toowdie Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 (edytowane) EDIT:Dobra, przyznaję się do błędu, pomerdało mi się ze sprawnością, nie idę w zaparte: Mieszanka stechiomeryczna jest przy ok 0,068.Niżej wykres prędkości spalania i mocy względem mieszanki: Edytowane 13 Grudnia 2015 przez toowdie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garage - PiNT! Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Regulacja gaźników Rafał dmowski.http://seven-fifty.info/manuale/Gazniki%20Motocyklowe%20regulacja%20i%20naprawa%20Dmowski.pdfMotor tech katowicehttp://www.motor-tech.katowice.pl/technika/strojenie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 A ten wykres nie dotyczy przypadkiem silników doładowanych? AFR 11:1 dla wolnossaka to zdecydowanie za bogato, dla turbo ok. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Nie można powiedzieć że uboższa daje więcej mocy, bo właściwie uboższa od czego? albo wyższa temp spalania daje większą moc bo wzrasta ciśnienie- droga donikąd. Moc bierze się z ciśnienia owszem, ale to bierze się z OBJĘTOŚCI (masy) gazów powstałych w procesie spalania, ich temp. jest o tyle ważna by nie była wyższa niż 900stC By mieć dużą objętość musimy spalić jak najwięcej paliwa czyli bogato, ale spalić je efektywnie (AFR ~ 13.5) czyli nie za bogato. :notworthy: Motor tech katowicehttp://www.motor-tech.katowice.pl/technika/strojenie.htmlCytuję z samego początku artykułu "Mieszanka uboga to mieszanka ,w której jest mniej paliwa w stosunku do powietrza - mieszanka uboga w silniku spala sięszybciej, silnik osiąga większą moc i jest bardzo dynamiczny, ale spala się z większą temperaturą..." Chyba nie ma sensu tego czytać... Za drugi link :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebC Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Nikt nie wspominał, że ostateczna temperatura silnika nie zależy tylko od temperatury spalania ale od całkowitego bilansu cieplnego. Im bogatsza mieszanka tym więcej paliw trafia do cylindra. Paliwa o temp 20stC. i to w postaci płynnej - proces parowania zabiera sporo ciepła z cylindra. Mieszanka stechiometryczna (czyli idealna jeżeli chodzi o proporcje cząsteczek paliwa i tlenu) to 1:14.7 AFR (albo 0.068 FAR jak na wykresie powyżej). Maksymalna moc jest przy lekko bogatszej mieszance (1:12- 1:11) ponieważ rozprężające się pary niespalonego paliwa powodują zwiększony efekt 'pchania' tłoka. (Nie jestem teoretykiem, to tylko wiedza z różnych źródeł - jeżeli ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi) Edytowane 15 Grudnia 2015 przez SebC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 16 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nikt nie wspominał, że ostateczna temperatura silnika nie zależy tylko od temperatury spalania ale od całkowitego bilansu cieplnego. Im bogatsza mieszanka tym więcej paliw trafia do cylindra. Paliwa o temp 20stC. i to w postaci płynnej - proces parowania zabiera sporo ciepła z cylindra. O tym udało mi się znaleźć informacje, i o ile dobrze czaję dlatego doładowane silniki pracują na bogatszej mieszance. To o czym pisał Baba_zanetti 3 posty wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 (edytowane) Podepnę się do tematu, ale trochę z innym problemem. Czy ktoś wie jaki jest skład spalin mieszanki stechiometrycznej, a jaki jest uznawany za zadowalający w pozostałych przypadkach (mieszanka wzbogacona i zubożona) procentowo? Edytowane 7 Kwietnia 2016 przez Kamel-JG Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 O czym mówi lambda? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Lambda jest to współczynnik określający zawartość tlenu w wydalanych przez silnik spalinach. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Lambda jest to współczynnik określający zawartość tlenu w wydalanych przez silnik spalinach. No zaraz, czyli przy AFR 14,7, spaliny to w 100% tlen, a powyżej tego AFR to jak :) ? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 a gdzie masz napisane, że przy afr 14,7 jest 100% tlen ?? :) Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Lambda wynosi wtedy 1 Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Co nie oznacza wcale 100% tlenu :) Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 (edytowane) Już do tego doszedłem. Dzięki Madafaka za wykres, ale nie o to mi chodziło ;) Więc ze spalinami jest tak: Mieszanka stechiometryczna - H2O + CO2Mieszanka bogata - H2O + COMieszanka jeszcze bogatsza - H2O + C (sadza z wydechu)Mieszanka uboga - H2O + CO2 + Nx - tu zależy z czym przyreaguje azot, taki będzie koniec łańcucha wiązań chemicznych O to mi chodziło, ale zaczerpnąłem już wiedzy gdzie indziej ;)A przyda się nam to np. do pomiarów analizatorem spalin i regulacji mieszanek. Edit: Pamiętajcie, że zakres palności mieszanki paliwowo-powietrznej jest bardzo wąski i to co widać na wykresie Madafaki interesuje nas w zakresie zielonego pola. Wszystko co jest poza tym zakresem zwyczajnie będzie niepalne. Edytowane 8 Kwietnia 2016 przez Kamel-JG Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.