Skocz do zawartości

Speed Day 2016


filipr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Po ostatnim SD pomyślałem ze napisze swoje spostrzeznia / swoja krotka historie postaram sie nie zanudzać a może komuś się przyda do przemyśleń .
2014-zrobilem kilka SD na R6 czasy mimo usilnego napierdalania w gaz 1:53
2015-kupilem BMW tylko dlatego ze r6 była strasznie ciasna dla mnie (184cm/90kg)
Zanim wsiadłem na BMW po raz pierwszy , połamałem się na crossie ,bardzo!!! Do dzisiaj blacha i śruby, zgięcie w kolanie max 120stopni-ogolnie odechciało mi się jeździć i tak moto stało 1,5 roku w garażu.
2016-dwie operacje później jako ze moto dalej stało, postanowiłem pojechać na tor zobaczyć czy mnie to jeszcze jara.
I tak w tym roku zrobiłem 4 dni SD i 2 dni na Słowacji(gdzie wywaliłem 3 gruzy)czyli niewiele ,biorąc pod uwagę przejścia zdrowotne i ze trzeba poznać nowy motocykl . średnio budżet pozwalał na jeden wyjazd (1dzien torowania)w miesiącu.
Mimo wszystko glowa odblokowana , radość z jazdy ogromna , czasy….1:42(na mocno zużytych oponach)
Dodam ze BMW total seria (sety,kierownica ,przełożenia,układ wydechowy,wszystko)a i mapy slick jeszcze nie odpaliłem,a na poacztku jezdzilem na mapie deszczowej
Jedno jest pewne zacząłem jeździć „mądrzej”, każdy z wyjazdów na sesje był przemyślany pod katem treningowym .wiec namawiam nie walic za wszelka cene a trenowac .
Podsumowując: czasami wolniej znaczy szybciej !!! i to się u mnie sprawdziło 
Niestety w tym roku sezon już zamykam ale za około 6miesiecy się znowu się zacznie.

Edytowane przez tom85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) każdy z wyjazdów na sesje był przemyślany pod katem treningowym .wiec namawiam nie walic za wszelka cene a trenowac .(...)

A możesz rozwinąć/doprecyzować ten fragment?

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej dawno nie pisałem w temacie speedday ale chciałbym podsumować mój sezon.

Nie wiem czy wiecie ale w tym roku postanowiłem zrobić licencję B i sprawdzić swoje umiejętności w wyścigach klasy SDT600. Mój best lap przed sezonem 2016 wynosił 1,45,6. Cel na ten sezon był 1,42,5 i walka o podium na koniec sezonu tej klasy. Sezon nie układał się zbyt dobrze, tak naprawdę na 6 wyścigów odbyły się tylko trzy (odwoływali wyścigi z różnych przyczyn, pogoda, śmierć, brak wsparcia w pobliskim szpitalu) ja pojechałem tylko dwa, kolega z którym walczyłem o mistrzostwo trzy i on wygrał. Przegrałem dwunastoma punktami, w tych dwóch wyścigach byłem trzeci i pierwszy i na koniec sezonu zdobyłem wicemistrzostwo okręgu poznańskiego. Tak naprawdę najważniejsze dla mnie było sprawdzenie czy potrafię być szybki. Pojechałem 1,41,5 lepiej niż zakładałem przed sezonem, dlatego jestem bardzo zadowolony. Motocykl R6 RJ11 przygotowałem przed sezonem skromnie, zrobiłem tylko porządny serwis zawieszenia u Łukasza LTD34. Łukasz do tej serii dołożył mi hydraulikę Mupo w ramach dobrej współpracy, za co mu bardzo dziękuję. Myślę, że go nie zawiodłem. Nie wiem czy uwierzycie ale cały sezon przeleciałem na jednym komplecie nowych opon, reszta to zbieranina za 100-200zł (6 jednodniowych SD). Supercorsy są trudne w użytkowaniu, wrażliwe na różne czynniki, ja chciałem najpierw ich się nauczyć ale dają świetny fidback jeśli chodzi o uślizg, mają duży margines błędu, V01 mają ten margines dużo mniejszy, co nie znaczy, że są złymi gumami. Ogólnie jestem prawie na 100% zadowolony te kilka % nie, ponieważ zaliczyłem na koniec sezonu mocny upadek. Motocykl tak bardzo nie ucierpiał, ja też nie ale miałem cholernie dużo szczęścia. W czwartek 14.09 przed finałową rundą przyjechałem dzień wcześniej żeby wreszcie wyregulować zawias, poszukać jakiś fajnych ustawień, żeby być jeszcze mocniejszy przed finałem. Po niewielkiej regulacji tylu w 4 sesji jechało mi się prawie rewelacyjnie (1,41…) wreszcie mogłem jechać ciaśniej zakręty nie wypluwało mnie tak oprócz jednej rzeczy, straciłem balans między tyłem, a przodem (powinienem zrobić również korektę przodu, wystarczyły dwa kliknięcia) bo na mocnych hamowaniach (moja pierwsza faza hamowania jest bardzo mocna, ja natychmiast gwałtownie wciskam, a nawet uderzam w hebel) motocykl był bardzo niestabilny i przed niepojętym przód mocno się złożył i odpadł mi przedni błotnik. Motocykl zatańczył i nie mogłem się złożyć w lewo, pojechałem prosto i widziałem w połowie trawiastego podłoża, że nie wyhamuje, postanowiłem wymusić wywrotkę przednim heblem. Przeleciałem przez kierę uderzyłem o ziemię, potem wleciałem na bandę i na koniec motocykl mi się wbił w bark. Trzy uderzenia w prawy bark w jednej wywrotce. Nie mam złamania, nie mam wybicia, mocne stłuczenia, podejrzewam że Dani Pedrosa pękłby jak zapałka. Warto jednak mieć trochę masy. Cieszę się, że tak to się skończyło. 4 października postanowiłem szybko wrócić na tor i sprawdzić głównie siebie, swoją głowę. Było 11 stopni, mocno wiało ale czasy były bardzo dobre, więc jest ok.

Za rok chciałbym pojechać w Pucharze Polski. Na pewno trochę doinwestuję sprzęt, jakiś powercomander, quckshifter, jakiś TTX na tył pełen przelot, przyda się w mojej R6, no i jakaś większa liczba nowych opon. Zastanawiam się też nad sprzedażą mojej r6 ale jeszcze nie wiem, nie podjąłem jeszcze decyzji. Konkurencja z Rooki 600 już się zbroi i to mocno, podejrzewam że trzeba będzie latać w granicach 1,39. Moim zdanie głównym faworytem będzie niejaki Schefler, wielokrotny kartingowy mistrz. W tym roku pokonał w jednej rundzie na Poznaniu Smelę (zdobywcę Pucharu Polski) i zrobił 1,39,9. Gausam kupił Rinasa sprzęt, Bolek, Tomaszko, Budzyński (tam jest kasa ojciec i syn jeżdżą) też będą mocni. Kto ma ochotę to zapraszam na moją stronę facebukową, tam jest wszystko opisywane od czasu do czasu. Teraz czas na szukanie wsparcia, pierwsze rozmowy już były, trzymajcie kciuki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...