Skocz do zawartości

Hamowanie motocyklem przy dużej prędkości


TymbaRRk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnośnie tego co w nazwie tematu. Szukałem na forum ale jakoś nigdzie tego nie ma a jak już to milion "teorii spiskowych". Dokładnie rozchodzi mi się o hamowanie przy dużej prędkości np. 260km/h. Nie raz oglądając na filmikach widzę że niektórzy szybko zbijają prędkość z 250+ do 100km/h lecz nie widzę żeby obroty nagle spadły (sprzęgło).

Czy przy takich prędkościach lekko naciska się klamkę hamluca bez zbijania biegu i z puszczeniem manetki gazu?

 

Z góry dziękuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze najpierw zrob PJ na kat A2 ( predkosci rzedu do 160 km/h ) pojezdzij dwa lata, zrob kat. A i jezdzij, jezdzij i jezdzij Gwarantuje Ci, ze nie zadasz tego pytania na Forum ponownie.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze to tylko rok, zleci jak z bata strzelil.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo to ciekawe pytanie zadałeś. I ciekawi mnie, co Ci chodzi po głowie?? Ja, mimo kilku lat na moto, nawet nie myślę o takich prędkościach a o szybkom hamowaniu z nich nie wspomnę. Może któryś z Kolegów śmigających na motocyklach sportowych udzieli odpowiedzi, ale sądzę, że bez "odpuszczania" manetki oraz hamulców się nie obędzie. No bo niby, po co takie wielkie tarcze na przednich kołach?? Ale pytaj, pytaj. Pozdrawiam.

Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem pytania - nie rozumiem także tez w nim zawartych

 

prawdę mówiąc nigdy nie miałem okazji hamować awaryjnie z prędkości ponad 200km/h a planowane hamowania to najwyżej z odrobinkę wyższej prędkości niż 2paki

robię to "normalnie" czyli zamykasz przepustnicę, hamujesz, redukcje z przegazem i w zasadzie tyle :P

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz hamowałem awaryjnie przy 295 na autostradce jak daleko na horyzoncie jakaś puszka wjechała na mój pas, a chwile później już siedziałem jej na ogonie. Tak że polecam nie kombinować tylko cisnąć hebel jak najwcześniej.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to że się znam.
Bo również nie marzę aby jeździć 200km/h+.

Ale jak wiadomo, masa jeźdźca i motocykla podczas hamowania przenoszona jest na przód, praw fizyki nie da się oszukać. Dlatego ważne jest aby wpierw przenieść masę, aby zmniejszyć ryzyko uślizgu, bo im bardziej obciążone przednie koło, tym mniejsze ryzyko utraty przyczepności.

Czasem widzę takie zjawisko jakby motocykl podczas walnięcia w heble, zaczął wężykować, z skąd bierze? Tak się spytam, z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robię to "normalnie" czyli zamykasz przepustnicę, hamujesz, redukcje z przegazem i w zasadzie tyle

 

Konrad

 

Jezeli masz jeszcze czas na redukcje a co wazniejsze miedzygaz ti napewno nie jest to juz hamowanie awaryjne :P

 

Tak sobie pozwole taka teze wysunac :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież wyraźnie napisałem, że jeszcze nie hamowałem awaryjnie z dwóch paczek

opis dotyczył hamowania planowanego - ponad dwie paki i mocne hamowanie to jak do tej pory tylko na poznaniu

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj system jest taki:

Dwa palce na klamce hamulca i dwa palce na klamce sprzegla.

Koniecznie trzeba liczyc biegi aby za duzo nie zredukowac.

 

Dwa palce na sprzegle zyja wlasnym zyciem, choc naciskach klamke tylko minimalnie, takie musniecia.

 

Gorzej z dwoma palcami na hamplu.

Hamujesz, do tego poprzez palce musisz wyczuwac co sie dzieje pod przednia guma, ile mozesz sobie pozwolic do calkowitego zerwania przyczepnosci, plus jakie jest aktualnie ugiecie widelca, do tego palcem serdecznym i malym zamykasz i otwierasz gaz w takt dwoch palcow lewej reki zaciskajacych sie blyskawicznie i delikatnie na sprzegle do synchro prawego srodstopia naciskajacego dzwignie w dol.

 

Tylko licz biegi bo zle policzylem i silnik poszedl tam gdzie ida silniki po smierci z defektem skrzyni biegow...

 

Tak p.s. Jak chcesz wlaczyc tylny hamulec to delikatnie a najlepiej wcale i tak tylne jest praktycznie w powietrzu, a dodatkowo posladki i uda na zbiorniku musisz wlaczyc do zabawy by wyczuly przyczepnosc tylnej gumy i poziom wezykowania, by moc delikatnie cialem stabilizowac srodek ciezkosci...

 

Czytalem kiedys , ze P. Szkopek uzywa tylnych klockow teflonowych, moze to byloby rozwiazanie na precyzyjne dohamowywanie.

A nie jak teraz prawie, ze 0-1.

 

Ale spoko. Prawdopodobnie elektronika w dzisiejszych czasach wszystko robi za Ciebie, naciskasz tylko hebel.

A jak nie to pewnie nie dlugo.

Edytowane przez spiwor

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to hamowanie awaryjne to, przede wszystkim, hamujesz a dopiero po 2-3 sec. zaczynasz myśleć co następne, o ile masz jeszcze na to czas ;)

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to hamowanie awaryjne to, przede wszystkim, hamujesz a dopiero po 2-3 sec. zaczynasz myśleć co następne, o ile masz jeszcze na to czas ;)

Chciałem to napisać podobnie z kwestią taką, ze jak jeszcze jedziesz stabilnie po 1-3 sekundach od poczatku hamowania to zaczynasz myśleć co dalej lub modlić się żeby nie umrzeć i żeby jak najmniej bolało...

...ja chciałem tylko nie umrzeć.

Jednak hamowanie awaryjne kończy sie z reguły tak (i nie trzeba 280 km/h):

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spiwor,

 

za te dwa palce na klamce hamulca, to masz odemnie klapsa na doope, dlatego, ze Cie lubie ! :icon_mrgreen: Bylbym nie lubil, byla by dupa jak u pawiana :icon_mrgreen:

 

Nie hamuje ani nie wysprzegla uzywajac do tego dwoch palcow ( generalnie ) !

 

Przedewszystkim to o sile nacisku na klamke decyduje jakosc / wydajnosc pompy hamulcowej / dobranie ukladu do motocykla.

 

ABS rozwiazuje cala mase problemow zwiazanych z hamowaniem !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...