Skocz do zawartości

Skrzynka biegów...


PGR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem małą traskę do Wrocławia i po drodze (gdy nie padało) ćwiczyłem technikę wbijania biegów, i musze powiedzieć, że faktyhcznie wchodzą jakby ciaśniej i pewniej... Ale trzeba jeszcze popracować trochę nad tmy...

Dzięks za odp. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kiedyś jeździłem na jawce ale nie praktykowałem wtedy takich technik...

CHyba we wszystkim się da, tylko musisz wyczuć moment zaraz po odpuszczeniu gazu kiedy silnik przestaje ciągnąć a jeszcze nie zaczął hamować, wtedy na zębach nie są przenoszone żadne siły więc praktycznie biegi powinny wskakiwać równiutko i lekko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie moze poruwnanie to zadne ale w wsk miałem pdobne problemy i zaczolem sie interesowac procesem zmiany biegow a ze skrazynia od wsk kosztuje niewiele pomyslałem raz kozie smierc przeliczyłem z grubsza przy jakiej predkosci mam włoczyc 2 i ognia i co ładnie sie zdiwiłem biegł wsedł jak masło potem prubowałem jeszcze zmieniac biegi z ruzną predkoscią i okazało sie ze zdecydowanie lepiej jest gdy pewnie naciskam dzwignie od tamtej pory sprzegła uzywałem tylko przy starcie i co zaobserwowalem mniesze zuzycie sprzegła i wreszczie niemusiałem słuchac tego chrząkania w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja coś dodam od siebie.

 

Czuję lekkie opory psychiczne przed włączaniem biegów bez sprzęgła, gdyż często naprawiam skrzynie biegów. Z tym iż większośc usterek w skrzyniach powstaje przez niedopięcie biegu przez użytkownika.

 

Natomiast ostatnio postanowiłem potestować zmiane biegów.

 

Jeździłem Passatem ojca 1.6d skrzynia 5. Od dwójki w zwyż biegi wchodzą super bez sprzęgła, z tym że potrzebne jest pewne wyczucie.

 

Wziełem się za swoją XJ. Biegi wchodzą ale dość ciężko, zresztą ogólnie ta skrzynia jest strasznie trwarda i mam pewne obawy przed włączaniem begow bez sprzegła. Natomiast podczas ostatnich jazd intruderem 750 popróbowałem włączania biegów bez sprzęgła i przyznam iż tam idzie to wyśmienicie, ale też skrzynia pracuje tam dużo lżej niż u mnie.

 

W każdym razie, włączać biegi bez sprzęgła da się wszystkim z tym, iż trzeba mieć troche praktyki. Jeśli umie się to robić, to niema to żadnych niekorzystnych skutków. No chyba, że wbijamy biegi pod pełnym obciążeniem bez odjęcia gazu lub podczas hamowania silikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wreszcie pokazało się słoneczko więc wyprowadziłem maszyne z garażu i popróbowałem tego sposobu... Jest super ! Wystarczy ruszyć dźwignią biegów, odpuścić gaz i samo wchodzi...! Nawet między jedynką a dwójką gdzie zwykle ze sprzęgłem to jakoś mało elegancko wychodzi to bez sprzęgłą poszło idealnie gładko ! :mrgreen: Spodobało mi się ... i skoro mówicie że to nie niszczy sprzęta to chyba zacznę tak teraz zmieniać biegi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

nie rozumiem........ ale jak to sprzęgło zamontowali w motocyklu, to chyba powinno się go używać do zmian biegów.... a ci domorośli mechanicy, niech lepiej nie piszą głupich i bezsensownych tekstów w stylu : przy większych prędkościach wału to pewniejszy i szybszy sposób. To może ruszać też bez sprzęgła bo to szybciej i pewniej. spróbujcie, bo po 2 latach śmigania skrzynia nie wykaże żadnego zużycia :-D :-D :-D :-D :-D

Ciowiec napisał:  

ze sprzęgłem..........  

 

Po czym wnosisz?

starsze typy skrzyń bez synchronizatorów rozsypią się bardzo szybko przy zmianach bez sprzęgła, natomiast w skrzyniach z synchronizatorami proces zużycia nastąpi 2x szybciej.................. a swoją drogą to zmieniajcie jak chcecie, w końcu uczymy się na własnych błędach, tylko denerwuje mnie, że dorośli ludzie w ogóle nad tym dyskutują.............. ;) ;) :D :D :P :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopcze, nie rozsmieszaj mnie.

Przede wszystkim nie jestem `domoroslym` mechanikiem, tak samo jak kilku innych bioracych udzial w tej dyskusji, poza tym przyjmij z laski swojej do wiadomosci ze w motocyklach nie wystepuja skrzynie biegow synchronizowane, a tylko z mechanizmem sprzegiel klowych.

Tak wiec glownym problemem przy zmianie biegu jest max dopasowanie obrotow kol, ktore maja ulec polaczeniu co mozna dosc dokladnie zrobic przez umiejetne operowanie pokretlem gazu.

Pojezdzij troche wiecej i zlap wiecej doswiadczenia to bedziesz wiedzial o czym tu mowa, na razie wiesz ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...