krawcu2 Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Słuchajcie taki problem. Suzi gsx-r 600 k2 kradnie prąd, ale bardzo nie typowo, otóż po jeździe ostatnio stał tydzień i wszystko ok, potem po 1 odpaleniu (pochodził 20 minut) po około 4 dniach pusty akumulator. sprawdzany pobór prądu miernikiem i nic, tzn minimalny tyle co licznik bierze do pamięci. Aku naładowane, moto stało tydzień i wszystko ok (codzienna kontrola stanu naładowania aku, potem po 2 dniach aku wyładowany do 0. Podejrzenie licznika (odłączony na tydzień bez skutku dalej razładowuje), następnie regulator - też ok. Akumulator nowy i na pewno jest dobry. Podejrzenie padło na alternator i tu moje pytanie czy alternator może mieć na uzwojeniu jakieś przebicie i w zależności od położenia magnesu pobiera prąd albo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Uzwojenia mogą mieć przebicia między fazowe lub do masy.Silnik pracuje w zmiennych warunkach temperaturowych materiały się rozszerzają do tego olej.Jak to jest małe przebicie to czasami po jeździe jak stygnie nie zawsze zewrze i aku trzyma.Znajdź serwisówkę może jest procedura pomiaru uzwojeń z dopuszczalnymi wartościami.Zrób pomiary na ciepłym i zimnym silniku. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 No właśnie nie ma nigdzie żadnej informacji, rozmawiałem ze znajomym elektromechanikiem ale samochodowym sprawdzał i mówił, że jak się moto prowadzi to w zależności od położenia magnesu zaczyna pobierać prąd ale nie zawsze dlatego chciałbym się upewnić czy tak jest faktycznie zanim zacznę rozbierać. Podobno przebicie na uzwojeniu da się tylko sprawdzić jak się wyciągnie alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Momencik, na postoju jak nawet zewrzesz do masy uzwojenia stojana to nie wpłynie to na aku bo po drodze jest regulator.Jaki masz spoczynkowy pobór prądu? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 (edytowane) 0.05 A, a czasami zaczyna pobierać kilka amper. No ok ale nie będzie pobierał prądu jak uzwojenie będzie uszkodzone??? Edytowane 21 Września 2017 przez krawcu2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 0.05 to 50 mA. Dużo za dużo. Co najmniej 10x za dużo. Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Nie będzie pobierać.W motocyklu jedna setna to maks, prąd Ci żre cały czas a że aku nowe to ogarnia te 5 setek.Masz alarm? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 (edytowane) Jak miernik ustawiony jest na Ampery i na 200m to pobiera 00,5 i alarmu nie ma Edytowane 21 Września 2017 przez krawcu2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Samochód nie powinien mieć więcej jak 0,02 a Ty w motocyklu masz 0,05. Podłącz miernik i odłącz regulator a potem zacznij od wyciągania bezpieczników aż dojdziesz do odbiornika zasysającego prąd. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamoz Opublikowano 22 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 A od kiedy problem się pojawił ?.Czy to nowy zakup?.Niedawno miałem identyczną sytuację w identycznym(nowo kupionym) gsxr k7 syna ."Wsuwało" akumulator po kilku dniach stania.Przyczyną był lokalizator GPS.Prąd identyczny jak u ciebie.Może masz gdzieś zakopany w moto i nie wiesz :dry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Problem jest od początku jak motor mam lokalizatora nie ma ani nic dodatkowego, jak odłączam licznik to pobór spada do 0 ale tak czy tak po kilku dniach aku puste, elektromechanik mówił że pobór prądu pojawia się nagle ja tego nigdy nie uchwyciłem, on uparcie twierdzi, że to alternator. Odłącze regulator i zobacze po kilku dniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 To co za problem odkręcić dekiel i sprawdzić uzwojenia? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.