Asgota Opublikowano 28 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Po 8 latach przerwy... To tak na prawdę nie wiedziałem jak go kopnąć :D A kiedyś słyszałem że jak ktoś nie potrafi kopnąć to nawet z nowym moto w salonie może mieć problem :) Tak jak pisałem, wyjechałem nim dopiero 3 razy, więc poza tym co opisałem czyli:Czasami podczas jazdy gdy zduszę motocykl i mi zgaśnie potrafi strzelić "Focha" i muszę go troszkę pokopać by odpalił ale zdarza się to bardzo bardzo rzadko, w większości odpala od strzała.Po np. 24h postoju motocykla w garażu: staję na stopkach odkręcam kranik, ustawiam ssanie, ustawiam tłok w górnym punkcie (chyba) i kopię... Motocykl odpala od strzała ale gaśnie po 3-4sekundach może nawet 2... Po zgaśnięciu muszę go kopnąć 2 max 3 razy wtedy odpala i już normalnie pracuje. (Kranik zawsze zamykam po zakończonej jeździe)To nic dziwnego w sumie nie zauważyłem, ciągnie jak głupi, nie gotuje się, nie przerywa, nie traci mocy... Jeździ jak powinien... Co do sprzęgła raczej i tak będzie do wymiany, klamka rozkręcona na maxa i w sumie łapie dopiero na samym końcu.... Ale się nie ślizga...Może pomierzę je teraz jak będę wymieniał olej w skrzyni. Co do Cylindra, raczej nie ma o czym dalej pisać... Moto będzie rozbierane jakoś za ok miesiąc, jak będzie tuleja to wymienię cylinder na nowy z Nicasilem i tyle :) No coz.. placisz tanio, placisz dwa razy :) Na to nie ma reguły...Oczywiście jeżeli chodzi o kupno używanego sprzętu...Jeżeli chodzi o części to w większości jest tak jak piszesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natalia Cattiva Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Co do sprzęgła raczej i tak będzie do wymiany, klamka rozkręcona na maxa i w sumie łapie dopiero na samym końcu.... Ale się nie ślizga...Może pomierzę je teraz jak będę wymieniał olej w skrzyni. Co do Cylindra, raczej nie ma o czym dalej pisać... Moto będzie rozbierane jakoś za ok miesiąc, jak będzie tuleja to wymienię cylinder na nowy z Nicasilem i tyle :) Podziel sie co tam zastales w srodku CRFki ? Cytuj Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asgota Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Jeszcze nic, śmigam sobie nią bez problemu.Tak po prawdzie zrobione może 2 baki, ale lata ładnie, pozostał tylko problem odpalania po dłuższym postoju, odpala z 2-3-4 kopa no i za pierwszym razem gaśnie, ale znowu 2 kopy i pracuje pięknie :)Jeszcze kilka dni i zaczynam rozbiórkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asgota Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 (edytowane) A więc od początku roku mamy pogodę nie sprzyjającą jeździe, więc podjąłem decyzję że można by coś pogrzebać przy silniku. Oto jak wygląda po zdjęciu głowicy i cylindra: https://imgur.com/a/XUL0gRH Po karterach widać że coś tam kiedyś się wydarzyło... Ale nie teraz, olej po zlaniu był jeszcze bardzo ładny, bez opiłków czy innych zabrudzeń, z resztą tłok wygląda jak wygląda... Cylinder nie ma rys, widać na nim jeszcze ostatnie honowanie, jedynie na dole są ślady tego cy wydarzyło się wcześniej w karterach... Łańcuch rozrządu jest jeszcze w dobrej kondycji, napinacz tak po prawdzie był wysunięty ok 1/3 swojej długości. Także zakładam że był założony nowy, razem z tym tłokiem i korbą. Silnik, cylinder i głowica pojechały do znajomego mechanika na czyszczenie, sprawdzenie, honowanie, płaszczyzny i pomiary. Ale było by zbyt pięknie... Martwi mnie temat Korbowodu, jest on marki ROYAL, ktoś mi coś powie o tej firmie? Poza tym że korba na allegro kosztuje 260zł? w porównaniu do Wosnera 401zł? Korba przejdzie pomiary, ale zastanawiam się czy ją zostawić, jest to jej pierwszy tłok, ale marka nie daje mi spokoju... Zdjęcie Korby:https://i.imgur.com/sVKbbxh.jpg Tutaj troszkę zaskoczyła mnie niedbałość poprzedniego właściciela przy składaniu, korozja przy ściąganiu głowicy dała mi popalić....https://i.imgur.com/2pBRj5Q.jpg I na koniec zdjęcie starego tłoka i korby, dostałem ten zestaw przy kupnie motocykla, wraz z wieloma innymi częściami, jak widac tłok pasuje do stanu karterów, co się tam wydarzyło nie wiem, ale mam wrażenie że właściciel przy sprzedaży był serio szczery ;)https://imgur.com/a/VtFxgIS na tą chwile tyle, jak możecie to podpowiedzcie coś na temat tego Royal'a, czy jest to coś warte...A ja od jutra zabieram się za wszystkie łożyska, linki i inne pierdoły. Pozdrawiam! Edytowane 21 Stycznia 2019 przez Asgota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Odnośnie korby: 3:00 w szczególności info dla Ciebie. :)Na zdjęciu cylindra widać rysy, godzina 3 i 9. Ale pomiary zweryfikują wszystko. ;) Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natalia Cattiva Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 (edytowane) , Tutaj troszkę zaskoczyła mnie niedbałość poprzedniego właściciela przy składaniu, korozja przy ściąganiu głowicy dała mi popalić....https://i.imgur.com/2pBRj5Q.jpg Klasyka gatunku - niedbalstwo przy montazu.. Nowe czesci wlozone byle jak.. Kolejny silnik skladany w trakcie deszczu.., ostatnio widzialam to samo - dramat. Co do Royala, to sa chyba ekonomiczne korby, a od budzetowych czesci jakosci bym nie oczekiwala.. ooo Kuba :) Edytowane 21 Stycznia 2019 przez Natalia Cattiva Cytuj Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asgota Opublikowano 22 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Na zdjęciu cylindra widać rysy, godzina 3 i 9. Ale pomiary zweryfikują wszystko. ;) Już po pomiarach, cylinder jest jeszcze w normie, rysy bardzo ale to bardzo bardzo nieznaczne.Ogólnie do mojego stylu jazdy (Rekreacyjny) nie ma sensu go ruszać, nie ma jajka wszystko jest OK. Pomiar wykazał że tłok teoretycznie powinien być ten sam (tylko wiadomo, nowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 To dobre info. :-) Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 A co jest nie tak z obecnym tlokiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 No właśnie, nie chciałem wyjść na janusza ale jeśli tłok jest ok to nie można go włożyć z powrotem? Nie robi się tak? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Ogólnie w takich motocyklach często wymienia się "dobre" części na nowe tylko po to by mieć pewność że wytrzymają kolejne mth. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asgota Opublikowano 22 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Ogólnie w takich motocyklach często wymienia się "dobre" części na nowe tylko po to by mieć pewność że wytrzymają kolejne mth. Dokładnie, nie wiem ile ten tłok przelatał MTH, wygląda jak nowy, ale... za 450zł ryzykować rozwalenie cylindra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 W sumie racja :lalag: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 A dlaczego mialby go rozwalic ?Jezeli ma prawidlowy luz w cylindrze wystarczy wymienic pierscienie, przehonowac cylinder i jezdzic.Tym bardziej ze piszesz ze jezdzisz "spacerowo".Tak samo nie przejmowal bym sie producentem korbowodu.Co innego jesli caly czas jedziesz na 100% mozliwosci silnika.Ale ze zdjec wynika ze tlok z cylindrem pracowaly dobrze, nie bylo zadnych przedmuchow olejowych ani zatarc.Nie bylo rowniez nadmiernej temperatury na denku tloka czy na glowce korby.Wiec po co go wymieniac ?Myslalem ze zdjecia pokaza zaolejony i przegrzany zlom, a tu wszystko wyglada jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asgota Opublikowano 22 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 (edytowane) No tak, tylko o korbie już się naczytałem... 50/60mth i wychodzi bokiem... (ROYAL)Co do tłoka, widziałem już wiele pękniętych tłoków które się rozpadły i narobiły spustoszenia... To 250ccm, nie raz ja muszę mocno wkręcić na podjeździe czy jak chce ją wrzucić na koło.Nie wiem, trochę się boję zostawiać Chiński korbowód i stary tłok... Korba 400, tłok 450, a jak pójdzie coś nie tak? kartery? Cylinder? Głowica? Edytowane 22 Stycznia 2019 przez Asgota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.