IZO Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Godzinę temu, Maestro napisał: Jeśli interesują Cię zapisy matematyczne o stabilności pojazdu a ciśnienie w oponach, ich wpływu to poszukaj sobie w artykułach np. na researchgate.net. Jeśli mało to wyciągniesz też wnioski z książki profesora Pacejki - Tyre and Vehicle Dynamics. Przyjemnej lektury. 🙂 P.S.: Fizyka kłania się w ten sposób, jeśli chcesz coś zrozumieć, to fizyka przyjdzie z pomocą i da Ci odpowiedź. Fakt, że czasem jest bardzo trudna, skomplikowana, lecz nie jest to jej wina, to tylko nasza. Cytat z jednego z artykułów z tej strony co podajesz "The results show that the tire blowout of the front wheel on the same side as the turning direction has a great influence on the instability and yaw of the vehicle." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia @IZO, oczywiście, że podany przez Ciebie cytat jest prawdziwy. Dotyczy cytat to akurat samochodu, a nie motocykla. Niezmiennie, że każde "blowout" wpłynie na stabilizacje pojazdu (samochód, motocykl) mniej czy bardziej w zależności od warunków (danej sytuacji). Stąd m.in. wprowadzili obowiązek czujników ciśnienia w oponach, na razie w samochodach. Zobaczymy co przyniesie w przyszłości w kwestii motocykli. @IZO szukaj głębiej 🙂 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) W dniu 17.01.2025 o 12:06, Maestro napisał: Jeśli mowa o zwykłym kapciu (utracie powietrza), to czy motocykl, czy samochód, to stabilniej pojazd zachowuje się, gdy zdarzy się z przodu. no to jak w końcu z tym samochodem jest ? W necie nie ma żadnego artykułu który by to w ogóle rozprawiał. No chyba że masz coś to się podziel bo tak to tylko rzucanie gołymi hasłami 😉 i teraz wyobraźmy sobie wystrzał z przodu przy takiej prędkości, i jak wtedy zapanoiwac nad motocyklem gdy na flaku to nawet podczas przepychania ściąga opone z felgi i płuży cały przód bez sterowności. A tutaj przykład jak wystrzał z prozdu nie wpływa na stabilność samochodu 😉 A tu przykład wystrzału tyłu I wystrzał przodu na motocyklu Jeszcze sporo takich przykładów jest które udowadniają że wystrzał z przodu wcale nie lepszy od wystrzału z tyłu. Edytowane 20 Stycznia przez IZO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) @Maestroale będziesz klepał non stop "fizyka, fizyka, fizyka" czy rozwiniesz temat? na razie wiemy, że potrafisz napisać słowo "fizyka". tyle i nic więcej. Edytowane 20 Stycznia przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia To jest trudne zagadnienie, przeczytajcie książkę, są artykuły. Pierwszy filmik - od razu zorientowałem się, że to tył. Nie mówmy o wystrzale, bo wiele trzeba mieć szczęścia i składa się więcej czynników na zachowanie pojazdu,np. w tym nagła utrata przyczepności (goła felga). Blow out jest rozumiane do zera... gdy kierownik za późno zorientuje i zbyt duża prędkość to problem. Kontra do Twoich przód: Sami możecie poeksperymentować, zejście do 1,5atm, tudzież 1 atm. Raz przód, raz tył i sami doświadczycie jak zachowuje się pojazd. Ja doświadczyłem, co już wspomniałem. A kolega nawet wrócił na flaku z przodu (1,1atm) do domu z Austrii (1200km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakmar Opublikowano 22 Stycznia Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Ja się nie znam, ale u mnie jest bardzo prosto. Utrata ciśnienia z przodu to niechęć do skręcania, zwłaszcza z heblem jedzie prosto, nie da się nie zauważyć. Z tyłu znowu dziwna miękkość przy starcie i brak kontroli w zakręcie. Piszę o niewielkich spadkach ciśnienia, nigdy nie latałem na flakach bo się nie da jechać dużo wcześniej.Wystrzałów nie komentuje bo nie miałem i mam nadzieję że tak zostanie.Hamowania bez ABS mnie uczyli, miałem hamować do granicy utraty przyczepności i odpuścić, łatwo powiedzieć, ale coś tam niby czasem wychodziło, głównie stoppie. Z zablokowanym tyłem da się sporo przejechać z zablokowanym przodem nie.Jakieś tam odruchy można wyrobić i raczej warto je mieć niż nie mieć.-- "Everything the State says is a lie, and everything it has, it has stolen". (F Nietzsche) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano Środa o 17:40 Udostępnij Opublikowano Środa o 17:40 (edytowane) W dniu 21.01.2025 o 08:32, Maestro napisał: ami możecie poeksperymentować, zejście do 1,5atm, tudzież 1 atm. Raz przód, raz tył i sami doświadczycie jak zachowuje się pojazd. Ja doświadczyłem, co już wspomniałem. A kolega nawet wrócił na flaku z przodu (1,1atm) do domu z Austrii (1200km). No tak, jak jest mało powietrza to ogólnie bardzo ciężko się skręca - motocykl chce się prostować ciągle. Jak z tyłu jest mało to dodatkowo dupie brakuje stabilności, buja/ślizga się na zakrętach. Kilka razy zdarzyło mi się na sflaczałych oponach przewieźć (jazdy próbne) - od razu czuć, że się sprzęt nie prowadzi. Jakbym miał jechać 1200 km na flaku, to bym Panie ocipiał. Edytowane Środa o 17:41 przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.