Crispo Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Cześć :)Pisze do was z ogromną prośbą, pomocy w dobraniu motocykla. Zacznijmy od tego, że nigdy wcześniej nie jeździłem na motorach. Miałem plany robić A1, ale poczekałem do 18 urodzin i w tym momencie mam już 13h przejechanych. Zaczynałem jazdy od 125 potem, 250 i jeżdżę teraz Gladiusem (650 to jest chyba) z wagą 202kg ( tak na a2 jeżdżę pełna mocą, i na egzaminie będzie ten sam motor tylko jakoś tłumik obniża moc tego motoru).Przy 5 godzinie opanowałem cały plac i przykładowo wolny slalom robie równo z motorem. Mogę powiedzieć, że czuje ten motor. No i instruktor powiedział, że jak na osobę ktora nigdy na niczym nie jeździła, to szybko wyczułem o co chodzi i pozbyłem się strachu. Za 2 lata na 20 urodziny planuje oczywiście zrobić pełne A. No, ale dosyć juz pierdzielenia. Chce kupić sobie motor, i od zawsze marzyłem o crossie. Chciałbym kupić coś pod kategorie A2 i zacząć jeździć tym po terenie. Nie chce żeby było to coś za lekkiego, żebym nie musiał wymieniać go za 2 lata bo, co do drugiego motoru to mam inne plany :P Jakie motory mi polecicie w cenie do ok. 5 tyś (możecie podawac drozsze bo ewentualnie dozbieram), żeby dalsza eksploatacja tez nie była za droga. Prosilbym tez o odesłanie do jakiegoś tematu z radami o jezdzie w terenie. Zapomniałem dodać, że mam 175cm wzrostu i 83kg wagi bo wiem, że to ważne ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) Prosilbym tez o odesłanie do jakiegoś tematu z radami o jezdzie w terenie. stary to bardzo trudne , ledwo dałem radę ale jakoś znalazłem......wchodzisz w ten dział gdzie założyłeś temat masz kilka przyklejonych tematów , w gąszczu aż 6 przypięty 4 od góry nazywa się podstawy jazdy enduro , ja się cały spociłem szukając tego , nawet wyszukiwarki nie użyłem( nie trzeba używać google broń boże nie bój się ) , nie dziękuj.......... zalinkuje jeszcze żebyś trafił http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/82269-podstawy-jazdy-enduro/ dalej 5 temat od góry , również ciężko go znaleźć http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/158645-wybor-pierwszego-motocykla-crossenduro/ też nie dziwię się że nie znalazłeś bo jest bardzo ukryty......... ogarnij co to jest cross co to enduro chociaż z tego tematu to pogadamy........ jest też temat co kupić co wybrać rozumiem że nie chce się czytać 500 stron tasiemca ale 3-5 ostatnich stron przejrzysz i sporo ci rozjaśni.... ludzie myślenie naprawdę nie boli , ja bym ci jeszcze wybaczył jakbyś był babą ale dorosły facet i takie babole że wchodzi w dział i na leniwca pisze temat zamiast poczytać ? więcej czasu kosztowało ciebie opisanie nam swojej histori życia niż przejrzenie tych 2 tematów.............. To że kręcisz 8-emki gladiusem nie znaczy że poradzisz sobie w terenie , offroad już niejednego kozaka z asfaltu co twierdzi że erłana ma w 1 palcu sponiewierał , ja niczym nie jeździłeś to dt125 i ci starczy......zrób slalom w piachu do kolan i się nie wyjeb to pogadamy o czymś więcej jak dt 125........ moto maksymalnie wykorzystujące legalnie możliwości kat A2 to będzie coś klasy 600 ( jeśli do bólu trzymamy się przepisów to raczej stary dual sport bo legalnie to lc4 i xr600 napewno się nie łapią bo stosunek moc do wagi nieodpowiedni , tak samo klx 650 czy xr650r ) , ja uważam że nawet taka stara xt600 kogoś kto nigdy na niczym nie jeździł może zrobić krzywdę, mimo że jest dosyć ciężka .... dt 125 dobry kask i w pole , uczyć się mechaniki , prostych napraw, dużo youtube i czytać patrzeć jak jeżdżą i naprawdę zanim zechcesz coś więcej minie kupa czasu chyba że nazywasz się Czachor, Dąbrowski albo Błażusiak ale to byś takich tematów nie zakładał :D chyba że ograniczysz się do napitalania na kole przed remizą to wtedy 250 2T cross tak jak chcesz testament i krzyż na drogę ale tanio w eksploatacji nie będzie.... no sory ale muszę was chamskim podejściem motywować do myślenia , forum jest skarbincą wiedzy wyszukiwarka i jedziesz, nie trzeba zakładać 35643546765756474567 tematu o tym samym... Edytowane 26 Września 2015 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crispo Opublikowano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Spoko :P Masz rację trochę zjebalem, ale pisze historie życia żeby ktoś dobrał coś dla mnie. I pisze co już potrafię. Wiem, że to 2 inne rzeczy ale ja dopiero w te tematy wchodzę. Wiem jaka jest różnica pomiędzy enduro, a crossem ;) Biorę wszystko na klatę :P No i dzięki za linki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 Jak ma być tanio w utrzymaniu to dorwij zdrową i odblokowaną DT125. Ma coś koło 30KM, zanim to w pełni ogarniesz w terenie to miną ze 2 sezony.Jest jeszcze fajna alternatywa w postaci Suzuki DR350 ale jest "ale" - sprzęty już swoje lata mają, dorwanie ładnej sztuki w PL graniczy z cudem. Każdy kto ma zadbaną i wyremontowaną sztukę to trzyma dla siebie bo motocykl świetny i prosty w budowie. Jeździłem tym przez 4 sezony po lasach i górkach, mocy mi nie brakowało, fajnie od dołu szedł, spalanie bardzo niskie. Są problemy z głowicami ale ja miałem ten plus, że w okolicy mam orzełka od DRek i coś mi przerobił w głowicy tak, że przelatałem 4 lata bez problemów.I nie porywaj się na tanie 250tki 4T bo nie bez powodu są tanie a po zakupie wyjdzie, że musisz dołożyć drugie tyle co dałeś za motocykl. Z kolei 600tki czy 650tki wg mnie są za ciężkie do przyjemnego latania po lasach. Miałem DR650 (głupi byłem bo sprzedałem 350 żeby kupić 650) i bardzo tego żałowałem bo co z tego, że 15KM więcej jak masa robiła swoje i jeździło się dużo gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 "Teren" a "teren" to jest różnica.Dla jednego offroad to jest leśna ubita ścieżka, a dla drugiego błoto po wydech. Także trzeba się dobrze zastanowić.I nie ma czegoś takiego jak "za lekkie", im mniej kilogramów jest do wyszarpania z błota tym lepiej. Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) Jest jeszcze fajna alternatywa w postaci Suzuki DR350 ale jest "ale" - sprzęty już swoje lata mają, dorwanie ładnej sztuki w PL graniczy z cudem. Każdy kto ma zadbaną i wyremontowaną sztukę to trzyma dla siebie bo motocykl świetny i prosty w budowie. Jeździłem tym przez 4 sezony po lasach i górkach, mocy mi nie brakowało, fajnie od dołu szedł, spalanie bardzo niskie. Są problemy z głowicami ale ja miałem ten plus, że w okolicy mam orzełka od DRek i coś mi przerobił w głowicy tak, że przelatałem 4 lata bez problemów. dla mnie ten motocykl to porażka jak kopacz jako pani premier nie wiem co ludzie w nim widzą.......awarie głowic w tym są normalne , jak alkoholizm w Rosji , wersja S ma zawieszenie do bani i wcale lekka nie jest , plusem jest jedynie bardzo niskie spalanie ale ceny mają z dupy -za zdrową sztukę krzyczą jak za Xr600 , w życiu bym za to nie dał 5 tys jak za 3 można kupić xt350 z o wiele lepszym silnikiem ......... no i remont dr 350 to są niestety koszta......... Z kolei 600tki czy 650tki wg mnie są za ciężkie do przyjemnego latania po lasach xr 600 waży chyba tyle co dr 350S , wiem że N waży 114kg ale S chyba sporo więcej ? Edytowane 26 Września 2015 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 ...żeby dalsza eksploatacja tez nie była za droga. ... Obojętnie co wybierzesz, upewnij się że masz wypchaną świnkę skarbonkę, bo jazda w terenie to nieustanne dokładanie $. Jak nie sprawy mechaniczne, to co chwilę sprawy eksploatacyjne, opony, coś się urwie, coś pęknie ;) Po prostu moto dostaje po dupie co rusz jest coś do zrobienia ;) Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 (edytowane) dla mnie ten motocykl to porażka jak kopacz jako pani premier nie wiem co ludzie w nim widzą.......awarie głowic w tym są normalne , jak alkoholizm w Rosji , wersja S ma zawieszenie do bani i wcale lekka nie jest , plusem jest jedynie bardzo niskie spalanie ale ceny mają z dupy -za zdrową sztukę krzyczą jak za Xr600 , w życiu bym za to nie dał 5 tys jak za 3 można kupić xt350 z o wiele lepszym silnikiem ......... no i remont dr 350 to są niestety koszta......... xr 600 waży chyba tyle co dr 350S , wiem że N waży 114kg ale S chyba sporo więcej ? Moich dwóch znajomych miało DR-ki. Oboje nie narzekali, jeden wręcz żałował że ją sprzedał i kupił Husqvarne 610. Poza tym gdzie Ty widzisz koszty remontu? Edytowane 27 Września 2015 przez mort3n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 a ty ich nie widzisz ? w porównaniu do dt ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 A od kiedy w DR-ce trzeba robić skoro to nie jest wyżyłowany sprzęt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 od wtedy że co 3 z allegro czy olx to zajechany złom........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Bo 350 są dość stare, i po tylu latach bez właściwego serwisu w końcu muszą zdechnąc Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 No ok, z tym się zgadzam. Ale podczas normalnej eksploatacji nie potrzebny jest żaden remont, poza tym w trupa wkładasz 2-3k i masz sprzęt jak malina ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Na trupa 7k może być mało:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) poza tym w trupa wkładasz 2-3k i masz sprzęt jak malina ;) to ja ci oddam xr 600 za 3kpln zrobisz mi za 3kpln malinę ok ? ja włożyłem w silnik 3kpln i sporo jest przyoszczędzone , dalej nie mam zawieszenia hamulców i opon ale skoro ty robisz za 3kpln malinę to pakuje moto i zaraz jestem ok :D ? łańcuch+zębatki , klocki , regeneracja zawiasu przód , amor tył to jest 1000 zł , a gdzie opony, olej , filtr powietrza ? Edytowane 29 Września 2015 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.