IZO Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Godzinę temu, Maestro napisał: Jeśli interesują Cię zapisy matematyczne o stabilności pojazdu a ciśnienie w oponach, ich wpływu to poszukaj sobie w artykułach np. na researchgate.net. Jeśli mało to wyciągniesz też wnioski z książki profesora Pacejki - Tyre and Vehicle Dynamics. Przyjemnej lektury. 🙂 P.S.: Fizyka kłania się w ten sposób, jeśli chcesz coś zrozumieć, to fizyka przyjdzie z pomocą i da Ci odpowiedź. Fakt, że czasem jest bardzo trudna, skomplikowana, lecz nie jest to jej wina, to tylko nasza. Cytat z jednego z artykułów z tej strony co podajesz "The results show that the tire blowout of the front wheel on the same side as the turning direction has a great influence on the instability and yaw of the vehicle." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia @IZO, oczywiście, że podany przez Ciebie cytat jest prawdziwy. Dotyczy cytat to akurat samochodu, a nie motocykla. Niezmiennie, że każde "blowout" wpłynie na stabilizacje pojazdu (samochód, motocykl) mniej czy bardziej w zależności od warunków (danej sytuacji). Stąd m.in. wprowadzili obowiązek czujników ciśnienia w oponach, na razie w samochodach. Zobaczymy co przyniesie w przyszłości w kwestii motocykli. @IZO szukaj głębiej 🙂 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) W dniu 17.01.2025 o 12:06, Maestro napisał: Jeśli mowa o zwykłym kapciu (utracie powietrza), to czy motocykl, czy samochód, to stabilniej pojazd zachowuje się, gdy zdarzy się z przodu. no to jak w końcu z tym samochodem jest ? W necie nie ma żadnego artykułu który by to w ogóle rozprawiał. No chyba że masz coś to się podziel bo tak to tylko rzucanie gołymi hasłami 😉 i teraz wyobraźmy sobie wystrzał z przodu przy takiej prędkości, i jak wtedy zapanoiwac nad motocyklem gdy na flaku to nawet podczas przepychania ściąga opone z felgi i płuży cały przód bez sterowności. A tutaj przykład jak wystrzał z prozdu nie wpływa na stabilność samochodu 😉 A tu przykład wystrzału tyłu I wystrzał przodu na motocyklu Jeszcze sporo takich przykładów jest które udowadniają że wystrzał z przodu wcale nie lepszy od wystrzału z tyłu. Edytowane 20 Stycznia przez IZO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) @Maestroale będziesz klepał non stop "fizyka, fizyka, fizyka" czy rozwiniesz temat? na razie wiemy, że potrafisz napisać słowo "fizyka". tyle i nic więcej. Edytowane 20 Stycznia przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 21 Stycznia Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia To jest trudne zagadnienie, przeczytajcie książkę, są artykuły. Pierwszy filmik - od razu zorientowałem się, że to tył. Nie mówmy o wystrzale, bo wiele trzeba mieć szczęścia i składa się więcej czynników na zachowanie pojazdu,np. w tym nagła utrata przyczepności (goła felga). Blow out jest rozumiane do zera... gdy kierownik za późno zorientuje i zbyt duża prędkość to problem. Kontra do Twoich przód: Sami możecie poeksperymentować, zejście do 1,5atm, tudzież 1 atm. Raz przód, raz tył i sami doświadczycie jak zachowuje się pojazd. Ja doświadczyłem, co już wspomniałem. A kolega nawet wrócił na flaku z przodu (1,1atm) do domu z Austrii (1200km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakmar Opublikowano 22 Stycznia Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Ja się nie znam, ale u mnie jest bardzo prosto. Utrata ciśnienia z przodu to niechęć do skręcania, zwłaszcza z heblem jedzie prosto, nie da się nie zauważyć. Z tyłu znowu dziwna miękkość przy starcie i brak kontroli w zakręcie. Piszę o niewielkich spadkach ciśnienia, nigdy nie latałem na flakach bo się nie da jechać dużo wcześniej.Wystrzałów nie komentuje bo nie miałem i mam nadzieję że tak zostanie.Hamowania bez ABS mnie uczyli, miałem hamować do granicy utraty przyczepności i odpuścić, łatwo powiedzieć, ale coś tam niby czasem wychodziło, głównie stoppie. Z zablokowanym tyłem da się sporo przejechać z zablokowanym przodem nie.Jakieś tam odruchy można wyrobić i raczej warto je mieć niż nie mieć.-- "Everything the State says is a lie, and everything it has, it has stolen". (F Nietzsche) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 23 godziny temu Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu (edytowane) W dniu 21.01.2025 o 08:32, Maestro napisał: ami możecie poeksperymentować, zejście do 1,5atm, tudzież 1 atm. Raz przód, raz tył i sami doświadczycie jak zachowuje się pojazd. Ja doświadczyłem, co już wspomniałem. A kolega nawet wrócił na flaku z przodu (1,1atm) do domu z Austrii (1200km). No tak, jak jest mało powietrza to ogólnie bardzo ciężko się skręca - motocykl chce się prostować ciągle. Jak z tyłu jest mało to dodatkowo dupie brakuje stabilności, buja/ślizga się na zakrętach. Kilka razy zdarzyło mi się na sflaczałych oponach przewieźć (jazdy próbne) - od razu czuć, że się sprzęt nie prowadzi. Jakbym miał jechać 1200 km na flaku, to bym Panie ocipiał. Edytowane 23 godziny temu przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.