TymbaRRk Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Witam mam pytanie odnośnie tego co w nazwie tematu. Szukałem na forum ale jakoś nigdzie tego nie ma a jak już to milion "teorii spiskowych". Dokładnie rozchodzi mi się o hamowanie przy dużej prędkości np. 260km/h. Nie raz oglądając na filmikach widzę że niektórzy szybko zbijają prędkość z 250+ do 100km/h lecz nie widzę żeby obroty nagle spadły (sprzęgło).Czy przy takich prędkościach lekko naciska się klamkę hamluca bez zbijania biegu i z puszczeniem manetki gazu? Z góry dziękuje za pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Moze najpierw zrob PJ na kat A2 ( predkosci rzedu do 160 km/h ) pojezdzij dwa lata, zrob kat. A i jezdzij, jezdzij i jezdzij Gwarantuje Ci, ze nie zadasz tego pytania na Forum ponownie. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TymbaRRk Opublikowano 24 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Do A2 jeszcze trochę mi brakuję. Tak czy siak sprawdzę choć chciałbym zaczerpnąć troszkę wiedzy już wcześniej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Z tego co widze to tylko rok, zleci jak z bata strzelil. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LWfilip Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Zasadniczo to ciekawe pytanie zadałeś. I ciekawi mnie, co Ci chodzi po głowie?? Ja, mimo kilku lat na moto, nawet nie myślę o takich prędkościach a o szybkom hamowaniu z nich nie wspomnę. Może któryś z Kolegów śmigających na motocyklach sportowych udzieli odpowiedzi, ale sądzę, że bez "odpuszczania" manetki oraz hamulców się nie obędzie. No bo niby, po co takie wielkie tarcze na przednich kołach?? Ale pytaj, pytaj. Pozdrawiam. Cytuj Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 nie rozumiem pytania - nie rozumiem także tez w nim zawartych prawdę mówiąc nigdy nie miałem okazji hamować awaryjnie z prędkości ponad 200km/h a planowane hamowania to najwyżej z odrobinkę wyższej prędkości niż 2paki robię to "normalnie" czyli zamykasz przepustnicę, hamujesz, redukcje z przegazem i w zasadzie tyle :P Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Raz hamowałem awaryjnie przy 295 na autostradce jak daleko na horyzoncie jakaś puszka wjechała na mój pas, a chwile później już siedziałem jej na ogonie. Tak że polecam nie kombinować tylko cisnąć hebel jak najwcześniej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrx95 Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Nie to że się znam. Bo również nie marzę aby jeździć 200km/h+.Ale jak wiadomo, masa jeźdźca i motocykla podczas hamowania przenoszona jest na przód, praw fizyki nie da się oszukać. Dlatego ważne jest aby wpierw przenieść masę, aby zmniejszyć ryzyko uślizgu, bo im bardziej obciążone przednie koło, tym mniejsze ryzyko utraty przyczepności.Czasem widzę takie zjawisko jakby motocykl podczas walnięcia w heble, zaczął wężykować, z skąd bierze? Tak się spytam, z ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 To zależy od wielu czynników: geometrii podwozia, rozkładu mas ( w tym kierowcy i pasażera, i ich pozycji na moto), opon, nawierzchni itd.... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 robię to "normalnie" czyli zamykasz przepustnicę, hamujesz, redukcje z przegazem i w zasadzie tyle Konrad Jezeli masz jeszcze czas na redukcje a co wazniejsze miedzygaz ti napewno nie jest to juz hamowanie awaryjne :P Tak sobie pozwole taka teze wysunac :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 przecież wyraźnie napisałem, że jeszcze nie hamowałem awaryjnie z dwóch paczek opis dotyczył hamowania planowanego - ponad dwie paki i mocne hamowanie to jak do tej pory tylko na poznaniu Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 (edytowane) Moj system jest taki:Dwa palce na klamce hamulca i dwa palce na klamce sprzegla.Koniecznie trzeba liczyc biegi aby za duzo nie zredukowac. Dwa palce na sprzegle zyja wlasnym zyciem, choc naciskach klamke tylko minimalnie, takie musniecia. Gorzej z dwoma palcami na hamplu.Hamujesz, do tego poprzez palce musisz wyczuwac co sie dzieje pod przednia guma, ile mozesz sobie pozwolic do calkowitego zerwania przyczepnosci, plus jakie jest aktualnie ugiecie widelca, do tego palcem serdecznym i malym zamykasz i otwierasz gaz w takt dwoch palcow lewej reki zaciskajacych sie blyskawicznie i delikatnie na sprzegle do synchro prawego srodstopia naciskajacego dzwignie w dol. Tylko licz biegi bo zle policzylem i silnik poszedl tam gdzie ida silniki po smierci z defektem skrzyni biegow... Tak p.s. Jak chcesz wlaczyc tylny hamulec to delikatnie a najlepiej wcale i tak tylne jest praktycznie w powietrzu, a dodatkowo posladki i uda na zbiorniku musisz wlaczyc do zabawy by wyczuly przyczepnosc tylnej gumy i poziom wezykowania, by moc delikatnie cialem stabilizowac srodek ciezkosci... Czytalem kiedys , ze P. Szkopek uzywa tylnych klockow teflonowych, moze to byloby rozwiazanie na precyzyjne dohamowywanie.A nie jak teraz prawie, ze 0-1. Ale spoko. Prawdopodobnie elektronika w dzisiejszych czasach wszystko robi za Ciebie, naciskasz tylko hebel.A jak nie to pewnie nie dlugo. Edytowane 25 Października 2015 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skilos Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Jeśli to hamowanie awaryjne to, przede wszystkim, hamujesz a dopiero po 2-3 sec. zaczynasz myśleć co następne, o ile masz jeszcze na to czas ;) Cytuj "Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Jeśli to hamowanie awaryjne to, przede wszystkim, hamujesz a dopiero po 2-3 sec. zaczynasz myśleć co następne, o ile masz jeszcze na to czas ;)Chciałem to napisać podobnie z kwestią taką, ze jak jeszcze jedziesz stabilnie po 1-3 sekundach od poczatku hamowania to zaczynasz myśleć co dalej lub modlić się żeby nie umrzeć i żeby jak najmniej bolało......ja chciałem tylko nie umrzeć.Jednak hamowanie awaryjne kończy sie z reguły tak (i nie trzeba 280 km/h): Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Spiwor, za te dwa palce na klamce hamulca, to masz odemnie klapsa na doope, dlatego, ze Cie lubie ! :icon_mrgreen: Bylbym nie lubil, byla by dupa jak u pawiana :icon_mrgreen: Nie hamuje ani nie wysprzegla uzywajac do tego dwoch palcow ( generalnie ) ! Przedewszystkim to o sile nacisku na klamke decyduje jakosc / wydajnosc pompy hamulcowej / dobranie ukladu do motocykla. ABS rozwiazuje cala mase problemow zwiazanych z hamowaniem ! :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.