Skocz do zawartości

Usprawnienia silnika 4 suwowego


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja ostatnio "usprawnianie" silników 4T widzę zupełnie inaczej

chodzi o to aby mogły wykonać jak najwięcej pracy za jak najniższe pieniądze

najbardziej efektywną przeróbką jest w takim przypadku montaż instalacji LPG :D

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik loncin 200 w swoim bobberze po modyfikacjach tj:

 

-porting głowicy, polerowanie zaworów, komory spalania

-po obliczeniu wysunięcia się zaworów, punktu gmp tłoka oraz głębokości wyciec na zawory w tłoku głowica została splanowana o odpowiednią wartość by zachować odpowiednią pojemność komory spalania. Robiąc to na pałe lub planując maks silnik mógłby między innymi bardzo mocno się przegrzewać

-obniżenie cylindra i przefrezowanie denka z płaskiego na wypukłe tak by bardziej wypełniał przestrzeń między zaworową

-tłok hondy xl200r 65,75mm tkrj oczywiście szlif cylindra 65.50/65.75mm wymiary tłoka praktycznie te same co w oryginale jak wiadomo tłok china za 52zł za wiele by nie posłużył

-nowy układ dolotowy plus porządny gaźnik keihin pe28mm a nie ten parszywy chinol którego budowa jest gorsza niż w poczciwym ikovie od ts350

-zastosowanie kolanka wydechowego od gpz600 wydech nominał bez ostatniego zwężenia

-usunięcie ciężkiego sprzęgiełka rozrusznika z koła magnesowego

-poprawiony delikatnie kąt zapłonu dorobiona blaszka z możliwością przesuwania impulsatora do regulacji standardowo lampa,metoda prób i błędów i jazd testowych

-modul casoli

-dopasowane twardsze sprężyny sprzegła

-zamontowane porządne łożyska na wale

-wyważony na nowo wał

 

Po sporym czasie dostrajaniu gaźnika przy pomocy dysz, świecy diagnostycznej oraz gąbkowych wkładek filtra stożkowego o kilku rożnych przepustowościach i dobraniem optymalnego kątu wyprzedzenia zapłonu. Wzrost osiągów bardzo dobry przed modyfikacjami przełożenia 15/42 prędkość maksymalna 115km/h po 140km/h wzrost obrotowości silnika wg obrotomierza około 2tyś obrotów. Znaczna poprawa momentu obrotowego na 5 biegu przy prędkości 50km/h i odkręceniu manetki do spodu silnik bardzo żwawo pnie się na wyżyny gdzie wcześniej na 5 biegu i prędkości 65-70 i odkręceniu manetki silnik trochę ospale nabierał tempa. Jak w końcu dokończę projekt planuje pojechać z bobem na hamownię i sprawdzić jego autentyczną moc na kole.

 

Wszystkie modyfikacje pochłonęły ogrom godzin w garażu nerwów, obliczeń uszczupliły mój portfel znacząco. Dlatego drogi autorze mateusz786 jeśli twoja wiedza opiera się na przeczytaniu jakiś artykułów w internecie a twój warsztat jest ubogo wyposażony odpuść sobie jakieś chłopskie przeróbki. Nie chce nikogo z góry oceniać ale te rasowanie skończyło by się planowaniem głowicy na szybie, przeleceniu głowicy kamieniami na wiertarkę wstawienie dyszy mocy i filtr siatkowy za 15zł z alledrogo a silnik pracowałby gorzej niż przed usprawnieniem. Zamiast bawić się w coś o czym nie ma się wiedzy najodpowiedniejszym będzie wykonanie remontu silnika szlif cylindra, regeneracja głowicy i zamontowanie lepszego gaźnika najbardziej sprawdzona opcja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hipolfs moja wiedza nie jest aż tak mała jak Ci się wydaje, Może i nie potrafiłbym zrobić tego tak profesionalnie jak Ty ale zapewne ty też kiedyś zaczynałeś zabawę z tuningiem i miałeś z tym podobne doświadczenie do mojego ;). Nie jestem również wiejskim tuningowcem tak jak Ci się wydaję. Wyremontowałem już kilkanaście silników japońskich motocykli i chciałbym spróbować swoich umiejętności w tuningu jednak jeżeli piszecie że pochłonie to mnóstwo pracy jak i pieniędzy a efekty będą mało zauważalne jak nie gorsze to chyba sobie odpuszczę takie coś :rolleyes:

Edytowane przez mateusz786
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont a tuning to dwie inne rzeczy wiesz próbować możesz przecież to twój pojazd. Silnik loncin jest niedokładny więc można można go sporo podkręcić ale aby takie podkręcenie coś dało trzeba przeprowadzać to na 100% sprawnym silniku. Jak chcesz na siłę podnieść moc zastosuj lepszy gaźnik i moduł casoli który jako jedyny coś daje w tym silniku. Jak chcesz planować głowice to bezpiecznie możesz obniżyć ją o 0,8mm-1mm. Jeśli chodzi o jakiś porting zawsze mogę ci odpłatnie wykonać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przerabiałeś już taki silnik jak ja mam na myśli to mam kilka pytań do Ciebie

1. Czym wykonujesz taki porting?

2. Co daje a raczej jak działa moduł casoli?

3.Czy kanały w głowicy masz wypolerowane? czy raczej przeciwnie bo wspomniałeś tylko o polerowaniu zaworów.

4.Jak teraz wygląda kwestia żywotności tego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby wszędzie dojść używam prostnicy i kątnicy protetycznej plus odpowiednie frezy, moduł ma poprawioną mapę, jeśli chodzi o polerkę to w żadnym wypadku nie były polerowane jedynie wygładzony kanał wydechowy aby nagar tak nie osiadał :) Żywotność zbyt mało kilometrów zrobiłem aby mówić tutaj o żywotności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym robić przeróbek "na pałe" Tylko jak najbardziej profesionalnie mogę :wink: Kolega podał linka w którym są opisane wydechy i jest tam trochę przydatnych wzorów. W jaki sposób obliczyłeś skok zaworu i komorę spalania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem z danych technicznych, że silnik Loncina 250 ma stopień sprężania 9,5:1. O ile Można by podnieść stopień sprężania tak aby układ korbowy to wytrzymał ? Wyczytałem również, że w CRF 250 stopień sprężania wynosi 13.2:1 ale to raczej nie realne dla silnika Loncina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jak chcesz się bawić usprawnienia silnika kup sobie wsk i tam jest dużo możliwości do przeróbki efekt będzie taki że będziesz miał jedną z lepszych wsk w pl jak miałem 13 lat to się właśnie tak bawiłem i żadna mz 250 nie miała szans z taką wsk do 120km ale to było dawno a do 3 biegu jak chciałem to na jednym kole jeździłem ale silnik starczał na sezon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Loncin ma stopien sprezania 9.5 : 1 to nie bawilbym sie w podnoszenie stopnia sprezania z powodu jakosci paliwa, tylko staral sie doprowadzic go do jak najlepszego stanu. Szlif cylindra, porzadny tlok z pierscieniami przy czym nie pisze ze chinski tlok napewno bedzie zly ( zwykle pierscienie sa problemem ), wyzszej jakosci zawory i prowadnice ( Ferrera, Kibblewhite ) porzadne 3 katowe frezowanie gniazd. Ustawienie rozrzadu kolem katowym a nie na znaki.

Dynamiczne ustawienie punktu zaplonu z lampa strobo.

Do tego wzmocnienie walu porzadnymi lozyskami, potem czysty, suchy montaz i mocne docieranie i jestem pewien ze silnik bedzie chodzil o niebo lepiej niz fabryczny.

Mozna dodac oczywiscie lepszy gaznik.

Mysle ze juz przy takim podejsciu koszta zalamia przecietnego wlasciciela, co dopiro mowic o tuningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...