Skocz do zawartości

SV650 & Virago 750


Gość Urbajabba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to nie widzę innej opcji, jak po prostu się przejechać kilkoma motocyklami i dopiero wybrać, bo Ty po prostu nie masz zielonego pojęcie czego chcesz. A mądrości typu: to niezawodny motocykl, kupisz taki to się będziesz cieszył bezawaryjną eksploatacją to sobie możesz w buty wsadzić. Większość motocykli jest bezawaryjna jeśli jest zadbana, a każdy jeden może się sypać jeżeli jest wymęczony. Uważać trzeba tylko na nieliczne nieudane modele i egzotyczne wynalazki do których brak jest części. Co do pierwotnego wyboru Virago, a SV, to o SV można powiedzieć, że nie jest motocyklem idealnym, ma słabowaty zawias i mało mocy, ale przy takim virago sv to jest to rakieta, a zawieszenie jest z kosmosu. Do tego 10 lat różnicy:) A kardana w tak starym motocyklu to bardziej minus niż plus, po łańcuch z zębatkami wymienisz za 500zł i masz nówkę napęd na 10-20tys spokój, a jak się kardan wysypie to pół roku będziesz używki szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może z jeszcze innej bajki: Suzuki VX 800.

Dość ciężki, tylko jedna tarcza z przodu, odrobinę chopperowata charakterystyka prowadzenie. Za to w założonym budżecie kupisz ładną sztukę, silnik w układzie V, nadaje się zarówno do jazdy w koło komina jak i turystyki (można zamontować kufry), no i kupa części na rynku wtórnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bez spiny wielokrotnie mówiłem już że jestem początkującym bajkerem więc porady proszę z serca ja podrzucam to co mi się podoba z wyglądu i pracy silnika o gustach sie nie dyskutuje a BMW F650 miesci się do 7000 zł i jest dla mnie atrakcyjne. Chciałbym wiedzieć o nim jak najwięcej ale nie wiem o co dokładnie pytać moim kompendium wiedzy aktualnie jest internet a jak wiecie niekiedy wiedza znaleziona w internecie nie zawsze jest równa rzeczywistości. SV boje się kupić dziś objechałem kolejne 2 salony w okolicy i wszyscy mówią że jest dobry na pierwszy moto ale faktem jest że się zacierał dlatego nie chce kupić klejonego nakeda który bedzie drenował mi portfel bo na pierwszy strzał raczej chciałbym zachęty do dalszych wojaży niż kwasu po nieudanym zakupie.

 

Obecnie na tapecie jest

Honda NTV 650

BMW F650 Mam 3 sztuki w okolicy za 5k ~ w tygodniu umówię się na spotkanie

 

Musze poczytac o suzuki vx 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty przypadkiem nie mieszkasz w jastrzębiu zdroju na śląsku ?

 

Ntv 650 super moto ,nt deuville 650 to to samo tylko nowsze i większe ,Motocykle nie do zajechania z bardzo solidnymi piecami.Można kupować w ciemno.Wał ,silnik V .Spalanie 4-5.Przejeździłem na devillce 650, 15 tys.km i była znakomita ,tylko za ciężka i za wysoka jak na moj wzrost i często leżała na mnie przy parkingowkach :)

 

Wadliwa to czasem pompa paliwa i to tyle.

Edytowane przez damikss

Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby tylko nie to sprzęgiełko rozrusznika.

 

Czasami to nie te nowsze GSy miały problemy ze sprzęgiełkiem?

 

F650 miał głównie takie bolączki, tanie i łatwe do wyeliminowania:

 

- łożyska główki ramy (koszt łożysk i uszczelnień ok. 50zł)

- sprężynki sprzęgła (również ok. 50zł ale lepiej też od razu dać nowe tarcze ok. 250zł i przekładki ok. 170zł)

- guma zabieraka tylnego koła, po tylu latach już się wyrabia i jest luz na zębatce (tylko oryginał, 130zł)

 

Dość wygodny sprzęt, pali w granicach 5 - 6l po mieście a na trasie nie raz udawało mi się schodzić do poziomu 4l. Części tanie i dostępne, po założeniu wysokiej szyby i obłożeniu kuframi robi się z tego przyjemna, turystyczna maszyna. Minus taki, że autostradą trzeba sobie jechać grzecznie prawym pasem tak 130 - 140km/h bo ten silnik nie jest jakoś za specjalnie mocny, v-max w granicach 165km/h. Za to fajnie idzie od dolnych obrotów. Do tego sprzęt bardzo łatwy w naprawach, wymiana sprzęgła zajęła mi około 2 godzin wraz z wymianą oleju i płynu chłodniczego. No i trzeba się przyzwyczaić do charakterystycznych wibracji silnika 1 cylindrowego. Akurat mi się udało kupić zdrową sztukę, która nie bierze oleju.

 

U mnie wygląda to tak, że mam F650 wyposażonego w szybę turystyczną, gmole, handbary, grzane manetki, kufer centralny Shad SH45 oraz boczne Shad SH42, do tego uchwyt na GPS i gniazdo zapalniczki. Na kołach siedzą oponki Metzeler Tourance więc bez obaw można zjechać z asfaltu na jakieś łąki, leśne ścieżki czy niezbyt głębokie błoto. Na jednym tankowaniu w trasie bez problemu idzie zrobić 300 - 350km (brak wskaźnika i kontrolki rezerwy, trzeba jeździć "na kranik"). Jak ktoś nie pragnie jazdy z dużymi prędkościami tylko chce uniwersalny sprzęt to F650 mogę jak najbardziej polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czasami to nie te nowsze GSy miały problemy ze sprzęgiełkiem?

Nie wiem które dokładnie , na pewno będzie to słychac przy odpalaniu na długo przed tym zanim kompletnie zdechnie .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czasami to nie te nowsze GSy miały problemy ze sprzęgiełkiem?

 

F650 miał głównie takie bolączki, tanie i łatwe do wyeliminowania:

 

- łożyska główki ramy (koszt łożysk i uszczelnień ok. 50zł)

- sprężynki sprzęgła (również ok. 50zł ale lepiej też od razu dać nowe tarcze ok. 250zł i przekładki ok. 170zł)

- guma zabieraka tylnego koła, po tylu latach już się wyrabia i jest luz na zębatce (tylko oryginał, 130zł)

 

Dość wygodny sprzęt, pali w granicach 5 - 6l po mieście a na trasie nie raz udawało mi się schodzić do poziomu 4l. Części tanie i dostępne, po założeniu wysokiej szyby i obłożeniu kuframi robi się z tego przyjemna, turystyczna maszyna. Minus taki, że autostradą trzeba sobie jechać grzecznie prawym pasem tak 130 - 140km/h bo ten silnik nie jest jakoś za specjalnie mocny, v-max w granicach 165km/h. Za to fajnie idzie od dolnych obrotów. Do tego sprzęt bardzo łatwy w naprawach, wymiana sprzęgła zajęła mi około 2 godzin wraz z wymianą oleju i płynu chłodniczego. No i trzeba się przyzwyczaić do charakterystycznych wibracji silnika 1 cylindrowego. Akurat mi się udało kupić zdrową sztukę, która nie bierze oleju.

 

U mnie wygląda to tak, że mam F650 wyposażonego w szybę turystyczną, gmole, handbary, grzane manetki, kufer centralny Shad SH45 oraz boczne Shad SH42, do tego uchwyt na GPS i gniazdo zapalniczki. Na kołach siedzą oponki Metzeler Tourance więc bez obaw można zjechać z asfaltu na jakieś łąki, leśne ścieżki czy niezbyt głębokie błoto. Na jednym tankowaniu w trasie bez problemu idzie zrobić 300 - 350km (brak wskaźnika i kontrolki rezerwy, trzeba jeździć "na kranik"). Jak ktoś nie pragnie jazdy z dużymi prędkościami tylko chce uniwersalny sprzęt to F650 mogę jak najbardziej polecić.

Nie przeszkadza mi brak prędkości... 120km/h przelotowa jest w sam raz. Autostrady są nudne może jak będę miał 50 lat to kupie sobie v-maxa i będę pogromcą autostrad ale na razie wole zwiedzać. Nie kryję się z tym że chciałbym spróbować też i trochę jazdy w terenie ale nie traktowałbym tego jako piorytet jednak mieć a nie mieć zawsze wybiorę to pierwsze. Jeżeli BMW f650 do 1999r. sprawdzi się w turystyce ma fajny dół to już mi odpowiada. Jak wygląda sprawa z wibracjami? Czy stockowa szyba na prawdę powoduję cyrkulację powietrza prosto na kask? Jakie obroty ma ten motorek przykładowo przy 70km 100 i 120 na 5 biegu? Można nim tak jechać czy silnik się meczy przy 70?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...