Skocz do zawartości

Opony mieszanki i cisnienia


Niesmiertelny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moze komus sie przyda ;)

Info mam od znanej firmy handlujacej oponami wyscigowymi z Deutschland

 

PIerwsze cisnienie jest na zimno ,drugie po zjezdzie z toru !

Temperatury tez dotycza asfaltu !

 

 

Na innych nie jezdzilem ,kolega SIKOR zdaje sie jezdzil na Michelin wiec pewnie cos wie w tym temacie.

 

BRIDGESTONE V02
TYL 200/655
1,1 BAR /1.5 BAR
Mieszanka : MEDIUM od 10st.C do 70st.C (TEMP. ASFALTU)
SOFT od 5st.C do 30st.C
PRZOD 120/600
1,9 BAR/ 2,2/2,3 BAR
Mieszanka: SOFT od 5st.C do 30st.C (TEMP.ASFALTU)
MEDIUM od 10st.C <

BRIDGESTONE V01

TYL 190/650
1,3 BAR / 1,6 BAR
Mieszanka:SOFT od 5st.C do 60st.C
MEDIUM od 25st.C <
PRZOD 120/600
1,9/2,2 BAR
Mieszanka:SOFT od 5st.C do 60st.C
MEDIUM od 25st.C <

------------------------------------------------------------------------------------------------------

PIRELLI DIABLO SUPERBIKE
TYL K401
1,3/ 1,5
MIESZANKA :SC0 od 40ST.c <
SC1 od 30st.C <
SC2 od 5st.C do 40st.C
PRZOD K350
2,0/ 2,3
Mieszanka : SC1 od 5st.C do 50st.C
SC 2 od 30st.C <

--------------------------------------------------------------------------------------------------

PIRELLI SUPERCORSA V02

TEMP.ASFALTU MIESZANEK JAK W DIABLO SUPERBIKE
PRZOD
2,0/2,3BAR
TYL
1,3/1,6 BAR

----------------------------------------------------------------------------------------------
METZELER RACETEC SLICK

TYL 1,3/1,6
MIESZANKA: K1 od 30st.C <
K2 od 5st.C do 40st.C
PRZOD 2,0/2,3
MIESZANKA: K1 5st.C do 40st.C
K2 od 30st.C <

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już i tak nie możesz więcej pojechać w Pretendencie. W Rookie będziesz miał adrenalinkę, cierpliwości ;) .

 

 

 

Wychodzi na to, że to się tyczy opony tylnej. Odwrotnie dobiera się oponę przednią.

Polecam porozkminiać wykresy:

 

Pirelli

 

(przód)

tb_1.jpg

 

(tył)

tb_2.jpg

 

 

Metzeler (czyli de facto Pirelli)

Grafik+Racetec+DOT.JPG

 

 

oraz opis Dunlop, część "Track Data": http://dunlopracing....roducts/d211gp/

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o poradę.

Mam pirelli superbike PRO na tylnym kole, a na przodzie SC2. Zawojuję świat takim zestawem czy błądzę? Jakie ciśnienie do PRO? I jeszcze bez koca pojadę. Ktoś mi jakichś wskazówek udzieli?

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakich oponach się jezdzi w wyścigach drogowych typu: Tourist Trophy, Ulster GP oraz North West? Podobno "zwykłe torowe" ze wzgledu na delikatny oplot nie wytrzymałyby wyboistej drogi. Mam rozumieć, że jezdzą tam na oponach z homalogacją drogową?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rzekomo 190/69 czy jak? Dziwne toto :)

Trzeba pewnie sprawdzić obwód tej opony i zmierzyć czy się zmieści. Na szerokość nie powinno być problemu, ale czy np. wystarczy Ci łańcucha żeby odpowiednio daleko odsunąć oponę? Oczywiście zakładając, że ma większy obwód niż np. 190/55.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę - tak też zrobię :)

Jeszcze pytanie o mieszankę - mam do wyboru mieszanki A i C. Na przód myślę że A. Problem jest z tyłem - w październiku zamierzam się na SD wybrać i chyba B by się nadawała - żeby za szybko jej nie zajechać, a C nie jest zalecana przy niskiej temperaturze. Chyba wybiorę A. - Co sądzicie ?

 

Tu info z michelina:

http://moto.michelin.com/content/download/171193/2317871/file/-PDF-2013-UK-technical-slick-rain%20(1)%20(1).pdf

Na GP-Reifen:
Power Slick: The Michelin Power Slick impresses with its precise steering response, high braking stability, good handling and extremely high grip.

Mixtures:
Power Slick A: soft smooth asphalt texture and cool temperatures (25 ° C)
Power Slick B: medium to medium-sized asphalt texture (from 25 ° C)
Power Slick C: medium-hard for medium to rough asphalt texture (from 30 ° C)
Power Slick + D: New Endurance Michelin tires (NHS).
High mileage and grip for ultimate 6 inch rims.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mixtures:

Power Slick A: soft smooth asphalt texture and cool temperatures (25 ° C)

Power Slick B: medium to medium-sized asphalt texture (from 25 ° C)

Power Slick C: medium-hard for medium to rough asphalt texture (from 30 ° C)

Power Slick + D: New Endurance Michelin tires (NHS).

 

To było zawsze dla mnie ciekawostką, że w Michelin teoretycznie im wyższa temperatura asfaltu, tym twardsza mieszanka, a w Pirelli dokładnie na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...