Agata.Rogata Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 (edytowane) Hej jestem tu nowa i nie douczona więc proszę o odrobinę cierpliwości. Mam problem z nową oponą mianowicie zachowuję się jak flak jechałam już na kapciu i to jest dokładnie te same odczucie. Opona napompowana cisnienie jak zalecane. Nie wiem o co tu chodzi miałam starą i łysą z którą pompowałam co trzy dni i było ok jeździłam w deszczu i spoko miałam awaryjne hamowania poślizgi i bez wywrotki żadnej. Wymieniłam na nową i już dwa razy leżałam. Boje się hamować teraz. Czy to jakiś defekt czy źle założona pomóżcie proszę przejrzałam różne strony nie mogę nic znaleźć. Dodam że kupiłam dokładnie ta samą która miałam starą. Nie wiem czy powinnam kupić innej firmy czy jakiejś pianki wcisnąć żeby ją utwardzić nie mam pomysłów bo nie znam się kompletnie. W dodatku jak może się tak kapciowato zachowywać gdy ciśnienie jest w normie. Nie krzyczcie tylko dopiero zaczynam moją przygodę z jednośladem. Przyznam się że kupiłam najtańsza jaką znalazłam ale firma to firma chyba. Kupię jeszcze raz jak trzeba ale może wystarczy jeszcze raz ja ubrać. Opona bezdętkowa zakładana w serwisie. Edytowane 21 Lipca 2018 przez Agata.Rogata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
de_Palma Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 A co to za opona? Przód? Tył? Jeśli zakładana w porządnym serwisie, to powinni Ci powiedzieć co nie trybi...:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata.Rogata Opublikowano 21 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 (edytowane) A co to za opona? Przód? Tył? Jeśli zakładana w porządnym serwisie, to powinni Ci powiedzieć co nie trybi...:) Opona tylna nie wiem czy porządny ale raczej tak klientów ma sporo i wiecznie zajęty przednią mi robił prędzej bo mi powietrze uciekało i to było jakoś trzy miesiące temu i nic do tej pory się nie dzieje z nią a naprawę sporo jeżdżę. Wygląda że muszę tam wrócić zanim się połamie albo zbankrutuje na naprawach spowodowanych wywrotkami. Edytowane 21 Lipca 2018 przez Agata.Rogata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Opisz te wywrotki dokladniej.Ustaw motocykl na podstawce centralnej i krecac tylnym kolem patrz na rant gumy przy obreczy czy wszedzie jest rowno ulozony.Sprawdz czy same kolo ma luzy na boki w tylnym wahaczu ?Jezeli piszesz ze czujesz sie jak na kapciu to rozumiem ze tyl podczas jazdy wozi cie na boki, nieprawdaz ?Nawet na najtanszych Shinko nie mialem wrazenia ze motocykl chce sie wywrocic.Jaki to motocykl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata.Rogata Opublikowano 22 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 (edytowane) Pierwszy raz wpadłam w poślizg przyhamowując przed rondem nie była to całkiem świeżo założona opona więc to nie była wina tego że nowa bujało mnie bujało aż w końcu padłam identycznie miałam jak jechałam na kapciu i hamowałam gwałtownie bo ktoś mi wyskoczył na drogę ale wtedy udało mi się nie przewrócić a drugi raz hamowanie awaryjne wykręciło mnie tyłem do przodu ale tak się to szybko stało że nie jestem w stanie dokładnie opisać. Każda dziura czy inne nierówności odczuwam flaka wczoraj to aż się zatrzymałam sprawdzić czy naprawdę nie mam powietrza ale okazało się być w porządku. Nawet płynem wysmarowałam całe koło w poszukiwaniu jakiejś dziurki czy nieszczelności, ale jest ok. Dziwne jest to że opona jest twarda a w jeździe mięknie przynajmniej tak to czuć. Tak wozi mnie na boki i czuję się nie pewnie z tym że to nie jest tak że cały czas ale nie wiem kiedy się tego spodziewać raz zmieniam pas i mnie bujnie raz na zakręcie a czasem na prostej a przy hamowaniu to praktycznie zawsze nie zależnie od prędkości czy siły hamowania nie wiem gdzie i kiedy spanikowana jeżdżę teraz, a było mi tak dobrze :) Honda CBF 125 Edytowane 22 Lipca 2018 przez Agata.Rogata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Mi przychodzi na myśl niedokręcone koło do wahacza, rozwalony tylny amortyzator (lub pęknięta sprężyna) albo w złej kolejności poskładane łożyskowanie tylnego koła. Nawet gdyby kierunkowa opona była odwrotnie założona to nie było by jakiegoś rzucania na boki. Chyba, że opona to jakiś szmelc za 30 zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata.Rogata Opublikowano 22 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Opona była najtańsza na rynku co prawda ale poprzednio była ta sama i jak widzę te modele też mają tą samą. Powiem mężowi żeby się dobrał do tego koła dzisiaj i sprawdził to wszystko o czym piszesz bo dziwne to wszystko może jest tam coś do wymiany, kupiłam ten wehikuł od młodego chłopaka który o nic nie dbał już pół motoru mąż mi wymienił a w środę jak jechałam do pracy to kabel od stacyjki odpadł hihi jak tak dalej pójdzie to tylko rama zostanie stara ewentualnie silnik, chociaż nie wiem bo stracił moc. Mówię wam same przeboje miałam samochód za cenę jednego koła od motoru i się nie psuł hihi. Dziękuję jesteście bardzo pomocni a na początek pomoc bardzo wskazana wręcz niezbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
de_Palma Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 To co opisujesz jest zatrważające. Błagam Cię, poproś męża, żeby dopilnował, aby ktoś kompetentny przejrzał cały motocykl, zanim sobie krzywdę zrobisz.Przypuszczam, ze kupiłaś te Hondę aby mieć frajdę, a nie igrać z życiem.Zgadzam się z poprzednikami - nawet najtańsze opony pozwalają na normalna jazdę, a to co opisujesz wskazuje na jakąś poważną usterkę w układzie jezdnym.Na pewno nie powinnaś tym jeździć dopóki jakiś solidny mechanik, nie przejrzy tego motka i nie powie Ci, że wszystko sprawdził, naprawił i możesz jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata.Rogata Opublikowano 22 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 No wiem dziwne to wszystko jest najchętniej poszła bym na przegląd techniczny ponownie bo podejrzewam że ma jakiś lewy gumy na hamulec tarczowy były prawie kompletnie zuzyte to nie przeszło by normalnego przeglądu a ja nie zużyła bym ich w dwa tygodnie. Tylko problem polega na tym że nie przyjmą mnie prędzej na przegląd niż miesiąc przed końcem tego którego mam ale masz rację trzeba sprawdzić go wprawny mechanik znajdzie każdy defekt którego my nie zauważamy bo niby wygląda normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Jest śliska bo nowa. Papier ścierny i przetrzeć całą. Kumpel z potężnym doświadczeniem ostatnio położył swój sprzęt na nowej oponie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata.Rogata Opublikowano 22 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2018 Wiem że nowe opony są śliskie ale ja używam swoją jakieś 2000km więc powinna już być dobrze starta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 A może opona obraca się na feldze? Znam taki przypadek. Co prawda przy jeździe na torze i raczej to było odczuwalne przy przyspieszaniu, ale może warto sprawdzić? Drugim podejrzanym jest wg mnie zawieszenie - tak jak ktoś wyżej napisał. Napisz też jakie ciśnienie i jaka opona i jakie to moto. Może jednak to ciśnienie nie jest o.k.? Jak przykładowo napompujesz 1,5 bara z tylu, to jak motocykl stoi na stópce bocznej nie widać żeby brakowało powietrza a wozi jak cholera. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata.Rogata Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Continental ContiGo 100/90-17 55 P to jest Honda CBF 125 raczej się nie obraca przynajmniej ręcznie nie jestem w stanie tego zrobić na oponie napisane jest 33psi czyli tyle pompuje ale nie wiem ile to jest w barach. Myślicie że mogłabym napompować ponad stan i sprawdzić jak wtedy motor się zachowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Napompuj do 2.5 bara, gdzieś na stacji, tak by moc to sprawdzić innym manometrem. Twój opis wskazuje na za mało ciśnienia i od tego należy zacząć, a potem martwić się co dalej. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata.Rogata Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Napompuj do 2.5 bara, gdzieś na stacji, tak by moc to sprawdzić innym manometrem. Twój opis wskazuje na za mało ciśnienia i od tego należy zacząć, a potem martwić się co dalej. Przelicznik wskazuje że to jest 36.26psiA na oponie napisane jest 33psi chętnie spróbuję bo już zdesperowana jestem ale czy to nie będzie coś nie tak jak za dużo tego ciśnienia będzie w oponie? Spróbuję wszystkiego bo już się boje hamulca używać przednim jak hamuje ok ale czasem jest taka sytuacja że obu trzeba użyć a tylny to ryzyko teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.