Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie taki problem. Suzi gsx-r 600 k2 kradnie prąd, ale bardzo nie typowo, otóż po jeździe ostatnio stał tydzień i wszystko ok, potem po 1 odpaleniu (pochodził 20 minut) po około 4 dniach pusty akumulator. sprawdzany pobór prądu miernikiem i nic, tzn minimalny tyle co licznik bierze do pamięci. Aku naładowane, moto stało tydzień i wszystko ok (codzienna kontrola stanu naładowania aku, potem po 2 dniach aku wyładowany do 0. Podejrzenie licznika (odłączony na tydzień bez skutku dalej razładowuje), następnie regulator - też ok. Akumulator nowy i na pewno jest dobry. Podejrzenie padło na alternator i tu moje pytanie czy alternator może mieć na uzwojeniu jakieś przebicie i w zależności od położenia magnesu pobiera prąd albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzwojenia mogą mieć przebicia między fazowe lub do masy.

Silnik pracuje w zmiennych warunkach temperaturowych materiały się rozszerzają do tego olej.

Jak to jest małe przebicie to czasami po jeździe jak stygnie nie zawsze zewrze i aku trzyma.

Znajdź serwisówkę może jest procedura pomiaru uzwojeń z dopuszczalnymi wartościami.

Zrób pomiary na ciepłym i zimnym silniku.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma nigdzie żadnej informacji, rozmawiałem ze znajomym elektromechanikiem ale samochodowym sprawdzał i mówił, że jak się moto prowadzi to w zależności od położenia magnesu zaczyna pobierać prąd ale nie zawsze dlatego chciałbym się upewnić czy tak jest faktycznie zanim zacznę rozbierać. Podobno przebicie na uzwojeniu da się tylko sprawdzić jak się wyciągnie alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momencik, na postoju jak nawet zewrzesz do masy uzwojenia stojana to nie wpłynie to na aku bo po drodze jest regulator.

Jaki masz spoczynkowy pobór prądu?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie pobierać.

W motocyklu jedna setna to maks, prąd Ci żre cały czas a że aku nowe to ogarnia te 5 setek.

Masz alarm?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód nie powinien mieć więcej jak 0,02 a Ty w motocyklu masz 0,05.

Podłącz miernik i odłącz regulator a potem zacznij od wyciągania bezpieczników aż dojdziesz do odbiornika zasysającego prąd.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy problem się pojawił ?.Czy to nowy zakup?.Niedawno miałem identyczną sytuację w identycznym(nowo kupionym) gsxr k7 syna ."Wsuwało" akumulator po kilku dniach stania.Przyczyną był lokalizator GPS.Prąd identyczny jak u ciebie.Może masz gdzieś zakopany w moto i nie wiesz :dry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest od początku jak motor mam lokalizatora nie ma ani nic dodatkowego, jak odłączam licznik to pobór spada do 0 ale tak czy tak po kilku dniach aku puste, elektromechanik mówił że pobór prądu pojawia się nagle ja tego nigdy nie uchwyciłem, on uparcie twierdzi, że to alternator. Odłącze regulator i zobacze po kilku dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...