Skocz do zawartości

Spalanie motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Nie hehe. Tego płynu to chyba 0,5 l kosztuje coś koło 20 zł. Żeby zanurzyć w nim gaźniki, to musiałbym mieć z 5 l tego płynu. :biggrin: Za drogo by wyszło.

Mam jeszcze pytanie co do tych dysz. Czy mogły się rozkalibrować od tego drucika stalowego, przez co jest większe spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Tak czy tak, nowe dysze są już zamówione, ale czy przez te rozkalibrowane, możliwe jest, że motocykl tyle pali? No chyba że, quasimodo ma racje i rzeczywiście spalanie jest dobre, ale ja ostatnio jeździłem jak emeryt, do 5-6 tys obrotów, bez pałowania, hamowanie silnikiem itd. i spalił mi 6,6l, a to przecież 500-ka. Gdybym wiedział, ze będzie tyle chlał, to bym sobie od razu 600-ke kupił.



Dzisiaj jeszcze raz wziąłem się za tą regulacje gaźników i nie wiem, co o tym myśleć. Wykręciłem śrubki od mikstury o 2,5 obrotu i zacząłem regulacje. Robiłem przy ok. 700 obr/min, jak i przy 3000. Wykrecając śrubki od mieszanki, nie było żadnej reakcji. Dopiero jak zacząłem je wkręcać powoli, to w końcu motocykl zaczął się dusić. Zacząłem je więc z powrotem wykręcać, aż będą możliwie najwyższe obroty. Efekt jest taki, ze srubki na pewno nie są wykręcone o 2,5 obrotu, jak podaje serwisówka. Jest duzo mniej. Nie liczyłem, ale tak gdzieś 1,5 obrotu max.O co tutaj chodzi? Przejechałem sie na takich ustawieniach kilka kilosów, dajac w palnik nierzadko i po takim zabiegu zrobiłem zdjęcia świec, które zamieszczam ponizej. Ma ktoś jakieś pomysły?

Stojąc od tyłu motoru- lewa świeca:

 



Prawa świeca:

 



Coś się pokićkało z tymi zdjeciami. W każdym bądź razie, te zdjecia bardziej żółte, to jest lewa świeca (stojąc tyłem do motoru), a te bardziej zimne, to prawa.

post-91277-0-84987800-1527871189_thumb.jpg

post-91277-0-14677400-1527871212_thumb.jpg

post-91277-0-98625300-1527871222_thumb.jpg

post-91277-0-99832200-1527871235_thumb.jpg

post-91277-0-94170900-1527871276_thumb.jpg

post-91277-0-58824300-1527871312_thumb.jpg

post-91277-0-80427700-1527871323_thumb.jpg

post-91277-0-18071500-1527871375_thumb.jpg

post-91277-0-05014300-1527871408_thumb.jpg

Edytowane przez paterlak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No obie są czarne czyli za bogata mieszanka. ale pamiętaj że te śrubki od składu mieszanki regulują skład tylko na niskich obrotach. Na wyższych obrotach tę rolę przejmuje iglica. Jeśli masz na niej regulację to daj o jeden rowek niżej.



Albo wyżej, cholera sam nie pamiętam. Niech mnie ktoś poprawi.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wytłumaczcie mi, bo nie rozumiem. Jeżeli śruba składu mieszanki, odpowiada tylko za skład na wolnych obrotach, to dlaczego regulując skład tejże mieszanki, zmienia nam się kolor świec, jeżeli jeździmy na średnich i wysokich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bogato...

Dlatego może też słabo reagować na kręcenie ;).

Iglice piętro na dół na dzień dobry (bo to keichiny są?)

Jaki masz filtr powietrza?

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iglicy nie da się zrzucić. Filtr powietrza mam taki: https://zestaw-napedowy.pl/mline/7402-filtr-powietrza-kawasaki-ex-gpz-400-500-s-r-ninja.html?gclid=EAIaIQobChMI7qaynpaz2wIVkEPTCh1UNAa-EAQYAiABEgIjyfD_BwE

Czyli, jeżeli jest za bogato, to śrubki mieszanki wykręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja... Moja wina, w błąd wprowadzam niechcący... On ma stałej długości iglice z tymi nakładkami plasticzanymi...

Dysz głównych ktoś nie pomieniał?

Filterek pozwalający brać ładny oddech ;).

http://www.ex-500.com/wiki/index.php?title=Carburetor_Maintenance

- tutaj kolega hamerykaniec, się wysilił i ładnie wsio opisał, ale widzę, że też podobnie kombinowałeś...

Popatrz, może coś Cię natchnie...

 

Edyta:

http://www.gpzzone.co.uk/acatalog/copy_of_Carburettors.html

masz zestawy naprawcze w razie W...

Edytowane przez quasimodoo

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tą stronkę widziałem, ale dzięki. :) Myślisz, że jest sens próbować ustawiać mieszankę przy tych 3000 obrotów? Z dyszami właśnie nie wiem. Zamówiłem już nowe. Maja przyjść we wtorek. Pozamieniam i zobaczę, czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niepokoi mnie, jak już wcześniej pisałem, zapach benzyny w oleju. Nie jest to jakiś intensywny zapach, ale tak troszkę, jakby czuć tą benzynę. Ale mogę się mylić. Kompresja w górnej granicy, przy otwartej manetce na zimnym silniku. Którędy ta benzyna ewentualnie mogła się dostać? Jeszcze do tego ten obniżony poziom oleju. Nic już nie rozumiem.

przecież ci pisałem że benzyna do oleju dostaje się przez nieszczelny kranik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie tylko kranik... tylko zaworki iglicowe też puszczają... Ten zestaw naprawczy by się sprawdził... Tam są komplety do zaworków, razem z filterkiem...

A reperaturka kranika swoją szosą...

Jak zaworki nie trzymają, to za wysoki poziom wachy jest... i też może dostawać za dużo... Wtedy cała próba regulacji jest o kant tyłka potłuc.

Edytowane przez quasimodoo

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworki sprawdzałem tak, że odwróciłem gaźnik do góry pływakami i dmuchnąłem w wężyk doprowadzający benzynę. Chyba nie przepuszczają, ale mogę się mylić. Co do tego kranika, to którędy ta benzyna ma się dostawać do oleju w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli cieknie z kranika w pozycji ON ( a to wystarczy sprawdzic przez sciagniecie wezyka z rurek dolotowych gaznikow ) i zaworki iglicowe przepuszczaja to normalnie paliwo przelewa sie wprost do kolektorow ssacych. Jezeli cieknie sam kranik to paliwo moze przelac sie do kolektorow ssacych wezykiem podcisnienia.

Podstawa jest oczyszczenie ukladu wolnych obrotow w gaznikach, nie jest to tylko dysza ale uklad kanalow miedzy dysza, sruba regulacyjna wolnych i kanaliki wpuszczajace paliwo z tego ukladu do gardzieli gaznika pod przepustnica podcisnieniowa. Jezeli nie masz myjki to nie mozesz oczyscic osadow w tych kanalach bo nie ma tam zadnego dojscia, no chyba ze masz carb cleaner w spray'u.

Strona o ktorej Quasi napisal jest niezla, ale tego aspektu nie porusza, tak samo jak problemu wyrobionych elelmentow ukladu wzbogacenia mieszanki ( ssanie ), ktore moga byc przyczyna zwiekszonego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...