Skocz do zawartości

Problem z docieraniem silnika am6.


RolniC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1.Więc tak jak prawidłowo powinno się docierać silnik am6 z cylindrem żeliwnym bo ja już się pogubiłem każdy pisze i mówi mi inaczej. Mechanik dzisiaj po odebraniu motocykla powiedział mi ,żeby przed jazdą motocykl rozgrzał i jeździł normalnie jak zawsze tylko z postojami a po zakończonej jeździe zostawił motocykl ,żeby trochę pochodził na wolnych obrotach. Czytając na internecie to każdy mówi coś innego jedni ,że jeździć 30 km\h drudzy ,że docierać 600km a inni 1800km więc jak wreszcie poprawnie dociera się silnik am6 :banghead:
2.Teraz mój drugi problem. Dzisiaj odpaliłem motocykl i chciałem go dotrzeć tak jak kazał mi mechanik więc rozgrzałem przez 20 min i ruszyłem najpierw jechałem wolno tak 15 km/h przez 3 min potem już w miarę normalnie jazda tak 30-45 km/h no i zauważyłem ,że moto ma o wiele więcej mocy niż przed remontem wiec włączyłem 4 i jechałem około 55 km i wtedy motocykl mi zgasł. Myślałem ,że stało się najgorsze po czym kopłem kopką i odpalił bez problemu za pierwszym razem i dojechałem powoli trójką do domu, dałem mu odpocząć i zgasiłem.
P.S. Prędkość pisałem na oko ,ponieważ licznik mi nie działa tymczasowo w motocyklu :dry: . Zapomniałem dodać ,że po odpaleniu jak zgasł motor miał minimalnie mniej mocy lecz mogło mi się to tylko tak zdawać ,ponieważ gdy jechałem dosyć wolno spowrotem.

 

8a0602965680de3afb609e7f7de6e72e_orig.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To 2 suw z chlodzeniem plynem.

Docierasz rozpedzajac go do 3/4 obr max na niskich biegach ( 2 i 3 ) i natychmiast schodzac z obrotow.

Zaczynasz po rozgrzaniu silnika do normalmej temperatury spokojna jazda, co nie znaczy ze masz pyrkac wolno na wysokim biegu tylko wprost odwrotnie niskie biegi i wiecej obrotow. Jesli silnik dojdze do normalnej temperatury rozpedzasz go ostro na dwojce i trojce i natychmiast schodzisz z obrotow, czyli rozpedzasz sie i natychmiast zwalniasz. Jak najmniej trzymasz silnik na wolnych. Po kilku seriach takich rozpedzen jezdzisz normalnie, tyle ze tez trzymajac sie niozszych biegow i wyzszych obrotow.

Jesli masz droge idaca na wzniesienie w okolicy to mozesz kilka razy podjechac ostro pod to wzniesienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To 2 suw z chlodzeniem plynem.

Docierasz rozpedzajac go do 3/4 obr max na niskich biegach ( 2 i 3 ) i natychmiast schodzac z obrotow.

Zaczynasz po rozgrzaniu silnika do normalmej temperatury spokojna jazda, co nie znaczy ze masz pyrkac wolno na wysokim biegu tylko wprost odwrotnie niskie biegi i wiecej obrotow. Jesli silnik dojdze do normalnej temperatury rozpedzasz go ostro na dwojce i trojce i natychmiast schodzisz z obrotow, czyli rozpedzasz sie i natychmiast zwalniasz. Jak najmniej trzymasz silnik na wolnych. Po kilku seriach takich rozpedzen jezdzisz normalnie, tyle ze tez trzymajac sie niozszych biegow i wyzszych obrotow.

Jesli masz droge idaca na wzniesienie w okolicy to mozesz kilka razy podjechac ostro pod to wzniesienie.

Dziękuje za pomoc kolego :biggrin:. Na taką odpowiedz właśnie czekałem! I jeszcze jedno pytanie jak długo docierać silnik tym sposobem?

Edytowane przez RolniC
8a0602965680de3afb609e7f7de6e72e_orig.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ?

Z powodu niedokladnego wykonania czy kiepskiego materialu pierscieni ?

Ten sposob docierania stosuje w swoich starych anglikach, ktorych jakosc wykonania jest 100 lat za obecna japonia, a pierscienie wykonane sa ze zwyklego szarego zeliwa. I daja rade.

Okres docierania to srednio 60 - 100 km po remoncie gory silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja najpierw zapytałbym jaki cylinder tam siedzi, bo jeśli chiński zamiennik, to nie polecałbym ostrego docierania.

Cała góra była kupiona za 450 zł na popularnym sklepie z częściami do am6 więc są chyba ok.

 

Dlaczego ?

Z powodu niedokladnego wykonania czy kiepskiego materialu pierscieni ?

Ten sposob docierania stosuje w swoich starych anglikach, ktorych jakosc wykonania jest 100 lat za obecna japonia, a pierscienie wykonane sa ze zwyklego szarego zeliwa. I daja rade.

Okres docierania to srednio 60 - 100 km po remoncie gory silnika.

Ok dzięki.

8a0602965680de3afb609e7f7de6e72e_orig.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ?

Z powodu niedokladnego wykonania czy kiepskiego materialu pierscieni ?

Myślę, że jedno i drugie + inne kwestie.

Znam kilka przypadków (dotyczących tylko chińskich zestawów 2T), kiedy silnik zacierał się po kilkudziesięciu kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jedno i drugie + inne kwestie.

Znam kilka przypadków (dotyczących tylko chińskich zestawów 2T), kiedy silnik zacierał się po kilkudziesięciu kilometrach.

Mam ten sam problem. W pierwszym zestawie do peugeota 2T wc z tłoka po 6 km wypadło zabespieczenie pierścienia robiąc wielki kanion w cylindrze a drugi zestaw bardzo szybko stracił kompresje na zimno. Na obecną chwilę na ciepło pali i jeździ ale na zimno tylko z samostartem bo kompresja huśta się w porywach do 8 barów.

Boję się następny kupować bo wziąłem niby naraku.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzac zabezpieczenia i rowki pod nie, zeby nie bylo kwadratowych rowkow pod okragle zabezpieczenie i odwrotnie.

Rowniez warto sprawdzic czy sworzen tkokowy ma fazki dociskajace zabez pieczenia czy wypycha je na zewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

Boję się następny kupować bo wziąłem niby naraku.

 

tkrj nie robi gratów do tego wynalazku ? to jest tajwan ale do lajtowych sprzętów daje radę ...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Naraku to tandeta... Bierz Airsal albo Polini. Nie zawiedziesz się.

Kuwa...cena zestawu polini to o 100 euro więcej jak zapłaciłem za skuter. :blink: :blink: :blink: :blink:

 

:biggrin:

http://www.maxiscoot.com/polini-cylinder-kit-sport-50cc-cast-iron-peugeot-speedfight-lc-p142-0150-3.html

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuwa...cena zestawu polini to o 100 euro więcej jak zapłaciłem za skuter. :blink: :blink: :blink: :blink:

 

:biggrin:

http://www.maxiscoot.com/polini-cylinder-kit-sport-50cc-cast-iron-peugeot-speedfight-lc-p142-0150-3.html

 

Zgadza się, te zestawy kosztują swoje - ale jeśli robisz sprzęt "dla siebie" to ja bym się nawet nie zastanawiał. Jakieś 15 lat temu jak bawiłem się w skuterki 50-tki to pamiętam doskonale, że poprawnie złożony i odpowiednio dotarty sprzęt na bebechach Polini pracował nieraz lepiej niż po wyjechaniu z fabryki. Jak miałem Katanę 50LC to po wykosztowaniu się na cylinder z tłokiem od Poliniego 50 ccm okazało się, że ten sprzęt miał lepsze osiągi niż niejeden skuterek kumpli co mieli pozakładane jakieś noname 70 ccm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...