RolniC Opublikowano 24 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2017 1.Więc tak jak prawidłowo powinno się docierać silnik am6 z cylindrem żeliwnym bo ja już się pogubiłem każdy pisze i mówi mi inaczej. Mechanik dzisiaj po odebraniu motocykla powiedział mi ,żeby przed jazdą motocykl rozgrzał i jeździł normalnie jak zawsze tylko z postojami a po zakończonej jeździe zostawił motocykl ,żeby trochę pochodził na wolnych obrotach. Czytając na internecie to każdy mówi coś innego jedni ,że jeździć 30 km\h drudzy ,że docierać 600km a inni 1800km więc jak wreszcie poprawnie dociera się silnik am6 :banghead:2.Teraz mój drugi problem. Dzisiaj odpaliłem motocykl i chciałem go dotrzeć tak jak kazał mi mechanik więc rozgrzałem przez 20 min i ruszyłem najpierw jechałem wolno tak 15 km/h przez 3 min potem już w miarę normalnie jazda tak 30-45 km/h no i zauważyłem ,że moto ma o wiele więcej mocy niż przed remontem wiec włączyłem 4 i jechałem około 55 km i wtedy motocykl mi zgasł. Myślałem ,że stało się najgorsze po czym kopłem kopką i odpalił bez problemu za pierwszym razem i dojechałem powoli trójką do domu, dałem mu odpocząć i zgasiłem. P.S. Prędkość pisałem na oko ,ponieważ licznik mi nie działa tymczasowo w motocyklu :dry: . Zapomniałem dodać ,że po odpaleniu jak zgasł motor miał minimalnie mniej mocy lecz mogło mi się to tylko tak zdawać ,ponieważ gdy jechałem dosyć wolno spowrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 To 2 suw z chlodzeniem plynem.Docierasz rozpedzajac go do 3/4 obr max na niskich biegach ( 2 i 3 ) i natychmiast schodzac z obrotow.Zaczynasz po rozgrzaniu silnika do normalmej temperatury spokojna jazda, co nie znaczy ze masz pyrkac wolno na wysokim biegu tylko wprost odwrotnie niskie biegi i wiecej obrotow. Jesli silnik dojdze do normalnej temperatury rozpedzasz go ostro na dwojce i trojce i natychmiast schodzisz z obrotow, czyli rozpedzasz sie i natychmiast zwalniasz. Jak najmniej trzymasz silnik na wolnych. Po kilku seriach takich rozpedzen jezdzisz normalnie, tyle ze tez trzymajac sie niozszych biegow i wyzszych obrotow.Jesli masz droge idaca na wzniesienie w okolicy to mozesz kilka razy podjechac ostro pod to wzniesienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RolniC Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 (edytowane) To 2 suw z chlodzeniem plynem.Docierasz rozpedzajac go do 3/4 obr max na niskich biegach ( 2 i 3 ) i natychmiast schodzac z obrotow.Zaczynasz po rozgrzaniu silnika do normalmej temperatury spokojna jazda, co nie znaczy ze masz pyrkac wolno na wysokim biegu tylko wprost odwrotnie niskie biegi i wiecej obrotow. Jesli silnik dojdze do normalnej temperatury rozpedzasz go ostro na dwojce i trojce i natychmiast schodzisz z obrotow, czyli rozpedzasz sie i natychmiast zwalniasz. Jak najmniej trzymasz silnik na wolnych. Po kilku seriach takich rozpedzen jezdzisz normalnie, tyle ze tez trzymajac sie niozszych biegow i wyzszych obrotow.Jesli masz droge idaca na wzniesienie w okolicy to mozesz kilka razy podjechac ostro pod to wzniesienie.Dziękuje za pomoc kolego :biggrin:. Na taką odpowiedz właśnie czekałem! I jeszcze jedno pytanie jak długo docierać silnik tym sposobem? Edytowane 26 Grudnia 2017 przez RolniC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Ja najpierw zapytałbym jaki cylinder tam siedzi, bo jeśli chiński zamiennik, to nie polecałbym ostrego docierania. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Dlaczego ?Z powodu niedokladnego wykonania czy kiepskiego materialu pierscieni ?Ten sposob docierania stosuje w swoich starych anglikach, ktorych jakosc wykonania jest 100 lat za obecna japonia, a pierscienie wykonane sa ze zwyklego szarego zeliwa. I daja rade.Okres docierania to srednio 60 - 100 km po remoncie gory silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RolniC Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Ja najpierw zapytałbym jaki cylinder tam siedzi, bo jeśli chiński zamiennik, to nie polecałbym ostrego docierania.Cała góra była kupiona za 450 zł na popularnym sklepie z częściami do am6 więc są chyba ok. Dlaczego ?Z powodu niedokladnego wykonania czy kiepskiego materialu pierscieni ?Ten sposob docierania stosuje w swoich starych anglikach, ktorych jakosc wykonania jest 100 lat za obecna japonia, a pierscienie wykonane sa ze zwyklego szarego zeliwa. I daja rade.Okres docierania to srednio 60 - 100 km po remoncie gory silnika.Ok dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Dlaczego ?Z powodu niedokladnego wykonania czy kiepskiego materialu pierscieni ?Myślę, że jedno i drugie + inne kwestie.Znam kilka przypadków (dotyczących tylko chińskich zestawów 2T), kiedy silnik zacierał się po kilkudziesięciu kilometrach. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Moze skladajacy nie dopilnowal odpowiedniej przerwy na pierscieniach ?Albo wyjatkowo kiepski material tlokow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Myślę, że jedno i drugie + inne kwestie.Znam kilka przypadków (dotyczących tylko chińskich zestawów 2T), kiedy silnik zacierał się po kilkudziesięciu kilometrach.Mam ten sam problem. W pierwszym zestawie do peugeota 2T wc z tłoka po 6 km wypadło zabespieczenie pierścienia robiąc wielki kanion w cylindrze a drugi zestaw bardzo szybko stracił kompresje na zimno. Na obecną chwilę na ciepło pali i jeździ ale na zimno tylko z samostartem bo kompresja huśta się w porywach do 8 barów. Boję się następny kupować bo wziąłem niby naraku. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Boję się następny kupować bo wziąłem niby naraku. TT Naraku to tandeta... Bierz Airsal albo Polini. Nie zawiedziesz się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 O airsalu też nie za dobre opinie są. Mi odpadł nicasil w cylindrze ale akurat sprzęt użytkowany w wyścigach więc warunki inne jak przy sprzętach cywilnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Trzeba sprawdzac zabezpieczenia i rowki pod nie, zeby nie bylo kwadratowych rowkow pod okragle zabezpieczenie i odwrotnie.Rowniez warto sprawdzic czy sworzen tkokowy ma fazki dociskajace zabez pieczenia czy wypycha je na zewnatrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 25 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2018 Boję się następny kupować bo wziąłem niby naraku. tkrj nie robi gratów do tego wynalazku ? to jest tajwan ale do lajtowych sprzętów daje radę ... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Naraku to tandeta... Bierz Airsal albo Polini. Nie zawiedziesz się.Kuwa...cena zestawu polini to o 100 euro więcej jak zapłaciłem za skuter. :blink: :blink: :blink: :blink: :biggrin:http://www.maxiscoot.com/polini-cylinder-kit-sport-50cc-cast-iron-peugeot-speedfight-lc-p142-0150-3.html Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2018 Kuwa...cena zestawu polini to o 100 euro więcej jak zapłaciłem za skuter. :blink: :blink: :blink: :blink: :biggrin:http://www.maxiscoot.com/polini-cylinder-kit-sport-50cc-cast-iron-peugeot-speedfight-lc-p142-0150-3.html Zgadza się, te zestawy kosztują swoje - ale jeśli robisz sprzęt "dla siebie" to ja bym się nawet nie zastanawiał. Jakieś 15 lat temu jak bawiłem się w skuterki 50-tki to pamiętam doskonale, że poprawnie złożony i odpowiednio dotarty sprzęt na bebechach Polini pracował nieraz lepiej niż po wyjechaniu z fabryki. Jak miałem Katanę 50LC to po wykosztowaniu się na cylinder z tłokiem od Poliniego 50 ccm okazało się, że ten sprzęt miał lepsze osiągi niż niejeden skuterek kumpli co mieli pozakładane jakieś noname 70 ccm ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.