Skocz do zawartości

DPF,FAP - wycinać cy czyścić ?


Nico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiekszenie dawki paliwa tylko po to aby wypalic sadze we filtrze ukladu wydechowego to rozwiazanie kompletnie nietrafione.

Taki sam zje*any patent jak te slynne pompy oleju w WV gdzie zjezdzaly sie zebatki i trzeba poprawiac fabryke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana panewek przy wymianie rozrządu to jakaś skrajna nad trostka...a to zawsze gorsze od faszyzmu.

 

W sumie tak, ale zakładając, że w konkretnym przypadku mojej almery zjeździłem dwa rozrządy, a trzeci założony został jakieś 15 tys. km przed "katastrofą", to może przy tej drugiej wymianie warto by było założyć nowe panewki i może byłby wtedy spokój... może.

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DPF sa ofiara przyzwyczajenia użyszkodników diesla do jazdy na niskich obrotach i na krótkich odcinkach.

 

 

 

Co wy w tych dieslach widzicie ? klekocze , przed jazdą rozgrzej ( turbo ) po jeździe studź ( turbo ) DPF , dwumasa , dziura w charakterystyce , sprawdzanie oleju bo może go być za dużo , kopa zero , panewki przy wymianie rozrządu :blink: na niskich obrotach nie jeździć bo się dpf zapcha , na krótkich odcinkach nie jeździć , a ropa w detalu kosztuje tyle co benzyna.......

 

powiedzcie coś żeby było plusem :laugh:

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojadę zatem tym co się zawsze przy takich pytaniach na forach pojawia:

spalanie (raz że niskie, a dwa mała amplituda przy różnych stylach jazdy) i moment obrotowy i to chyba tyle. ;)

Edytowane przez zalmen3

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Co wy w tych dieslach widzicie ? klekocze , przed jazdą rozgrzej ( turbo ) po jeździe studź ( turbo ) DPF , dwumasa , dziura w charakterystyce , sprawdzanie oleju bo może go być za dużo , kopa zero , panewki przy wymianie rozrządu :blink: na niskich obrotach nie jeździć bo się dpf zapcha , na krótkich odcinkach nie jeździć , a ropa w detalu kosztuje tyle co benzyna.......

 

powiedzcie coś żeby było plusem :laugh:

Ja całkowicie nic...dlatego żadnego nie miałem i mieć nie będę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Co wy w tych dieslach widzicie ? klekocze , przed jazdą rozgrzej ( turbo ) po jeździe studź ( turbo ) DPF , dwumasa , dziura w charakterystyce , sprawdzanie oleju bo może go być za dużo , kopa zero , panewki przy wymianie rozrządu :blink: na niskich obrotach nie jeździć bo się dpf zapcha , na krótkich odcinkach nie jeździć , a ropa w detalu kosztuje tyle co benzyna.......

 

powiedzcie coś żeby było plusem :laugh:

15 lat jezdzilem benzynowcami to z ciekawosci zmienilem na klekota :blink:

Dziury nie ma, skrzynka w automacie wiec nie trza wachlowac i dwumas mnie nie interere. Z kopem to nie przesadzaj bo 320 Nm i 140KM jest w zupelnosci wystarczajace do normalnego poruszania sie.

Jak mi brakuje adrenaliny to mam jeszcze 150 konnego sporta (tez wystarczy mocy)

aaa dpf i egr juz mnie nie dotyczy.

 

Nowe silniki benzynowe tez sa chu*a warte, a rozgrzac powinno sie w zasadzie kazdy silnik, bez wzgledu na rodzaj paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wychodzi, ale tak jak napisałem w sumie nie ma reguły. Podobno dobrze za każdym razem wraz z rozrządem wymienić panewki, ale to są spore koszty robocizny i w sumie nie wiadomo czy w ogóle to pomoże. Ja raczej do diesla już nie podejdę, może niedługo popróbuję podtlenku LPG.

W 1.5 dci byla wada (chyba celowa) konstrukcyjna, panewki nie posiadaly zamkow, obracaly sie i po pticy. Troche pomagala w tym jazda z malymi predkosciami obrotowymi na kazdym biegu.

Silniki diesla mialy racje bytu, w czasach jak moj sasiad (kierowca kamaza) wylewal rope do rowu, bo nam sie beczki do jej magazynownia skonczyly, a przepal musial byc ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......a rozgrzac powinno sie w zasadzie kazdy silnik, bez wzgledu na rodzaj paliwa.

Moim zdaniem tak samo powinno się każdy silnik studzić po chłoście, nawet benzyny bez turbo. Kiedyś zauważyłem że gasząc auto po ostrej chłoście, zaczęło mi gotować wodę która została w bloku. Nie sądzę żeby to było zdrowe dla silnika i od tamtej pory po chłoście studzę tez benzyny n/a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak samo powinno się każdy silnik studzić po chłoście, nawet benzyny bez turbo. Kiedyś zauważyłem że gasząc auto po ostrej chłoście, zaczęło mi gotować wodę która została w bloku. Nie sądzę żeby to było zdrowe dla silnika i od tamtej pory po chłoście studzę tez benzyny n/a

nawet trzeba chłodzić, ciepełko idzie w układ z opóźnieniem

w swoim padle jak widze że wskazówka jest przed progiem załączenia wentylatorów czekam jeszcze tą minutę dwie aż zaskoczą wiatraki i zbije celcjusze w układzi, niby są pompki elektryczne ale im nie wierze, mechanicznej pompy ne zastąpią

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szczerze polecam diesla z gamy JTD, ewentualnie 1,9 TDi, pod warunkiem że ze sprawdzonego miejsca.

Jak jtd to tylko w wersji 16v 150KM, jezdzilem AR159 z tym silnikiem i dawala rade.

Jtd 120 konnne slabsze, gorsza kultura pracy, ale prostsza konstrukcja i mozna wirusa zrobic na 140-150

 

1.9 wszystko slabe max 115KM i tez byly silniki. w ktorych byly jakies babole.

To, ze to pali 5.5 l/100 to mozna miedzy bajki schowac, realnie wychodzi 6-7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie slyszalem o 1,9 150KM od WV :blink:

Taka jednostka to konstrukcja fiata.

Poza tym 1,9 130KM na pompognojach to juz zajezdzone jednostki montowane przewaznie w paskach b5 i audi a4 do 2004 roku i moim zdaniem nie warte polecenia, chyba, ze za male pieniadze.

Edytowane przez Nico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...