Skocz do zawartości

Puchar Moto3 i 125SP w Polsce


Kamel-JG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ok Kamil to ja Wam życzę powodzenia w promocji i rozwoju tej kategorii ale blado to widzę patrząc na koszta, zamieszanie w klasach, sprawiedliwość, to może jedynie zniechęcić. Co do Twojego rozwoju to też życzę powodzenia i łamania kolejnych barier by stać się coraz szybszym kierowcą bo o to w tym wszystkim chodzi. Patrząc na nasz wiek tak jak wspomniałeś mistrzami świata nie będziemy ale jesteś 8 lam do przodu w porównaniu ze mną więc to jest na duży + dla Ciebie.

Edytowane przez MatMax78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mat :) Zobaczymy co przygotują w regulaminie na 2016. Idealnie było by podzielić klasyfikację na Moto3 i 125SP lub po prostu 1252T ale to ma sens w przypadku nadmiaru zawodników, a na to w Polsce nie cierpimy ;) Może w kolejnych latach... Wówczas leci sobie 125 oddzielnie (szczypiory np do 18 lat), a Moto3 jest prawdziwym Moto3 jak np. w Hiszpanii i mamy zalążki światowej jakości wyścigów :)

 

Yuby, gdzie Ty masz te kalendarze? Na stronach PZM nie widzę...

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz może przy których pojedzie PP Moto3?

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa rozmowa sie wywiazala w naszym temacie wiec dorzuce swoje zdanie.

 

Ogólnie mozna powiedziec ze to wszystko jest bez zadnego sensu jak w jednym wyscigu startuje dwóch zawodników: jeden na RS125 2T a drugi na KTM RC250R. Oczywistą sprawą jest ze pojedynek nie moze byc sprawiedliwy. Seryjna Aprilia bedzie walczyła o złamanie 2 min a podstawowa wersja KTMa bez wysiłku pojedzie tempem 1:49. Wszystko więc zależy od podejścia. Dla mnie klasa moto3 jest bardziej sprawą własnego rozwoju niz slepej rywalizacji o tytuł mistrza. Wiadomo ze wszystko robimy po to zeby wygrywac i przyjemnie jest miec świadomość ze dysponujemy najlepszym sprzętem w stawce i wygraną mamy w kieszeni, ale jak sie głębiej zastanowic to taka sytuacja nie prowadzi do naszego rozwoju. Do tego potrzebujemy silniejszego od nas rywala. Ja w tym sezonie miałem szczęscie ze trafiłem na Grausama i na ostatniej rundzie takze dysponował Moriwaki i najwiekszy moj postep odbył sie na SD poprzedzających tą rundę. Co wyjazd napedzalismy sie tak, ze ja zrobiłem 1:54 a on 1:52, az wkoncu silnik wkoncu odmówił mi posłuszenstwa. Wczesniej kreciłem czasy kilka sek gorsze. Dobrze sie razem bawilismy i wydaje mi sie, ze nic by nie zmienił fakt, ze pojawiły sie osoby startujace na KTMach albo Hondach rodem z Mistrzostw Świata. Nadal moim celem bedzie pojechac ponizej 1:50, tak jak to zrobił Marceli Bezulski w poprzednim sezonie i mam nadzieje ze kiedys mi sie to uda.

 

Tak wiec zgadzam sie z MatMaxem i Yubym ze to wszystko jest mocno nie sprawiedliwe i zeby zdobyc tytuł mistrza to troche trzeba zainwestowac PLN. Ale pokazcie mi klase która sie wygrywa za 5 tys zł? Własnie jedynie taką klasą był Młodzieżowy Puchar Polski dla nastolatków. Wiec dziwie sie, ze tak jak piszecie, ta opcja bedzie skasowana. Reszta klas WMMP to gruba kasa, ale moto3 wydaje sie byc przy innych zdecydowanie najtansza. Chyba ze ktos inwestuje w starty wspomnianego KTMa za 40 tyś Euro.

 

Natomiast wracając do kwestii udziału w naszym podwórkowym moto3 na jakimkolwiek sprzecie to sprawa jest czysto indywidualna i uczucie satysfakcji bedzie wynikał ze swoich indywidualnych celów. Tak jak Kamel napisa,ł zbroi motocykl bo chce byc konkurencyjny wsród 125tek i miec radosc z jazdy ponizej 2 min na motocyklu 30-sto konnym. Uwierzcie mi ze jak zajmie 5-6 miejsce w generalce na koniec sezonu moto3 ale bedzie miał poczucie ze znacznie poprawił prędkosci wejscia w zakret i w jego srodku, bedzie miał odwinięta na full manete tuż przed apexem i do Duzej Patelni nawet nie pomysli o hamowaniu to bedzie miał 100 razy większą satysfakcje niż pudło w MYT w którym nic się nie dzieje i poczucie ze jego jazda na 600cm3 juz dawno nie zaznała progresu.

 

Na koniec dodam że te pierdziawki na których sie scigamy nie są opcja dla kazdego. Dobrze jest miec niską wagę i troche zmienic myslenie. Nalezy to traktowac jak etap w rozwoju i docelowo dążyc do klas 600cm i 1000cm. Ale dla zawodników którzy stracili impet w swoim progresie, tak jak mi sie to przydarzyło, mysle ze przydadzą sie takie 2-3 sezony na sprzętach niskiej mocy.

 

PS. Konrad, dziwisz sie skąd by się wzieły 3 Moriwaki? Juz w tym sezonie 2015 były zgłoszone 3 takie sprzęty, ale w samych wyscigach wystąpiły tylko dwa egzemplarze i w dodatku ani razu nie doszło do bezpośredniej walki :) mam nadzieje ze w 2016 wiecej bedzie takich albo nawet lepszych sprzętów lub dobrze przygotowanych 125/250SP, które bez problemów bedą schodziły grubo ponizej 2 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w tym przedziale pojemnosci jest duzo mozliwosci w wykorzystaniu roznych motocykli i zawsze gdzies ktorys bedzie szybszy a to bo lepiej zdlubany albo ze juz lepszy fabrycznie. Jest za malo ludzi a za duzo klas musieleli by zrobic zeby bylo ...sprawiedliwie.... wiec tak jak koledzy napisali beda wygrywac ci ktorzy maja najlepszy sprzet i najwiecej beda trenowac reszta moze sie tylko uczyc i czerpac satysfakcje z wlasnych postepow .

Tak juz jest ze im mniejsza pojemnosc tym wieksze znacznie ma przygotowanie sprzeta ,wiadomo ze kierownik tez musi ogarniac ale mimo wszystko sprzet robi roznice.

Zawsze co roku wyskakuja jakies nazwiska nie az tak bardzo znane a wygrywaja i jada naprawde szybko czy to rookie 600 czy 1000, ale dziwne za jak sie zapytac to kazdy ma pelna serie :blink:

Sam w tym roku na jednych z kwalifikacji na 5 min przed koncem bylem na pole position.Pare lat juz jezdze a Smiac mi sie chcialo jak stalem pod monitorem i chlopaki komentowali " Kto to ku*wa jest ten Matczak" :biggrin:

Przepraszam taka mala dygresja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeżeli ktoś przygotowuje się do sezonu w kwestii kondycji i żywienia i chciałby się podzielić wiedzą, proszę o szybki kontakt na prv - wspólnie z Rabinem szykujemy materiał na kolejny artykuł do ścigacza.

Sorka za powielenie ;)

 

Edytowane przez Kamel-JG

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Polsce jest w ogóle jakieś amatorskie ściganie? Takie gdzie nikt się nie spuszcza mega nad tym i nie ładuje w to milionów?

CHYba nie ma ,jesli rozmawiamy o motoryzacji .W tym zawsze znajda sie zamozni ludzie ktorzy z chcecia wyloza pieniadze zeby scigaly sie dzieci ,synowie czy nawet sami bo juz jesli chodzi o wsparcie kogos obcego to juz z tym slabo.

Generalnie chyba po taniosci to z wyscigow zostaja takie dyscypliny gdzie sprzet az nie ma takiego znaczenia i wyniki w az tak duzym stopniu nie zaleza od funduszy a bardziej od talentu i treningow .Przychodza mi do glowy np. wyscigi w bieganiu :) buty ,koszulka ,spodenki i duuuuuuuzo treningu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gymkhana, można przygotować byle gruza za małe relatywnie pieniądze, a do treningów styknie parking pod hipermarketem i parę kapsli/pachołków/butelek z wodą...

Edytowane przez rura_sn-n

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduro też w miarę tanie jest. Co prawda gotówki trzeba trochę wykładać ale w porównaniu do szosowych wyścigów czy nawet motocrossu to da się bardzo tanio jeździć.

 

Jeśli chodzi o wyścigi bez żadnych wymogów to tylko na torach kartingowych niektóre firmy szkolące takie coś organizują.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...