Skocz do zawartości

Łożyska ślizgowe zamiast igiełkowych


Gość joserodo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Naszło mnie na usprawnianie zJawiszona:

 

Jak wiadomo w Jawie TS wałek pośredniczący skrzyni biegów opiera sie na dwóch łożyskach igiełkowych. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, a z tego co mi wiadomo łożyska ślizgowe sa o niebo lepsze od tocznych. W ziązku z tym mam pytanie.

 

Czy warto zawracać sobie głowę zastąpieniem tych łozysk tulejkami z brazu??? I jaki dokładnie powinien to byc stop???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim łożyska ślizgowe wymagają dobrego, ciągłego, często ciśnienieowego smarowania, czego w jawie nie ma i właśnie dlatego są tam łożyska igiełkowe. Jest to najtańsze rozwiazanie... w sam raz do 2s, które już z założenia miały być tanie. Sądzę, że niewarto się w to bawić, zadużo zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi komkretnie o tulejki brązowe które w większości skrzyń (bez smarowania ciśnieniowego, tylko w kąpieli olejowej) są z powodzeniem stosowane, wię chyba raczej nie ma przeciwwskazań, żeby tulejki wsadzić do skrzyni w Jawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi komkretnie o tulejki brązowe które w większości skrzyń (bez smarowania ciśnieniowego' date=' tylko w kąpieli olejowej) są z powodzeniem stosowane, wię chyba raczej nie ma przeciwwskazań, żeby tulejki wsadzić do skrzyni w Jawie.[/quote']

 

Kąpiel olejowa w oleju o dosyć dużej lepkości to dosyć dobre smarowanie.

A w dwusuwowym silniku w skrzyni korbowej oleju jest minimalna ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kapuje co odemnie chcesz miałem tuleje z brozu w skrzyni i szybko sie robiły w niej dołki wałek skrzyni schodził nizej tak ze biegi wyskakiwały jak zastopiłem je łozyskami problem znikł wiec dlaczego mnie ganisz

moze i tuleje są dobre ale musż byc naprawde solidnie smarowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy na świecie stosują tam gdzie się da łożyska ślizgowe, ponieważ są one dużo trwalsze , bardziej odporne na obciążenia udarowe, ciche w pracy.

Mają same zalety, wymagają niestety dobrego smarowania dla zapewnienia filmu olejowego i rozdzielenia współpracujących powierzchni.

 

Zastanów się czemu w samochodowych silnikach spalinowych ( w samym silniku ) praktycznie nie spotkasz łożyska tocznego ?

W silnikach motocyklowych tylko w skrzyniach biegów ze względów technologicznych stosuje się łożyska toczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąpiel olejowa w oleju o dosyć dużej lepkości to dosyć dobre smarowanie.

A w dwusuwowym silniku w skrzyni korbowej oleju jest  minimalna ilość.

 

Dzięki Pipcyk, chodziło mi jednak o skrzynie biegów. Niestety jak się okazało lustro oleju nie siega do wysokości wałka więc wolałbym nie ryzykować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...