Skocz do zawartości

[ROZ] Drastyczny spadek napięcia przy próbie odpalenia DL 650


slledzik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Posiadam Suzuki DL 650 z 2007 r. Do tej pory wszystko pięknie w nim działało.

Niestety, wczoraj przy próbie odpalenia pojawił się problem. Przekręciłem stacyjkę, włączyłem zapłon i przy próbie odpalenia coś strzeliło w okolicy akumulatora i nic się nie zadziało. Wszystko zgasło, nawet godzina i przebieg motocykla na wyświetlaczu. Rozrusznik nawet nie zagadał. Brak jakiegokolwiek dymku, smrodu czy coś w tym stylu.

Po wyjęciu kluczyka godzina i przebieg ponownie się zaświeciły. Ponowne przekręcenie kluczyka (już bez załączenia zapłonu) od razu zgasły zegary i cisza.

Zatem wziąłem miernik, podłączam do aku i napięcie wynosi ok. 12,5 V. Ponownie próbuję odpalić i znów po przekręceniu kluczyka napięcie gwałtownie spada do 1-2 V. Oczywiście nic się nie dzieje.

Co jakiś czas coś tam zatrybi, zapłon włączam wszystko odbywa się jak przy normalnym odpalaniu i z chwilą włączenia rozrusznika znów słychać jakby strzał w okolicy akumulatora (wydaje mi się, że to z okolic komputera sterującego).

Poniżej filmik jak to wygląda (na filmiku wywala błąd, ale było to spowodowane przez czujnik przechyłu, bez błędów procedura wygląda tak samo)

 

 

Czasem po tych spadkach napięcia, napięcie akumulatora wraca do ok. 12,5 V a czasem do ok. 10 V i dopiero po jakimś czasie osiąga wartość prawidłową.

 

Co dziwne, po podłączeniu akumulatora do ładowarki (klemy odłączone) wykrywa ona napięcie ok. 10 V (miernik dokładnie tyle samo pokazuje). Po jakimś czasie nagle wskakuje na ok. 12,5 V chwilę podładuje i pokazuje, że akumulator jest naładowany (ładowarka jest sprawna, bo testowana na 2 innych akumulatorach).

 

Jakiś sugestie? Gdzie szukać przyczyny? Akumulator, jakiś przekaźnik, komputer?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakieś sugestie w kwestii rozwiązania problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator do wymiany wnoszac z jego zachowania sie na ladowarce.

Jesli mierzysz napiecie na stykach aku w moto to tylko z wlaczonym glownym swiatlem ( silnik wylaczony ) - napiecie bez obciazenia ( powierzchniowe ) nic nie mowi o naladowaniu aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator do wymiany wnoszac z jego zachowania sie na ladowarce.

Jesli mierzysz napiecie na stykach aku w moto to tylko z wlaczonym glownym swiatlem ( silnik wylaczony ) - napiecie bez obciazenia ( powierzchniowe ) nic nie mowi o naladowaniu aku.

W tym motocyklu światła są zawsze włączone, od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce. Zatem w moim przypadku wynosi ok. 11,6 V (chyba trochę mało).

Mam nadzieję, że to akumulator. Jutro zawiozę go do specjalistycznego sklepu, jeśli okaże się walnięty, to kupię nowy i wtedy zobaczę.

Na chwilę obecną napięcie "gołego" aku wynosi ok. 10,3 V. 12,5 V było tylko po naładowaniu. Po ponownej próbie odpalenia, napięcie spadło tak jak na filmiku i wzrosło maksymalnie do powyższych 10,3 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...