Wygląda to miniej więcej tak że czas potrzebny na wysprzęglenie i wbicie biegu jest na tyle długi że obroty zdążą spaść i trzeba je lekko podciągnąć szprycą. Na ogół jednak trudno wrzucić wyższy bieg bez stuku skrzyni.Natomiast bez sprzęgła biegi wchodzą idealnie, bez stuków i zgrzytów. Myślę że jest to też specyfika motocykla: 6 biegów, obroty maksymalne 10 tys. a zarazem długi skok dźwigni sprzęgła sterowanego hydraulicznie. Prawdopodobnie w sprzętach niskoobrotowych o długich biegach sprzęgło jest jednak bardziej wskazane. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bucyk Opublikowano 8 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2004 Przy jedynce powinno sie dociskac sprzęgło do końca, a późńiej tylko 2 palcami naciskac!!!!!!!! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.