Skocz do zawartości

głowica kawasaki kx250f, 2005


kuba127
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ten koles nie rozumie jak działa panewka i nie wytłumaczycie :D

 

niech rzeżbi rowki :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sposob naprawy tych podpor to koncentryczne rozwiercenie ich na jakis wymiar w ktory trzeba by wstawic nowe, dorobione panewki pod nowy walek

Kiedys Kawasaki stosowalo takie rozwiazanie, ktore bylo o wiele bardziej wytrzymale od walka na golasa krecacego sie aluminiowych podporach bedacych integralna czescia glowicy. W razie zuzycia wymienialo sie tanie panewki i po klopocie wiec oczywiscie producenci zarzucili to rozwiazanie jako nieoplacalne :)

Jednak koszt zrobienia tego w tej glowicy nie bedzie maly, bo sadze ze do centrycznego przewiercenia ( line boring ) obecnych podpor trzeba by bylo zrobic jakis przyrzad na frezarke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chodziłem na praktyki to mieliśmy auto z zatartym wałkiem rozrządu dali to do regeneracji tylko nie pamiętam gdzie dokładnie ale wiem że wałek wygładzili powierzchnię, a podpory napawali i zeszlifowali pod wałem, pytałem się mechanik a mówił że głowica jeszcze trochę pohula, to był seat.

 

Tylko czy takie rozwiązanie zad egzamin w moto, wiadomo inne przeciążenia i dużo wyższe obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maszyny to nie wszystko muszą tak to zrobić żeby było ka oryginalne, jak masz dostęp do takich maszyn i zrobią ci to za pół darmo to co masz do stracenia, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz tylko żebyś później nie maił do nikogo pretensji że coś się nie udało i rozwaliło głowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gniazdo pod duże łożysko pokrywa się średnicą z otworem zewnętrznym pod uszczelkę to po dokładnym oczyszczeniu zaryzykowałbym wykorzystanie tych dwóch miejsc do "kalibracji" . Kawałek rury w tokarke na właściwa średnicę a potem oprzec o to głowicę i usztywnić ją na koniku . Zamieniamy rurę na regulowany frez i można borować centrycznie przesuwając konik o wyznaczoną wczesniej odległość pomiędzy wałkami . Odległośc można wyznaczyć tak jak się centrowało głowicę - dwa odcinki rury po przetoczeniu umiescić na dużych łożach i zmierzyć odstęp .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sposob naprawy tych podpor to koncentryczne rozwiercenie ich na jakis wymiar w ktory trzeba by wstawic nowe, dorobione panewki pod nowy walek

Kiedys Kawasaki stosowalo takie rozwiazanie, ktore bylo o wiele bardziej wytrzymale od walka na golasa krecacego sie aluminiowych podporach bedacych integralna czescia glowicy. W razie zuzycia wymienialo sie tanie panewki i po klopocie wiec oczywiscie producenci zarzucili to rozwiazanie jako nieoplacalne :)

Jednak koszt zrobienia tego w tej glowicy nie bedzie maly, bo sadze ze do centrycznego przewiercenia ( line boring ) obecnych podpor trzeba by bylo zrobic jakis przyrzad na frezarke.

Ja nzam troche inna metode naprawy. Roztacza badz rozwierca sie na ten sam wymiar. Najpierw nalezy obnizyc (zeszlifowac cala plaszczyzne) o ok 0,5 mm. To samo tobimy z polowkami panewek . Nastepnie skrecamy wszysto razem i z zednego zamocowania - chodzi wlasnie o koncentrycznosc wykonujemy otwory na gotowo.Nastepnie nalezy kykonac kanal smarujacy i to bylby juz koniec. PRAWIE: Poniewaz zeszlifowalismy glowice zmienila sie odleglosc od walka rozrzadu do zaworow. Nalezy skrocic zawory . Przypominam , ze roztaczamy otwory pod oba walki rozrzadu, nawet gdyby drugi byl w 100% ok. Dlaczego ?

Przeciez obnizylismy glowice. W ten sposob regenerowano a w zasadzie poprawiano bloki do polskiego fiata 125p i poloneza, ktore bardzo czesto mialy niecentoczne otwory pod panewki glowne.

Z drugiej strony przyznaje racje Adamowi, ze rozwiazanie z miekkimi panewkami w miejsce aluminiowych w glowicy jest o wiele lepsze.

Jednakze finansowy aspekt calego procesu kaze nam zastanowic sie czy jest to oplacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to co masz do stracenia

 

jak spieprzy to może jeszcze rozwalić np tłok albo cylinder albo nawet korbę a do tego moto to nie są tanie cześci więc ma sporo do stracenia dlatego ja bym się sporo zastanowił nad druciarnią, dól zrobi nowy a np ( teoretycznie ) zatrzyma mu się wałek rozrządu w jakiejś pozycji , tlok uderzy w zawor , nowy lańcuszek pójdzie w pochwu i wpędzi się w te same koszty które poniesie teraz + wtedy napewno glowica :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak spieprzy to może jeszcze rozwalić np tłok albo cylinder albo nawet korbę a do tego moto to nie są tanie cześci więc ma sporo do stracenia dlatego ja bym się sporo zastanowił nad druciarnią, dól zrobi nowy a np ( teoretycznie ) zatrzyma mu się wałek rozrządu w jakiejś pozycji , tlok uderzy w zawor , nowy lańcuszek pójdzie w pochwu i wpędzi się w te same koszty które poniesie teraz + wtedy napewno glowica :D

Jest to bardzo prawdopodobny scenariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i wtedy będzie pewny co ma zrobić i nie będzie się zastanawiał nad druciarstwem

 

ale będzie przynajmniej 2 tys biedniejszy lekko licząc , no ale jego kasa jego zabawki.....

 

teraz jest okazja zrobić to względnie bezboleśnie........

 

ja się kiedyś spotkalem w jednym silniku że po zatarciu panewki wałka nierządu , ktoś to rozklepał i wsadził łożyska toczne na wałek ale to był jakiś stary silnik bodajrze cagivy , stosunkowo niewysilony i prosty w kxf chyba to się nie sprawdzi ale to musi się ktoś bardziej gramotny niż ja w tym wypowiedzieć :D CRF450R w zasadzie ma unicam i wałek jest na łożyskach w sumie........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...