PGR Opublikowano 23 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2004 Zrobiłem małą traskę do Wrocławia i po drodze (gdy nie padało) ćwiczyłem technikę wbijania biegów, i musze powiedzieć, że faktyhcznie wchodzą jakby ciaśniej i pewniej... Ale trzeba jeszcze popracować trochę nad tmy...Dzięks za odp. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karzeł Opublikowano 2 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 a w jawce mozna bez sprzegła zmieniac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 2 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2004 Kiedyś jeździłem na jawce ale nie praktykowałem wtedy takich technik...CHyba we wszystkim się da, tylko musisz wyczuć moment zaraz po odpuszczeniu gazu kiedy silnik przestaje ciągnąć a jeszcze nie zaczął hamować, wtedy na zębach nie są przenoszone żadne siły więc praktycznie biegi powinny wskakiwać równiutko i lekko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karzeł Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 ale chyba mimo wszystko zostane przy zmianie ze sprzegłem... jakos boje sie ze sie posypie cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 panowie moze poruwnanie to zadne ale w wsk miałem pdobne problemy i zaczolem sie interesowac procesem zmiany biegow a ze skrazynia od wsk kosztuje niewiele pomyslałem raz kozie smierc przeliczyłem z grubsza przy jakiej predkosci mam włoczyc 2 i ognia i co ładnie sie zdiwiłem biegł wsedł jak masło potem prubowałem jeszcze zmieniac biegi z ruzną predkoscią i okazało sie ze zdecydowanie lepiej jest gdy pewnie naciskam dzwignie od tamtej pory sprzegła uzywałem tylko przy starcie i co zaobserwowalem mniesze zuzycie sprzegła i wreszczie niemusiałem słuchac tego chrząkania w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Engels Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 a w jawce mozna bez sprzegła zmieniac?? Da się... Brat mojego kumpla miał Jawe 50 (skuter) i miał przez jakiś czas łapę w gipsie i nie mógł sprzęgłem operować i zmieniał biegi bez sprzęgła :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 3 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 J adopiero teraz zacząłem tak zmieniać biegi i nie robię tego zawsze jednak zauważyłem że przy dużych prędkościach obrotowych wału, jest to pewniejszy i szybszy sposób... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 To może i ja coś dodam od siebie. Czuję lekkie opory psychiczne przed włączaniem biegów bez sprzęgła, gdyż często naprawiam skrzynie biegów. Z tym iż większośc usterek w skrzyniach powstaje przez niedopięcie biegu przez użytkownika. Natomiast ostatnio postanowiłem potestować zmiane biegów. Jeździłem Passatem ojca 1.6d skrzynia 5. Od dwójki w zwyż biegi wchodzą super bez sprzęgła, z tym że potrzebne jest pewne wyczucie. Wziełem się za swoją XJ. Biegi wchodzą ale dość ciężko, zresztą ogólnie ta skrzynia jest strasznie trwarda i mam pewne obawy przed włączaniem begow bez sprzegła. Natomiast podczas ostatnich jazd intruderem 750 popróbowałem włączania biegów bez sprzęgła i przyznam iż tam idzie to wyśmienicie, ale też skrzynia pracuje tam dużo lżej niż u mnie. W każdym razie, włączać biegi bez sprzęgła da się wszystkim z tym, iż trzeba mieć troche praktyki. Jeśli umie się to robić, to niema to żadnych niekorzystnych skutków. No chyba, że wbijamy biegi pod pełnym obciążeniem bez odjęcia gazu lub podczas hamowania silikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2004 nie no ja to robiłem tak ze np. na 1 biegu wsk 175 moment przełoczenia biegu miał byc przy 40km/h i do tego sie stosowałem bo jak prubowalem zmnieszej lub z wiekszej predkosci to skrzynia chrząkała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Engels Opublikowano 10 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2004 Dzisiaj wreszcie pokazało się słoneczko więc wyprowadziłem maszyne z garażu i popróbowałem tego sposobu... Jest super ! Wystarczy ruszyć dźwignią biegów, odpuścić gaz i samo wchodzi...! Nawet między jedynką a dwójką gdzie zwykle ze sprzęgłem to jakoś mało elegancko wychodzi to bez sprzęgłą poszło idealnie gładko ! :mrgreen: Spodobało mi się ... i skoro mówicie że to nie niszczy sprzęta to chyba zacznę tak teraz zmieniać biegi :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pozdro600 Opublikowano 9 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2005 siema!jak to w koncu jest? lepiej ze sprzeglem czy bez?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 ze sprzęgłem.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 14 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2005 ze sprzęgłem..........Po czym wnosisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 nie rozumiem........ ale jak to sprzęgło zamontowali w motocyklu, to chyba powinno się go używać do zmian biegów.... a ci domorośli mechanicy, niech lepiej nie piszą głupich i bezsensownych tekstów w stylu : przy większych prędkościach wału to pewniejszy i szybszy sposób. To może ruszać też bez sprzęgła bo to szybciej i pewniej. spróbujcie, bo po 2 latach śmigania skrzynia nie wykaże żadnego zużycia :-D :-D :-D :-D :-D Ciowiec napisał: ze sprzęgłem.......... Po czym wnosisz?starsze typy skrzyń bez synchronizatorów rozsypią się bardzo szybko przy zmianach bez sprzęgła, natomiast w skrzyniach z synchronizatorami proces zużycia nastąpi 2x szybciej.................. a swoją drogą to zmieniajcie jak chcecie, w końcu uczymy się na własnych błędach, tylko denerwuje mnie, że dorośli ludzie w ogóle nad tym dyskutują.............. ;) ;) :D :D :P :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2005 Chlopcze, nie rozsmieszaj mnie.Przede wszystkim nie jestem `domoroslym` mechanikiem, tak samo jak kilku innych bioracych udzial w tej dyskusji, poza tym przyjmij z laski swojej do wiadomosci ze w motocyklach nie wystepuja skrzynie biegow synchronizowane, a tylko z mechanizmem sprzegiel klowych.Tak wiec glownym problemem przy zmianie biegu jest max dopasowanie obrotow kol, ktore maja ulec polaczeniu co mozna dosc dokladnie zrobic przez umiejetne operowanie pokretlem gazu.Pojezdzij troche wiecej i zlap wiecej doswiadczenia to bedziesz wiedzial o czym tu mowa, na razie wiesz ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.