tomeklechu Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Witam, spotkałem się z takim problemem w motocyklu Diaho HN-125k. Kupiłem po taniości jako uszkodzony.Było kilka rzeczy do zrobienia (silnik miał remont 8 miesięcy temu). Jedyny problem z jakim nie mogę się uporać to gaźnik,polega on na tym, że moto kręci się równo na wolnych, strzela z wydechu. Po dodaniu lekko gazu, raz wkręci się troche na obroty i po dodaniu więcej gazu słychać taki głuchy dźwięk "buuu" i moto najczęściej gaśnie. Często tez po dodaniu gazu nie schodzi z obrotów a nawet wkręca się na wyższe i utrzymuje je przez chwile po czym spadają. Czasami wystarczy lekko manetki dotknąć tylko. Linka manetki jest luźna więc nie napina się przy zamkniętym rolgazie. Po dodaniu gazu do końca słuchac ten głuchy dźwięk "buu" a z wydechu strzela czarny dym... Chyba nie muszę dodawać, że świeca jest okopcona. Teraz najdziwniejsze bo, iglice spuściłem jak najniżej (najwyższy rowek) a śruba mieszanki jest zakręcona i słabo reaguje na odkręcanie czy zakręcanie. Myślicie, że ten gaźnik jest do wymiany? Bo ewidentnie za dużo paliwa dostaje.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 a poziom paliwa ustawiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeklechu Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 (edytowane) poziom paliwa ale czym? Poziom w komorze pływakowej? Jak to ustawić? EDITPoszedłem i odgiąłem troche blaszke żeby pływak wcześniej zamykał. Niestety było to samo. Potem odgiąłem bardziej to wgl. moto nie odpala. Jakieś sugestie? Edytowane 23 Grudnia 2015 przez tomeklechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 a może zaworek iglicowy przepuszcza, inna bajka to jak masz ustawiony skład na wolnych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 Przede wszystkim trzeba miec fabrycznie ustawiony poziom, jako ze on ustala poziom paliwa we wszystkich dyszach.Bez tego gaznik albo nie pracuje bo paliwa za malo albo zalewa sie bo za duzo.Czyli to jest punkt wyjscia i trzeba go gdzies znalezc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeklechu Opublikowano 24 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 Kupiłem nowy gaźnik (ten sam model), tamten już miał mocno odciśniętą uszczelkę na kroćcach. Wyrobiony był już rowek na śrubie wolnych obrotów. Od podnoszenia i opadania przepustnicy. 60 zł żaden wielki pieniądz a myśle, że tamten gaźnik już po 6 latach może sie wyjechał. Skład mieszanki nie wiele dawał, czy zakręciłem śrube całkowicie czy odkręcałem, ciągle zalewał sie a gaźnik w środku był cały mokry od benzyny. Czy odgiąłem blaszke i mniej benzyny wpadało czy nie, ciagle "buuu" i strzelał z tłumika. Obr. wkręcały się na ok. 4-5k (nie działa obrotomierz) i często zdychał po odkręceniu manetki albo wkręcał się sam na obroty i trzymał mimo, że manetka była zamknięta... Dam znać co i jak z nowym gaźnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeklechu Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Z nowym gaźnikiem jest to samo. Śruba do regulacji mieszanki też nie reaguje. Już nie wiem co może być przyczyną... Jakieś sugestie? Może to być oznaką lewego powietrza na krućcach? Dodam tylko, że na ssaniu i półssaniu wkręca się na bardzo wysokie obroty ale też daje głuchy dźwięk oraz strzela z tłumika. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez tomeklechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Może to być oznaką lewego powietrza na krućcach? Dodam tylko, że na ssaniu i półssaniu wkręca się na bardzo wysokie obroty ale też daje głuchy dźwięk oraz strzela z tłumika. Zanim zabierzesz się za regulację gaźnika to pierwsze co powinieneś zrobić to usunąć wszelkie nieszczelności. Regulacja z uszkodzonymi króćcami jest bez sensu. Jak masz wątpliwości co do szczelności to puszka plaku w rękę i do dzieła :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeklechu Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Chodzi mi o to czy możliwe jest że lewe powietrze może powodować jego charakterystyczne "buu" i brak możliwości wkręcenia się na obroty? Zalewanie i strzelanie z tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Bez ssania "buu" a na półssaniu i na ssaniu się wkręca? Chyba mylisz pozycje ssania, bo powinno być dokładnie odwrotnie - na ssaniu "buu", na półssaniu lepiej a bez ssania już normalnie powinien się wkręcać. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 to wszystko zależy od konstrukcji gaźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Oczywiście, ale temat jest o chinolu gdzie jest ssanie motylkowe i właśnie tak ono działa. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeklechu Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) szczegółowo jak to wygląda: Na ssaniu i półssaniu wkręca się ładnie (tylko przy bardzo gwałtownym odkręceniu manetki jest takie "buuu" ale jak normalnie odkręcam to się wkręca) ok 10k obroty i pięknie, aż na baku było czuć obroty. Ładnie spadaja i się trzymają. Na zamkniętym ssaniu jest właśnie to "buu" po dodaniu gazu (na wolnych pracuje normalnie), jak przytrzymam mu dłużej manetke to zgaśnie więc tego nie robie. Obroty wchodzą dobrze na ok 3-4k max i dalej już go dusi, z wydechu słychać strzały a na moim samochodzie było widać czarne plamy z wydechu (od tego strzelania bo w garażu to robiłem przy otwartej bramie). No i czasami na zamkniętej manetce się wkręca z 1k na 3k i trzyma kilka sekund ale to tylko na chłodnym silniku. Krućce są szczelne, psikalem plakiem, dezodorantem a nawet butanem z butli palnika. Obroty ani drgną.Myślicie, że jest to za dużo paliwa czy co? Bo na ssaniu i półssaniu ładnie się wkręca. Gaźnik jak z tej aukcji: http://archiwum.allegro.pl/oferta/gaznik-japonski-keihin-benzer-aston-125ccm-i3864461661.html PS: dodam, że naprawiałem swojego Forda Escorta 1.6 w kombi z 1999 i tyle ile tam zrobiłem bez żadnych problemów. A mam problem z gaźnikiem. Wtryski to nie dla chińczyków, po co montować wtrysk skoro można zastosować gaźnik wynaleziony ponad 130 lat temu. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez tomeklechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Sorry, ale na logikę nic tu nie pasuje - na wyłączonym ssaniu nie wkręca się i zalewa a na włączonym ssaniu się wkręca? A powinien tym bardziej się nie wkręcać zalewając się jeszcze mocniej. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeklechu Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 niestety ale tak jest. Po co miałbym kłamać? Tzn. tak myślę, że się zalewa bo jest taki głuchy dźwięk i strzela z tłumika czarnym osadem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.