Gość joserodo Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Naszło mnie na usprawnianie zJawiszona: Jak wiadomo w Jawie TS wałek pośredniczący skrzyni biegów opiera sie na dwóch łożyskach igiełkowych. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, a z tego co mi wiadomo łożyska ślizgowe sa o niebo lepsze od tocznych. W ziązku z tym mam pytanie. Czy warto zawracać sobie głowę zastąpieniem tych łozysk tulejkami z brazu??? I jaki dokładnie powinien to byc stop??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Przedewszystkim łożyska ślizgowe wymagają dobrego, ciągłego, często ciśnienieowego smarowania, czego w jawie nie ma i właśnie dlatego są tam łożyska igiełkowe. Jest to najtańsze rozwiazanie... w sam raz do 2s, które już z założenia miały być tanie. Sądzę, że niewarto się w to bawić, zadużo zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Chodzi mi komkretnie o tulejki brązowe które w większości skrzyń (bez smarowania ciśnieniowego, tylko w kąpieli olejowej) są z powodzeniem stosowane, wię chyba raczej nie ma przeciwwskazań, żeby tulejki wsadzić do skrzyni w Jawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Chodzi mi komkretnie o tulejki brązowe które w większości skrzyń (bez smarowania ciśnieniowego' date=' tylko w kąpieli olejowej) są z powodzeniem stosowane, wię chyba raczej nie ma przeciwwskazań, żeby tulejki wsadzić do skrzyni w Jawie.[/quote'] Kąpiel olejowa w oleju o dosyć dużej lepkości to dosyć dobre smarowanie.A w dwusuwowym silniku w skrzyni korbowej oleju jest minimalna ilość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2004 wiem z własnego doswiadzenia ze łozysko jakie by niebyło wytrzyma 5 razy tyle co tuleja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 wiem z własnego doswiadzenia ze łozysko jakie by niebyło wytrzyma 5 razy tyle co tuleja Sorry, poducz się trochę zanim cos napiszesz. Poczytaj trochę mądrych książek a potem może napiszesz wypowiedź i skorygujesz to co napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 nie kapuje co odemnie chcesz miałem tuleje z brozu w skrzyni i szybko sie robiły w niej dołki wałek skrzyni schodził nizej tak ze biegi wyskakiwały jak zastopiłem je łozyskami problem znikł wiec dlaczego mnie ganisz moze i tuleje są dobre ale musż byc naprawde solidnie smarowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Wszyscy na świecie stosują tam gdzie się da łożyska ślizgowe, ponieważ są one dużo trwalsze , bardziej odporne na obciążenia udarowe, ciche w pracy.Mają same zalety, wymagają niestety dobrego smarowania dla zapewnienia filmu olejowego i rozdzielenia współpracujących powierzchni. Zastanów się czemu w samochodowych silnikach spalinowych ( w samym silniku ) praktycznie nie spotkasz łożyska tocznego ?W silnikach motocyklowych tylko w skrzyniach biegów ze względów technologicznych stosuje się łożyska toczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2004 Kąpiel olejowa w oleju o dosyć dużej lepkości to dosyć dobre smarowanie.A w dwusuwowym silniku w skrzyni korbowej oleju jest minimalna ilość. Dzięki Pipcyk, chodziło mi jednak o skrzynie biegów. Niestety jak się okazało lustro oleju nie siega do wysokości wałka więc wolałbym nie ryzykować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Daj sobie spokój. Nic na tym nie zyskasz. Mało prawdopodobne żeby w tych warunkach łożyska ślizgowe wytrzymały dłużej od tocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wernix Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 lepsze zdecydowanie łożysko ślizgowe w b... ostatnio nowe kupiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 gratuluję, ino zobacz na datę ostatniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Eee archeolog, ogarnij sie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.