Jump to content

SebC

Forumowicze
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About SebC

  • Rank
    CZYTACZ - zupełny świeżak

Osobiste

  • Motocykl
    MT-03
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Warszawa
  1. Ten drugi chyba idzie pod moto ( w sensie przelew). Po pracy mogę sprawdzić jak jest w moim moto dokladnie poprowadzony. W ktorym miescie takie rzeczy robia ? Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
  2. Moje 5groszy jako użytkownika mt03: Charakterystyka silnika to niestety zasługa norm ekologicznych i zbyt ubogiej mieszanki przy niskich otwarciach przepustnicy. Da się to zdecydowanie poprawić instalując w np. moduł sterujący Rapid Bike. Przy takim zestawie (KN i przelotowy wydech) nie da się chyba uniknąć strzałów bo cały układ dostaje za dużo powietrza. Zablokowanie tego systemu od dopalania spalin może trochę poprawi sytuację. Trzeba próbować. Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
  3. Nikt nie wspominał, że ostateczna temperatura silnika nie zależy tylko od temperatury spalania ale od całkowitego bilansu cieplnego. Im bogatsza mieszanka tym więcej paliw trafia do cylindra. Paliwa o temp 20stC. i to w postaci płynnej - proces parowania zabiera sporo ciepła z cylindra. Mieszanka stechiometryczna (czyli idealna jeżeli chodzi o proporcje cząsteczek paliwa i tlenu) to 1:14.7 AFR (albo 0.068 FAR jak na wykresie powyżej). Maksymalna moc jest przy lekko bogatszej mieszance (1:12- 1:11) ponieważ rozprężające się pary niespalonego paliwa powodują zwiększony efekt 'pchania' tłoka. (Nie jestem teoretykiem, to tylko wiedza z różnych źródeł - jeżeli ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi)
×
×
  • Create New...