IZO Opublikowano 13 godzin temu Udostępnij Opublikowano 13 godzin temu Godzinę temu, Maestro napisał: Jeśli interesują Cię zapisy matematyczne o stabilności pojazdu a ciśnienie w oponach, ich wpływu to poszukaj sobie w artykułach np. na researchgate.net. Jeśli mało to wyciągniesz też wnioski z książki profesora Pacejki - Tyre and Vehicle Dynamics. Przyjemnej lektury. 🙂 P.S.: Fizyka kłania się w ten sposób, jeśli chcesz coś zrozumieć, to fizyka przyjdzie z pomocą i da Ci odpowiedź. Fakt, że czasem jest bardzo trudna, skomplikowana, lecz nie jest to jej wina, to tylko nasza. Cytat z jednego z artykułów z tej strony co podajesz "The results show that the tire blowout of the front wheel on the same side as the turning direction has a great influence on the instability and yaw of the vehicle." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 12 godzin temu Udostępnij Opublikowano 12 godzin temu @IZO, oczywiście, że podany przez Ciebie cytat jest prawdziwy. Dotyczy cytat to akurat samochodu, a nie motocykla. Niezmiennie, że każde "blowout" wpłynie na stabilizacje pojazdu (samochód, motocykl) mniej czy bardziej w zależności od warunków (danej sytuacji). Stąd m.in. wprowadzili obowiązek czujników ciśnienia w oponach, na razie w samochodach. Zobaczymy co przyniesie w przyszłości w kwestii motocykli. @IZO szukaj głębiej 🙂 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 11 godzin temu Udostępnij Opublikowano 11 godzin temu (edytowane) W dniu 17.01.2025 o 12:06, Maestro napisał: Jeśli mowa o zwykłym kapciu (utracie powietrza), to czy motocykl, czy samochód, to stabilniej pojazd zachowuje się, gdy zdarzy się z przodu. no to jak w końcu z tym samochodem jest ? W necie nie ma żadnego artykułu który by to w ogóle rozprawiał. No chyba że masz coś to się podziel bo tak to tylko rzucanie gołymi hasłami 😉 i teraz wyobraźmy sobie wystrzał z przodu przy takiej prędkości, i jak wtedy zapanoiwac nad motocyklem gdy na flaku to nawet podczas przepychania ściąga opone z felgi i płuży cały przód bez sterowności. A tutaj przykład jak wystrzał z prozdu nie wpływa na stabilność samochodu 😉 A tu przykład wystrzału tyłu I wystrzał przodu na motocyklu Jeszcze sporo takich przykładów jest które udowadniają że wystrzał z przodu wcale nie lepszy od wystrzału z tyłu. Edytowane 11 godzin temu przez IZO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 8 godzin temu Udostępnij Opublikowano 8 godzin temu (edytowane) @Maestroale będziesz klepał non stop "fizyka, fizyka, fizyka" czy rozwiniesz temat? na razie wiemy, że potrafisz napisać słowo "fizyka". tyle i nic więcej. Edytowane 8 godzin temu przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.