michoa Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 ten koles nie rozumie jak działa panewka i nie wytłumaczycie :D niech rzeżbi rowki :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 może ktoś się zajmuje napawaniem łoży wałka rozrządu ale czy to wytrzyma w takiej maszynie i czy ogóle warto? zobacz w jakich cenach są używane głowice a później dowiedz się ile kosztuje taka regeneracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jedyny sposob naprawy tych podpor to koncentryczne rozwiercenie ich na jakis wymiar w ktory trzeba by wstawic nowe, dorobione panewki pod nowy walekKiedys Kawasaki stosowalo takie rozwiazanie, ktore bylo o wiele bardziej wytrzymale od walka na golasa krecacego sie aluminiowych podporach bedacych integralna czescia glowicy. W razie zuzycia wymienialo sie tanie panewki i po klopocie wiec oczywiscie producenci zarzucili to rozwiazanie jako nieoplacalne :)Jednak koszt zrobienia tego w tej glowicy nie bedzie maly, bo sadze ze do centrycznego przewiercenia ( line boring ) obecnych podpor trzeba by bylo zrobic jakis przyrzad na frezarke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 jak chodziłem na praktyki to mieliśmy auto z zatartym wałkiem rozrządu dali to do regeneracji tylko nie pamiętam gdzie dokładnie ale wiem że wałek wygładzili powierzchnię, a podpory napawali i zeszlifowali pod wałem, pytałem się mechanik a mówił że głowica jeszcze trochę pohula, to był seat. Tylko czy takie rozwiązanie zad egzamin w moto, wiadomo inne przeciążenia i dużo wyższe obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba127 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Jeśli chodzi o frezarki to mam dostęp do sprzętów za kilka ładnych milionow gdzie zrobią mi to za flaszke. Tylko wtedy chyba trzeba by też przyszlifowac mostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 maszyny to nie wszystko muszą tak to zrobić żeby było ka oryginalne, jak masz dostęp do takich maszyn i zrobią ci to za pół darmo to co masz do stracenia, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz tylko żebyś później nie maił do nikogo pretensji że coś się nie udało i rozwaliło głowice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Jeśli gniazdo pod duże łożysko pokrywa się średnicą z otworem zewnętrznym pod uszczelkę to po dokładnym oczyszczeniu zaryzykowałbym wykorzystanie tych dwóch miejsc do "kalibracji" . Kawałek rury w tokarke na właściwa średnicę a potem oprzec o to głowicę i usztywnić ją na koniku . Zamieniamy rurę na regulowany frez i można borować centrycznie przesuwając konik o wyznaczoną wczesniej odległość pomiędzy wałkami . Odległośc można wyznaczyć tak jak się centrowało głowicę - dwa odcinki rury po przetoczeniu umiescić na dużych łożach i zmierzyć odstęp . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Jedyny sposob naprawy tych podpor to koncentryczne rozwiercenie ich na jakis wymiar w ktory trzeba by wstawic nowe, dorobione panewki pod nowy walekKiedys Kawasaki stosowalo takie rozwiazanie, ktore bylo o wiele bardziej wytrzymale od walka na golasa krecacego sie aluminiowych podporach bedacych integralna czescia glowicy. W razie zuzycia wymienialo sie tanie panewki i po klopocie wiec oczywiscie producenci zarzucili to rozwiazanie jako nieoplacalne :)Jednak koszt zrobienia tego w tej glowicy nie bedzie maly, bo sadze ze do centrycznego przewiercenia ( line boring ) obecnych podpor trzeba by bylo zrobic jakis przyrzad na frezarke.Ja nzam troche inna metode naprawy. Roztacza badz rozwierca sie na ten sam wymiar. Najpierw nalezy obnizyc (zeszlifowac cala plaszczyzne) o ok 0,5 mm. To samo tobimy z polowkami panewek . Nastepnie skrecamy wszysto razem i z zednego zamocowania - chodzi wlasnie o koncentrycznosc wykonujemy otwory na gotowo.Nastepnie nalezy kykonac kanal smarujacy i to bylby juz koniec. PRAWIE: Poniewaz zeszlifowalismy glowice zmienila sie odleglosc od walka rozrzadu do zaworow. Nalezy skrocic zawory . Przypominam , ze roztaczamy otwory pod oba walki rozrzadu, nawet gdyby drugi byl w 100% ok. Dlaczego ?Przeciez obnizylismy glowice. W ten sposob regenerowano a w zasadzie poprawiano bloki do polskiego fiata 125p i poloneza, ktore bardzo czesto mialy niecentoczne otwory pod panewki glowne.Z drugiej strony przyznaje racje Adamowi, ze rozwiazanie z miekkimi panewkami w miejsce aluminiowych w glowicy jest o wiele lepsze.Jednakze finansowy aspekt calego procesu kaze nam zastanowic sie czy jest to oplacalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 zwłaszcza że głowice są dostępne na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba127 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Dam znać co i jak zrobiłem i jak chodzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 to co masz do stracenia jak spieprzy to może jeszcze rozwalić np tłok albo cylinder albo nawet korbę a do tego moto to nie są tanie cześci więc ma sporo do stracenia dlatego ja bym się sporo zastanowił nad druciarnią, dól zrobi nowy a np ( teoretycznie ) zatrzyma mu się wałek rozrządu w jakiejś pozycji , tlok uderzy w zawor , nowy lańcuszek pójdzie w pochwu i wpędzi się w te same koszty które poniesie teraz + wtedy napewno glowica :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 jak spieprzy to może jeszcze rozwalić np tłok albo cylinder albo nawet korbę a do tego moto to nie są tanie cześci więc ma sporo do stracenia dlatego ja bym się sporo zastanowił nad druciarnią, dól zrobi nowy a np ( teoretycznie ) zatrzyma mu się wałek rozrządu w jakiejś pozycji , tlok uderzy w zawor , nowy lańcuszek pójdzie w pochwu i wpędzi się w te same koszty które poniesie teraz + wtedy napewno glowica :DJest to bardzo prawdopodobny scenariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 i wtedy będzie pewny co ma zrobić i nie będzie się zastanawiał nad druciarstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 i wtedy będzie pewny co ma zrobić i nie będzie się zastanawiał nad druciarstwem ale będzie przynajmniej 2 tys biedniejszy lekko licząc , no ale jego kasa jego zabawki..... teraz jest okazja zrobić to względnie bezboleśnie........ ja się kiedyś spotkalem w jednym silniku że po zatarciu panewki wałka nierządu , ktoś to rozklepał i wsadził łożyska toczne na wałek ale to był jakiś stary silnik bodajrze cagivy , stosunkowo niewysilony i prosty w kxf chyba to się nie sprawdzi ale to musi się ktoś bardziej gramotny niż ja w tym wypowiedzieć :D CRF450R w zasadzie ma unicam i wałek jest na łożyskach w sumie........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 A ja Wam mówię że puści to truchło dalej i nowy właściciel będzie się martwił remontem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.