Skocz do zawartości

Skrzynka biegów...


PGR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój temat powstał, ponieważ zauważyłem nie wiem jak to opisac, ale praca skrzyni biegów zmieniła się. Biegi czasem wchodzą głośno, czasem nie, czasem czuć opór, a czasem wchodza jak w nówce cichutko i miękko, niezaleznie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany... Zdarza się też sporadycznie, ze któryś bieg wypadnie ale to bardzo rzadko.

I tu moje pytanie, gdyż nie znam się na tych skomplikowanych skrzynkach 8)

Jest jakaś możliwość jakiejkolwiek regulacji, czy usunięcia tego jak dla mnie dyskomfortu, czy tak po prostu już ma być :?:

(Silnik taki jak w FZ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze biegi raz wchodzą dobrze, a raz źle nie zawsze zależy od mechanicznego uszkodzenia. Byćmoze skrzynia dostała trochę w kość ale ...

Mam to samo w swojej Hondzie, która nie jest najmłodsza i skrzynia chodzi w wyczuwalnym trzaśnięciem. Zresztą konstrukcje Hondy z tamtych lat tak miały i nie jest to nic dziwnego. Dobre wyczucie momentu wyspzęglenia i dozowanie obrotami pozwala na idealnie cichą zmianę biegów. Tak naprawdę najfajniej wchodzą, jak się zmienia bez sprzęgła :-) tak więc staram się wysprzęglać tylko na chwilkę, tylko z delikatnym odpuszczeniem gazu, by koła zazębiały się taką samą prędkością.

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem Twój problem PGR - jeśli źle, to sorry, ale przed chwilą skończyłe pracę i już główka nie pracuje do końca dobrze. Może jest tam coś jeszcze - np. stare okładziny sprzegłowe i sprężyny. Ja w swojej Hondzie zmieniłem i trochę to poprawiło.

Inna sprawa - moze dyskusyjna. Ja stosuję Militec, który ma moim zdaniem dobry wpływ na wysprzęglanie i pracę skrzynii. Oczywiści nikogo nie przekonuję - dyskusja o tym była - kto wierzy niech stosuje, kto ma wątpliwości - niech nie stosuje. Ja tam jestem ten "naiwny" i leję to świństwo do czego się tylko nie da - samochodu, motocykli itp.

 

Podro, Pawel

Odnośnik do komentarza