Skocz do zawartości

Przednie koło nie jest w linii z tylnym


abrakadabra66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

mam taki nietypowy problem. Motocykl po puszczeniu kierownicy leci na prawą stronę.

 

Rama była na pomiarze - PROSTA.

Wahacz, koło, amortyzator, zębatki, naciągi i inne duperele - PRZEŁOŻONE z motocykla który jechał prosto (elementy są na 100% PROSTE).

Łożysko główki ramy stan b.dobry (mają miesiąc przebiegu)

Ośka koła przedniego prosta

Felgi proste

 

No i mimo to motocykl skręca na prawo. A skręca dlatego, że przednie koło nie jest w linii z tylnym. Jest przesunięte o jakieś 1.5 - 2 cm.

Jak to mierzę? Chałupnicza metoda ale sprawdzona: przykładam do rantu TYLNEJ opony długi prosty profil aluminiowy i patrzę na przednie koło: mierzę odległość np. od tarczy hamulcowej do krawędzi profilu.

 

Co mi jeszcze zostaje do sprawdzenia? Lagi upside down, wchodzą w półki jak masło, dokonywałem pomiaru miernikiem zegarowym i jedna była nawet ok, druga wychodziła nieznacznie (bardzo niewiele) poza granice "dopuszczalną" (cokolwiek to znaczy wg mechanika) i mechanik powiedział że takie odchylenie nawet nie powinno mieć wpływu na jazdę.

Półki krzywe czy o co chodzi? Już brak mi pomysłów. Wydałem tausena na prostowanie ramy, która..... była prosta...

 

 

ipv3lbul.jpg

Edytowane przez abrakadabra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast od ramy, zacząłbym od opon. Jaki to motocykl. Jakie były wartości krzywizny lag?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak upsy to koniecznie trzeba sprawdzić półkę. Szczególnie dolną. Ja w R1 lekko trafiłem kołem w krawężnik i lagi proste a półkę przekosiło. Na ale to takie coś to powinni wyłapać przy sprawdzaniu ramy.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytania:

- Nie ma tulejek dystansowych przewidzianych przez producenta

- Nie da się założyć źle koła (a nawet jakby to jest symetryczne)

- Opony były wymieniane

- Nie pamiętam wartości które wyszły na pomiarze lag. Jedna była krzywa - tyle wiem, ale nieznacznie.

 

Na pomiarze ramy faktycznie wyszło coś z dolną półką!!! Muszę koniecznie się zapytać gościa. Myślicie, że to może być to??

 

Zawieszenie to upside down z GSXR600/750 K1 K2 K3. Tam była jakaś regulacja mimośrodowa? chyba niee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, czyli masz zawieszenie przełożone z innego motocykla. Prawdopodobnie kupione z powypadkowego motocykla, dlatego pytam jakie to wartości. Wygiąć Uside-Down, to już trzeba troszkę mocniej puknąć. Raczej bez szans by nie uszkodzić półki. W K1 da się odwrotnie koło założyć, teoretycznie nic to nie zmienia, poza nierównym zużyciem opony.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie kurcze zawieche mam z pewnego zrodla bo sam demontowalem z jezdzacego motocykla :/ ale moze faktycznie kiedys mial jakas przygode... tego nie wiem. Dziwne jest to ze lagi w polki wchodza jak maselko, a przeciez jakby bylo cos nie tak...

 

w weekend zamienie lagi stronami (prawa z lewa) i znowu wykonam pomiar. Jezeli odleglosc wieksza bedzie nadal po prawej to znaczy ze lagi nie powoduja tego skrzywienia, tylko ktoras z polek.

 

W ogole jak moze sie uszkodzic dolna polka zeby powodowala takie skrzywienie? chyba tylko sztyca moze byc trzasnieta na bok, bo logika mi nic innego nie podpowiada

Edytowane przez abrakadabra66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspolpracuje normalnie bo mamy na dzielni tak samo przerobiona vke i lata prosto ;)

 

sluchajcie,

wlasnie zamienilem stronami lagi. Przelozylem prawa lage w miejsce lewej, lewa lage w miejsce prawej. Efekt?

- dokladnie taki sam jak na rysunku!! czyli mamy teoretycznie wynik: polki.

 

W dodatku przy pomocy drugiej osoby przez przypadek ustalilem jedna rzecz. Siedzac na motocyklu majac nogi odciazone, rozlozone po rowno (mi siedzac wydawalo sie ze jest prosto), w rzeczywistosci moto byl przechylony na prawo.

Zeby motocykl byl prosto w linii, musialem wyraznie przesunac ciezar motocykla na lewa noge. Wnioski ??

 

ps. nie, nie jestem krzywy hehe. Zaraz potem powtorzylem test na drugim moto i nie bylo rozbieznosci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...