abrakadabra66 Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) Witajciemam taki nietypowy problem. Motocykl po puszczeniu kierownicy leci na prawą stronę. Rama była na pomiarze - PROSTA.Wahacz, koło, amortyzator, zębatki, naciągi i inne duperele - PRZEŁOŻONE z motocykla który jechał prosto (elementy są na 100% PROSTE).Łożysko główki ramy stan b.dobry (mają miesiąc przebiegu)Ośka koła przedniego prostaFelgi proste No i mimo to motocykl skręca na prawo. A skręca dlatego, że przednie koło nie jest w linii z tylnym. Jest przesunięte o jakieś 1.5 - 2 cm.Jak to mierzę? Chałupnicza metoda ale sprawdzona: przykładam do rantu TYLNEJ opony długi prosty profil aluminiowy i patrzę na przednie koło: mierzę odległość np. od tarczy hamulcowej do krawędzi profilu. Co mi jeszcze zostaje do sprawdzenia? Lagi upside down, wchodzą w półki jak masło, dokonywałem pomiaru miernikiem zegarowym i jedna była nawet ok, druga wychodziła nieznacznie (bardzo niewiele) poza granice "dopuszczalną" (cokolwiek to znaczy wg mechanika) i mechanik powiedział że takie odchylenie nawet nie powinno mieć wpływu na jazdę. Półki krzywe czy o co chodzi? Już brak mi pomysłów. Wydałem tausena na prostowanie ramy, która..... była prosta... Edytowane 22 Listopada 2017 przez abrakadabra66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Nie popi.....łeś tulejek dystansowych?Jest możliwość odwrotnie założyć koło? Wiem, że mało prawdopodobne. Ale nie niemożliwe. Nie takie cuda już widziałem. Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Zamiast od ramy, zacząłbym od opon. Jaki to motocykl. Jakie były wartości krzywizny lag? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Są półki, które mają mimośrodową regulację wyprzedzenia przedniego koła. Jakby takie coś przekręcić o dziewięćdziesiąt stopni to jest szansa na efekt jak u Ciebie, ale pewnie lagi nie wchodziłyby tak łatwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Też bym najpierw sprawdził czy tulejki niezamienione. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Jak upsy to koniecznie trzeba sprawdzić półkę. Szczególnie dolną. Ja w R1 lekko trafiłem kołem w krawężnik i lagi proste a półkę przekosiło. Na ale to takie coś to powinni wyłapać przy sprawdzaniu ramy. Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Odpowiadając na pytania:- Nie ma tulejek dystansowych przewidzianych przez producenta - Nie da się założyć źle koła (a nawet jakby to jest symetryczne)- Opony były wymieniane- Nie pamiętam wartości które wyszły na pomiarze lag. Jedna była krzywa - tyle wiem, ale nieznacznie. Na pomiarze ramy faktycznie wyszło coś z dolną półką!!! Muszę koniecznie się zapytać gościa. Myślicie, że to może być to?? Zawieszenie to upside down z GSXR600/750 K1 K2 K3. Tam była jakaś regulacja mimośrodowa? chyba niee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Ach, czyli masz zawieszenie przełożone z innego motocykla. Prawdopodobnie kupione z powypadkowego motocykla, dlatego pytam jakie to wartości. Wygiąć Uside-Down, to już trzeba troszkę mocniej puknąć. Raczej bez szans by nie uszkodzić półki. W K1 da się odwrotnie koło założyć, teoretycznie nic to nie zmienia, poza nierównym zużyciem opony. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 24 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 (edytowane) Wlasnie kurcze zawieche mam z pewnego zrodla bo sam demontowalem z jezdzacego motocykla :/ ale moze faktycznie kiedys mial jakas przygode... tego nie wiem. Dziwne jest to ze lagi w polki wchodza jak maselko, a przeciez jakby bylo cos nie tak... w weekend zamienie lagi stronami (prawa z lewa) i znowu wykonam pomiar. Jezeli odleglosc wieksza bedzie nadal po prawej to znaczy ze lagi nie powoduja tego skrzywienia, tylko ktoras z polek. W ogole jak moze sie uszkodzic dolna polka zeby powodowala takie skrzywienie? chyba tylko sztyca moze byc trzasnieta na bok, bo logika mi nic innego nie podpowiada Edytowane 24 Listopada 2017 przez abrakadabra66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Może po prostu zawieszenie od gixa współpracuje z ramą gixa ale z tą od SV już niekoniecznie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 24 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 wspolpracuje normalnie bo mamy na dzielni tak samo przerobiona vke i lata prosto ;) sluchajcie,wlasnie zamienilem stronami lagi. Przelozylem prawa lage w miejsce lewej, lewa lage w miejsce prawej. Efekt? - dokladnie taki sam jak na rysunku!! czyli mamy teoretycznie wynik: polki. W dodatku przy pomocy drugiej osoby przez przypadek ustalilem jedna rzecz. Siedzac na motocyklu majac nogi odciazone, rozlozone po rowno (mi siedzac wydawalo sie ze jest prosto), w rzeczywistosci moto byl przechylony na prawo. Zeby motocykl byl prosto w linii, musialem wyraznie przesunac ciezar motocykla na lewa noge. Wnioski ?? ps. nie, nie jestem krzywy hehe. Zaraz potem powtorzylem test na drugim moto i nie bylo rozbieznosci :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.