Skocz do zawartości

Garage - PiNT!

Forumowicze
  • Postów

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Garage - PiNT!

  • Urodziny 09/09/1986

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    Moto, foto, video, fishing
  • Skąd
    Małopolska

Osobiste

  • Motocykl
    Suzuki DR 650 SE
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    8779792
  • Strona www
    http://www.youtube.com/user/FisVproduction

Osiągnięcia Garage - PiNT!

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. dzieki za opinnie. Zgodzę się co do sprawdzania ładowania. Ze skrzynia jest tak ze to była kupowana używka, ale w dobrym stanie. Koszt 3 biegu u mnie to 200 dolarów wiec za duzo jak dla mnie. Oczywiście ze każdy element był smarowny jak montowałem:)
  2. Dzięki Dzięki :) kręcę te filmy bo może czasem coś komuś się przyda... aaa teraz zima i człowiek ma więcej czasu;) Kolejny film: "Jak sprawdzić i szukać zwarcie w motocyklu"
  3. Panie i Panowie czernienie kolektora wydechowego zeszło, ale trzymało się dłużnej niz farba. Wczoraj w garażu powstała nowa klamka sprzęgła na dwa palce...I powiem jedno...Jeździłem dziś moto i cały czas się zastanawiałem, ze ja tego wcześniej nie zrobiłem. Klamka wykonana z aluminium, podparcie dźwigni to tuleja mosiężna o grubości ścianki 1mm. Na końcówce linki teflon wyzionął ducha, wymieniłem go również na mosiężną tuleje i zabezpieczyłem przed ruchem, żeby nie wyrobić klamki. Jak widzicie końcówka klamki ma mocne zagięcie, palce nie uciekają...Na prawdę polecam taka modyfikacje jestem mega zadowolony. To jest prototyp, dziś juz bym inaczej to zrobił.
  4. Zmieniłem zębatki, łańcuch, zrobiłem osłonę silnika, wymieniłem kierownice, założyłem handbary, zmieniłem koło na 18cali, założyłem sprężyny progresywne i zrobiłem prowadnice łańcucha. W filmie opowiadam, też o planach na przyszłość związanych z ulepszeniem mojego motocykla
  5. Regulacja gaźników Rafał dmowski. http://seven-fifty.info/manuale/Gazniki%20Motocyklowe%20regulacja%20i%20naprawa%20Dmowski.pdf Motor tech katowice http://www.motor-tech.katowice.pl/technika/strojenie.html
  6. Pokazuje krok po kroku jak sprawdzić naciąg łańcuszka rozrządu. Jest to ważna czynność w eksploatacji , gdyż luźny i zużyty łańcuch rozrządu może uszkodzić silnik. Przeważnie zasada działania napinacza łańcuchów rozrządu jest taka sama. Jak ciekawostkę powiem, że luźny łańcuch rozrządu można rozpoznać po specyficznym odgłosie dzwonienia w silniku. Motocykl na filmie to suzuki DR 650 SE.
  7. Instruktarz sprawdzania regulatora napięcia wraz z komentarzem. Krok po kroku pokazuje jak sprawdzić ładowanie w naszym motocyklu czy skuterze. Instalacje diagnozuje prostym miernikiem, pokazuje jak zlokalizować na schemacie elektrycznym regulator napięcia i omawiam czynności związane z jego badaniem.
  8. Instrukcja krok po kroku, jak sprawdzić ładowanie akumulatora w motocyklu. W tej części sprawdzam alternator. Pokazuje jak czyta się schemat instalacji elektrycznej, a następnie za pomocą zwykłego miernika cyfrowego badam parametry alternatora - rezystancję i napięcie cewek, oraz usterkę przebicia. Napięcie na alternatorze waha się od 30V do 60V, a rezystancja cewek wynosi około 1.6 Ohma.
  9. rambi ok juz poprawiłem. Dzięki za rady aaa z tym olejem masz tez trochę racji . Widzisz człowiek uczy się całe życie ;) Te koło zębate wytrzymało już dobre 10tys km i nicmu nie jest. Dziś taki film dałem na neta może się komuś przyda bo nie każdy ma profesjonalna ładowarkę do ładowania akumulatorów motocyklowych. Opis filmu: W prosty sposób ładuje akumulator motocyklowy prostownikiem do ładowania akumulatorów samochodowych. Używam do tego zwykłej żarówki włączonej szeregowo do obwodu ładowania, dzięki temu prąd ładowania jest mniejszy i nie uszkodzi akumulatora
  10. Podstawowe informacje na temat motocyklowego akumulatora litowo - jonowego. Niektóre dane, zalety i sposób ładowania. Użytkuje go od kwietnia w motocyklu typu soft enduro a dokładnie w suzuki DR 650 SE i zrobiłem na nim około 5000km w lekkim terenie. Miał ciężko - wilgoć i częste zapalanie motocykla nie zrobiły na nim większego wrażenia, zawsze miał moc, żeby przekręcić rozrusznikiem. Nie zauważyłem wad w akumulatorze, tylko same plusy i uważam że jest o wiele lepszy niż standardowy akumulator żelowy czy też ołowiowy. Jeśli masz jakieś pytania- pisz z miłą chęcią odpowiem bo nie powiedziałem wszystkiego o nim.
  11. Cześć :) Mozę zacznę od zawieszenie. Montując w enduro sprężyny progresywne z przodu i zmieniając tylne kolo na 18-sto calowe, zobaczyłem ogromna różnice w prowadzeniu – po prostu nie ten moto ! I jak wiadomo w enduro waga też duża role gra...Zmieniłem tradycyjny akumulator żelowy na litowo jonowy co jest lżejszy od normalnego akumulatora o 2.4 kg, a następnie zmieniłem oryginalny wydech co ważył 5.7 kg na przelotowy o masie 2.1 kg i byłem już do przodu około 3.6 kg + 2.4 kg = 6kg. Rożnica w prowadzeniu ogromna, środek ciężkości przeniosłem niżej. Żeby uciąć jeszcze trochę masy standardowe zębatki zamieniłem na aluminiowo-stalowe firmy supersprox i zmniejszyłem łańcuch z 525 na 520. Kierownice stalową zmieniłem na aluminiową i osunąłem wszystkie niepotrzebne rzeczy z instalacji typu czujnik stopki bocznej itp. wyciąłem wszystkie niepotrzebne elementy typu zamek do zapinania kasku itp...Nie ważyłem moto ale liczę na dobre 7kg co w enduro jest dużym wynikiem poprawiającym właściwości jezdne. Jako że motocyklem jeżdżę dużo po kamieniach zrobiłem nowa osłonę silnika która zasłania nawet kawałek kolektora wydechowego i zmieniając zębatkę tylna na większa musiałem ( zamontowałem koło 18cali , a przednia zębatka nie wchodziła w rachubę przy wymianie ponieważ łańcuch by obcierał za dużo o ślizg ) zmieniając zębatkę na większą musiałem zrobić nowa prowadnice Montując układ przelotowy, regulując gaźnik i modyfikując dolot usyskałem na prawde ciekawy efekt - odczułem zwiększenie się mocy motocykla w szegolnosci momętu przy niskich obrotach i tak kolo 3500 - 4500 silnik ma takiego jakby "cuga" . Jestem zadowolony z tych modów i jeździ mi się na prawdę super. Pozdro
  12. Siemka, chciałem wam pokazac kilka moich filmów. Sprawdzanie napięcia ładowania akumulatora, stanu regulatora i stanu instalacji w motocyklu, skuterze... Film na przykładzie motocykla Suzuki DR 650 SE. Oznaczenia do filmu: 1 - sprawdzanie poboru prądu na wyłączonym zapłonie ( u mnie alarm bierze 7.6mA ) 2 - rezystancja cewek 3- sprawdzenie czy biegun + (dodani) nie ma przebicia do masy 4 - napięcie na alternatorze 5 - Ładowanie 2. Krótkie porównanie pokazujące sprawny regulator napięcia w naszym motocyklu bądź skuterze, a następnie dwa uszkodzone. Regulator z tzw "przebiciem" i a drugi cechujący się brakiem mocy, prawdopodobnie ma zimny lut. Motocykl na filmie to suzuki DR 650 SE posiadający bardzo podobny regulator jak w Suzuki GSX-R bądź też np w motocyklu Yamaha R1... 3 Krótki film pokazujący działanie skrzyni biegów w motorze. Wymieniłem cała skrzynie gdyż 2-gi i 3-ci bieg zaczął się sypać - znaczy biegi szumiały niemiłosiernie i jak widać po filmie udało się - odpalił :) Pacjent to suzuki DR 650 SE. 4 Film o smarowaniu linki prędkościomierza, ale zasada smarowania jest taka sama jak w przypadku linki od sprzęgła czy też linek gazu. 5 Film w którym opowiadam jak poradziłem sobie z naprawą zębatki prędkościomierza - była to konieczność, gdyż ta cześć do mojego motocykla jest trudno dostępna...Zębatka na filmie ma najechane 8000 km i była smarowana średnio co 2000km razem z linką, aby zapobiec ponownemu uszkodzeniu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...