Brzozka Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam forumowiczów, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :P Jeżeli nie ten dział to przepraszam. Za kilkanaście dni jeżeli, wszytko dobrze pójdzie :D będę szczęśliwym posiadaczem kat A2. Zacząłem zastanawiać się jakie moto wybrać. Przeszukałem tyle stron i nadal nie mogę znaleźć nic odpowiedniego pod siebie. Ogólnie to moto miałoby służyć głównie do tego żeby polatać/poskakać trochę w jakimś terenie. Dodatkowo pojeździć po mieście tu i tam. Czasami jakiś krótki wypad po szosie jak również (mnwcj raz/dwa razy w roku) jakiś dalszy (150-250km szosą) z plecaczkiem!! Nie liczę na jakieś wygody tym bardziej we 2. Ma być znośnie, no i żeby nie było to jakimś dużym wysiłkiem dla moto żeby go nie zarżnąć przez takie trasy po asfalcie oraz aby nie spalił dużo. Prawdopodobnie bez 2 kompletów opon się nie obejdzie cn?Dodatkowo chciałbym żeby moto było dość tanie w eksploatacji - tak jak wspomniałem nie paliło dużo, nie psuło się często a w razie czego żeby części były tanie i dostępne. Na sam zakup motocykla mogę przeznaczyć tak ok 5000 zł. Wiem że to nie dużo jak na te wymagania ale może uda się znaleźć jakiś kompromis? ;) ewentualnie może znajdą się jeszcze jakieś oszczędności Dobra teraz pozostałe info o mnie itp.- Jakie masz doświadczenie -Mało niestety niestety, śmigało się kiedyś u wuja na 125 :P no i tyle co na kursie, ale wydaje mi się że na spokojnie ogarnę jakiegoś większego enduraka (nie martwcie się mam łeb na karku :D) Wolałbym żeby moto miało zapas kucy na jazdę we 2 , ale też żeby mieściło się w kat A2. Ewentualnie w grę wchodzi ograniczanie ale nie koniecznie chcę się w to bawić :P- Wiek 18- Waga ok 80 kg- Wzrost ok 187 cm Jeżeli pominąłem jakieś ważne informacje albo coś jeszcze chcecie wiedzieć to piszcieZ góry dzieki za jakiekolwiek wskazówki ;) Edytowane 19 Sierpnia 2017 przez Brzozka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Raczej nie ma takich sprzętów co by skakały po torze a potem umożliwiały podróż w 2 osoby. Tutaj to raczej XT600 / XTZ660 / XR600 / DR650 / DR350 / KLX650 / KLE500 / F650 / NX650 / XF650. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Ale na A2, to chyba tylko mniejsze pojemnosci niz 600 ccm Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Na A2 to się łapie wszystko co ma w dowodzie <35 kW czyli to, co wcześniej wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzozka Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Dokładnie tak jak Quadrat mówi <35kw. Chodzi mi po prostu o to żeby moto było raczej przy tej górnej granicy.Dobra to załóżmy, że podróż we 2 odpada. Zostaje podróż w pojedynkę :P ale zależy mi, żeby taka dłuższa trasa po szosie nie była jakimś dużym obciążeniem dla silnika, wiesz o co mi chodzi Quadrat? Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez Brzozka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Tutaj to raczej XT600 / XTZ660 / XR600 / DR650 / DR350 / KLX650 / KLE500 / F650 / NX650 / XF650. to streszczenie bo wszystko już było ale po 2 zdania na każde xt600 -2 osobowe ale ciężkie , bardzo słaby zawias , mułowaty silnik , niezajebywalna, generalnie czym młodsza tym mniej off xtz660 -nie miałem nie jechałem xr600 -przeciętny zawias , fajny dosyć dziki silnik , wagowo ok , ale jednoosbowa , częsta wymiana oleju, dobry zapierdalacz w off chodź tragicznie pali po glebie i ceny używek dosyć wysokie ....dr650- 2 osobowy muł bez zawiasu , taka xt od suzuki dr350-przereklamowany bohater internetu, mocy jak w dt 125 gówniane głowice , drogie używki( legenda jak xr600 :D ) , ale 2 osobowe i dosyć lekkie , wersja N fajny zawias i inny gaźnik przez co udaje że jedzie klx650-C potwornie ciężki słaby zawias , 2 osobowy palony z rozrusznika , mało części używanych , skomplikowany silnik -wysokie koszta seriwsu w razie wybuchu , R -palony z kopa jednoosobowy dosyć dziki i fajny zawias , reszta wad jak w C kle500 nie miałem f650 to bmw ? nie miałem ale kumpel miał za ciężkie w bardziej hardcorowy off niż szutry przez pola nx650-gejowata wersja pieca xl600 i xr600 , podciśnieniowy gaźnik przez co bardziej mułowaty piec , dosyć spora nadwaga , 2 osobowe , raczej poskramiacz szutrów wzdłuż rzek niż żwirowni XF650 to freewind ? to jest silnik dr 650 ? nie miałem styczności najlepszym kompromisem w klasie 600 singiel między off a on jest chyba lc4 620 w jakieś pedalskiej wersji ( nie SC ) może i nie jest lekki ale ma moc ma zawias i asfaltu źle nie znosi generalnie każdy singiel 600 oprócz może te610 :D dobrze znosi trasy pod warunkiem że przelotowa to 100-120 km/h a nie 150 :D Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzozka Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Dzięki michoa za cenne informacje ;)Ale to co do tego ktm'a to nie bd problemu z zarejestrowaniem go na a2? I czy da nim rade pojechać we 2 jakiś krótszy dystans (nie musi być wygodnie)? Czy nie ma takiej opcji wgl? Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez Brzozka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 w Polsce jest taki bałagan w papierach od moto że nikt ci nie da recepty czy da się ,,zarejestrować na A2'' czy nie zależy co jest w dowodzie .........ja miałem w xr600 w dowodzie 15kW bo diagnosta przeklepał z briefu a w gebelsowni to było zdławione więc się łapała na A2 , a przerobiłem masę 125 i każda miała inną moc w dowodzie przy tym samym motocyklu :D jedna dt miała 10kw inna 12 , trzecia 15 itp pojechać we 2 osoby to da radę i na crf450r ale jak długo to już kwestia tyłków :D ja xr600 która była jednoosobowa dorobiłem podnóżki i woziłem drugą osobę , 30-40km w jedną stronę było do wytrzymania , dalej lipa :D na drz400e samemu 40km było trudne do wytrzymania a co dopiero we 2 :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzozka Opublikowano 30 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Witam, odnowię trochę temat :D michoa chciałem się dopytac co uważasz/uważacie o ktm lc 640? Wiem że jest multum artykułów i wgl, ale widzę że znasz się na rzeczy to pytam ;) Dużo się to różni od minionej 620? (od 620 egs dokładnie). Do czego będzie się bardziej nadawał a do czego mniej? Chodzi mi raczej o wersje enduro ale o adventure też chętnie bym posłuchał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 640 jest bardziej on niż off od 620......ma gaźnik mikuni przez co przy 620 jest dużo bardziej mułowaty ale też bardziej bezawaryjny , jest cięższy...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzozka Opublikowano 31 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Czyli żeby na tym poskakać to tak średnio? Ogólnie to chciałbym po prostu spróbować jazdy trochę bardziej terenowej niż tylko szutry oraz od czasu do czasu odwiedzić jakiś tor motocrossowy czy cuś, ale z drugiej strony nie chce co chwila remontów robić i ładować kupe kasy w moto. To nie wiem który będzie lepszy w tym przypadku 620 czy 640? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 czasu do czasu odwiedzić jakiś tor motocrossowy czy cuś, ale z drugiej strony nie chce co chwila remontów robić i ładować kupe kasy w moto. Jedno wyklucza drugie ;-) Remont zawieszenia to też remont... ja dalej się upieram, przy DRZ 400 ponieważ duuużo nim jeździłem, fakt od typowego hard enduro cięższy, przy skokach trzeba uważać, bo ląduje bardziej na przednie koło, trzeba wyczuć i nauczyć przemieszczać środek ciężkości... z trochę bardziej hard Yamaha WR 250 F, lekki i przyjemny, niestety, z racji wyżyłowania, raz na jakiś czas remoncik, się przydaje.... a tanio nie jest.... aaaaa. sorki, dopiero doczytałem do 5000 zł.... no cóż ja znam tylko starsze motocykle w tej cenie, jak Yamaha XT 350.... Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 fakt od typowego hard enduro cięższy, przy skokach trzeba uważać, bo ląduje bardziej na przednie koło, trzeba wyczuć i nauczyć przemieszczać środek ciężkości. mówisz o E czy S ? bo E miałem i uważam że to co pizesz jeśli to o E to bzdury :D od czasu do czasu odwiedzić jakiś tor motocrossowy czy cuś ja uważam że jedynym sprzętem który od biedy nada się na tor mx w tej kasie będzie stary dwusuwowy exc ale on się kompletnie na asfalt nie nadaje :D ale z dwojga złego szukając kompromisu powiem tak -wolałbym 620 czasem polecieć po asfalcie niż 640 poróbować ostro upalać :D 640 to zbytnia kanapa na ostre latanie , a 620 na asfalcie może conajwyżej zirytować brakiem rozrusznika albo częstszym serwisem.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demonklx Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 do 5 tys nie kupi dobrego motocykla pod nazwą ktm często są katowane i przeważnie na olx są do remontu jedynie za tą kasę to bym szukał xt 600 jak najmłodszego sprowadzanego nie jest to motor do wariowania na tor ale tor powoli jakoś przejedzie w lesie tez sobie da rade na ulicy nie jest tak mocny jak ktm ale tez tak często nie trzeba coś poprawiać suzuki jak dla mnie to złomy kawasaki to te lubią żeby coś poprawiać zresztą każdy motor jak kupisz zaniedbany to będziesz dłubał najlepszy z tego co napisałeś xt 600 bo jak byś miał kasę to polecił bym ci szukać ktm 625 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 No właśnie chyba E była pod bardziej hard enduro- a o tej nie piszę, bo jeździłem S-ką - jak dla mnie kanapowcem....ale z racji progu cenowego- zakup takowego wchodzi w sferę marzeń... lub nielegalności.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.