Skocz do zawartości

DPF,FAP - wycinać cy czyścić ?


Nico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mondeo 2008 2.0 tdci.

I mam dylemat bo podniosl mi sie stan oleju w silniku, czyli filtr czastek stalych jest przypchany i zapodaje za duzo paliwa w celu wypalenie filtra. Nadmiar paliwa niestety splywa do silnika i rozrzedza olej.

 

Do wyboru mam albo usuniecie dpfa z przeprogramowaniem kompa, czyli teoretycznie spokoj z wypalaniem, lub czyszczenie za pomoca agresywnej chemii.

Tylko ,ze po czyszczeniu nie mam gwarancji na ile to wytrzyma, to z minusow. Na plus to ,ze nie bedzie ingerencji w sterownik silnika.

Usuniecie niby rozwiazuje problem, ale strach wyjezdzac za granice bo tam jesli ma sie pecha i sprawdza ze dpf usuniety, to sa jakies horrendalne mandaty.

Prawdopodobnie u nas tez to niedlugo wejdzie,ze beda sprawdzac przy okazji przegladow technicznych i byc moze przy kontrolach wyrywkowych za pomoca sprzetu do analizy spalin.

 

Sa jeszcze jakies zamienniki nowe,w cenie tysiaka ale nie wiadomo czy sa cos warte:

http://allegro.pl/katalizator-filtr-fap-dpf-ford-mondeo-mk4-2-0tdci-i5167733618.html

 

Moze ktos przerabial ten temat w dieslu z filtrem czastek stalych i podpowie cos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tylko gorzej jak faktycznie zaczną to sprawdzać na przeglądach.

 

 

W teori kontrola emisji spalin analizatorem jest podobno obowiązkowa przy każdym przeglądzie technicznym, w praktyce 2 razy w życie słyszałem żeby kogoś badali......

 

najlepiej kupić auto bez tego gówna , ale jak już zrobiłeś kupę to wycinać , po czyszczeniu problem chyba zawsze wraca , i musiałbyś znowu czyszczenie powtarzać a nikt za darmo tego nie zrobi a co jak będzie co 50km się zapychać ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko gorzej jak faktycznie zaczną to sprawdzać na przeglądach.

 

Na przeglądzie diagnosta powinien sprawdzić w dieslu stopień zadymienia. A jak jest to doskonale wiemy, sprawdzają przeważnie hamulce, przednie zawieszenie, numery i światła. Niektóre SKP to nawet amortyzatorów nie sprawdzą tylko jak klient sobie zażyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ks sie tymczasem nie wypowie bo zrobili mu urlop :angry:

Ja pewnie przy pierwszych problemach pewnie usunę .Podczas wymiany chłodnicy klimy, wszedłem na ten temat z mechanikiem . Powiedział wycinają , spawają tak, że z kanału nikt nawet nie zobaczy spawu, zmieniają jakieś parametry na kompie i auto hula jak nowe ;)

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...