Skocz do zawartości

Cbf 600S problem z schimma ;(


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, problem jest tego typu ze mój motorek ma bardzo duże skłonności do shimmy. Jadąc normalnie i trzymając kierownice można ciąć nawet 180km/h ale gdy tylko puszcze kierownice po kilku sekundach muszę ją szybko łapać bo zaczyna być nie ciekawie. Tak samo dzieje się kiedy jadąc wstanę i chce się wychylić żeby zobaczyć przednie koło.

-Ciśnienie jest w porządku,

-Sprawdzałem w zakresie 60-100km/h bo wyżej się boje,

-Łożysko główki ramy wydaje się nie mieć luzów ale na dziurach czasem mam wrażenie jakby kierownica była poluzowana choć nie jest.

-Nie wiem czy to potrzeba ale opona z przodu dunlop sportmax

-Na boki go nie sciąga więc chyba prosty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak, opona z 2013 roku, ładna równo zjechana - 50% , luzów nie ma absolutnie żadnych, opony obie maja odpowiednie cisnienie. Kufer mam bo co to za turystyk bez kufra :P Im wiekszy nacisk na przód (tzn jak sie pochylam stojac) tym gorzej.

Edytowane przez Dawidziorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kufer mam bo co to za turystyk bez kufra :P

To zdejmij kufer i się przejedź. Jeżeli resztę podzespołów (opony, zawieszenia, łożyska) są sprawne to problem zniknie a ty będziesz kolejnym użytkownikiem CBF z wyleczoną szimą :)

Dokładnie :). Edytowane przez Wertyder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie dojdziesz to polecam sprawdzenie geometri ramy

 

:croswsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zobacz czy masz ciężarki wewnątrz kierownicy?

Ponadto sprawdź jeszcze raz łożysko główki ramy. Ja u siebie nie wyczuwałem luzu, mimo to łożysko miało dołki na bieżni.

Postaw motocykl na centralnej nóżce, usiądź na tylnym siedzeniu, tak aby przednie koło uniosło się do góry. Pchaj kierownicę do pozycji jazdy na wprost jednym palcem. Jeśli łożysko masz wybite, poczujesz, że w tym położeniu kierownica wskoczy jakby była na sprężynce.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeżeli to rama stalowa, to radzę spojrzeć pod bak. Rama na całej swojej długości powinna być płaska po bokach swojego profilu. W ciągu roku oglądam sporo ram grzbietowych stalowych Hondy i NIESTETY większość moto w sprzedaży posiada pofalowaną, nierówną powierzchnie w okolicy wspornika dolnego i zakrzywienia profilu. Życzę Ci by rama była prosta i przyczyna była błacha, jak powyżej radzą Ci przyjaciele.

Mieć EMPATIE - np. mówić o uszkodzonych ramach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam, jeżeli to rama stalowa, to radzę spojrzeć pod bak. Rama na całej swojej długości powinna być płaska po bokach swojego profilu. W ciągu roku oglądam sporo ram grzbietowych stalowych Hondy i NIESTETY większość moto w sprzedaży posiada pofalowaną, nierówną powierzchnie w okolicy wspornika dolnego i zakrzywienia profilu. Życzę Ci by rama była prosta i przyczyna była błacha, jak powyżej radzą Ci przyjaciele.

 

Słusznie gadasz. W życiu bym o tym nie pomyślał, a teraz zapamiętam sobie to jako punkt przy sprawdzaniu kolejnego moto.

Przy okazji, mógłbyś zmierzyć sobie jeszcze rozstaw osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie gadasz. W życiu bym o tym nie pomyślał, a teraz zapamiętam sobie to jako punkt przy sprawdzaniu kolejnego moto.

Przy okazji, mógłbyś zmierzyć sobie jeszcze rozstaw osi.

o co chodzi z tym rozstawem ?

Mieć EMPATIE - np. mówić o uszkodzonych ramach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...