arturwroc Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Od jakiegos czasu jestem w posiadaniu ZX12R 2004. Motocyklem Zrobiłem 2400 km w ciągu 2 miesiecy natomiast 1600 km temu wymieniłem olej z filtrem. Wszystko było ok aż któregoś dnia stojąc na stacji benzynowej usłyszałem dziwny stukot dochodzący z okolicy lewej strony głowicy bądź cylindra. Słychać to kiedy silnik schodzi z obrotów bądź czasami kiedy przytrzyma sie obroty przez chwilkę na stałym poziomie. Co wiecej dzwięk jest słyszalny tylko i wyłacznie kiedy silnik jest rozgrzany na zimnym jest cicho. Podczas jazdy tez tego nie słychać tylko na postoju (bądź podczas jazdy wydech zagłusza ten dzwiek). Motocykl Jeździ bez problemów. Odpala zarówno ciepły jak zimny . Nie zauwarzyłem też ubytku oleju. Pod obciążeniem również nie słychać stukania. Nagrałem film tel aby zobrazować o co mi chodzi. Czy zawory moga tak klepać? Nie wiem kiedy ostatnio robione były luzy zaworowe. Do tej pory było dobrze. Pomożcie mi chłopaki. Nie mogę juz patrzeć na te serwisy motocyklowe we Wrocku. Ostatni0o jak zaczeli dłubać w firebladzie do skasowali razem prawie 3 tysie a a problemu nie rozwiązali. wiem że przez internet trudno coś stwierdzić ale może ktoś miał juz podobne objawy i wie o co chodzi. Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez arturwroc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 To nie brzmi jak panewka ani układ korbowo-tłokowy czy rozrząd . W pierwszej kolejności sprawdziłbym temperaturę kolanek wydechowych , byc może podwójna ścianka jednego z nich pękła i tłucze jak dostaje spalinami . Potem spuściłbym oleum i zobaczył "co się ściera" . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 (edytowane) A ja Ci powiem co to jest! miałem taki przypadek, i nikt kto tego nie doświadczył w życiu by się nie domyślił co może tak klekotać podnieś pokrywę zaworową i zobacz czy Ci przez przypadek któraś śruba od klawiatury się nie wykręciła i nie stuka w pokrywe od wibracji dodam że im dłużej "słucham" tego filmu tym bardziej jestem przekonany że to dokładnie to samo Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez AdamYZF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 (edytowane) Dźwięk jest dosyć głuchy, a nie metaliczny to dobrze.Dziwne dźwięki może wydawać również system dopalania spalin.Trudno coś doradzić, miałem kiedyś poluzowane śruby lusterka i waliło jak młotem w kowadło imbus 1minuta i po sprawie. Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez pit Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 (edytowane) zobacz u mnie był taki rumor, delikatnie inny dźwięk ale to z racji że nie palił dodatkowo na jeden gar https://www.youtube.com/watch?v=MDk7ZLpuYbE i w takim przypadku na każdym forum padły by opinie "panewka" "szukaj pieca" de facto przy okazji rozrząd zrobiłem, zrzuciłem miskę, panewki jak nowe się okazały, zero luzu nawet w granicach tolerancji Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez AdamYZF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwroc Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Dziwne są te objawy. Dzięk nie zanika po wcisnięciu sprzęgła. Co więcej słychać go na jałowym do 3,5 może 4 tys później zanika. Słychać to również po puszczeniu gazu ale tylko kiedy obroty spadną poniżej 3 tys. Podczas jazdy nawet pod bardzo dużym obciążeniem np 6-ty bieg 80km/h i gaz do oporu również cisza. Próbowałem również ruczyć z zaciśniętym tylnym hamulcem aby zasymulować obciążenie silnika i również nie usłyszałem stukania. Panewka powinna w takim wypadku walić tak żę było by ją słychać z kilometra. Nie mam racji? NIc z tego nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Myślę, że trzeba zaczac od podstawowego serwisu...Zrzucić pokrywę zaworów, zobaczyć czy wszystko OK, sprawdzić luzy, sprawdzić stan łańcucha rozrządu, napinacza oraz obejrzeć wałki.Jesli OK to zrzucić pokrywę sprzegła i zerknąc czy tam wszystko gra. Jesli OK to pomierzyć ciśnienie spręzania... Bez szukania raczej tego nie naprawisz, a może przy okazji sprawdzania jednego znajdziesz inną usterkę.Także bierz się do roboty, bo nie ma co na tym smigac, szkoda pieca. Ps. Mi jak tłukła panewka w ZX-6R to na zimnym silniku byl idealny spokój, ale im bardziej rozgrzany tym bardziej tłukło. Pod obciązeniem własnie panewa lubi przycichnąc. U mnie tak było... Najgłośniejsza była na luzie.Ale panewka lubi zachowywac się różnie, wiec reguł nie ma. Także olej tez by się przydało spuścić dla świetego spokoju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszZZR Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Zerknij czy czasem kosz sprzęgłowy nie ma luzu na łożysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwroc Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Osłuchałem jeszcze raz bardzo dokładnie silnik przy użyciu stetoskopu oraz miedzianej rurki jak i też normalnie obchodząć go z każdej strony i nasłuchując co się dzieje. Jestem prawie pewien że się myliłem co do źródła tego dźwieku. Odgłos słychać z prawej dolnej części silnika. Mam nadzieję że to jednak kosz. Jeśli faktycznie tak jest to będę skakał z radości mimo iż nowy będzie kosztował prawie 2,5 tys. Osłuchałem jeszcze raz bardzo dokładnie silnik przy użyciu stetoskopu oraz miedzianej rurki jak i też normalnie obchodząć go z każdej strony i nasłuchując co się dzieje. Jestem prawie pewien że się myliłem co do źródła tego dźwieku. Odgłos słychać z prawej dolnej części silnika. Mam nadzieję że to jednak kosz. Jeśli faktycznie tak jest to będę skakał z radości mimo iż nowy będzie kosztował prawie 2,5 tys. Sprawdziłem kosz oraz zawory. To i to jest ok. Kosz co prawda ma już najlepsze dni za sobą ale to nie on tak stuka. Zaczałem dalej poszukiwania ze stetoskopem. Dzwięk o którym mówie nie jest słyszlny na jałowym jeśli nie doda sie gazu ale przy uzyciu stetoskopu już tak. Obadałem każdą część silnika i po zdjęciu osłony zębatki znalazłem w końcu źródło. Stukanie słychać wyraźnie nawet na biegu jałowym w okolicach wałka zmiany biegów który defacto trochę sie poci. Epicentrum jest w miejscu w którym przyłożyłem rurkę stetoskopu na zdjęciu. http://ifotos.pl/z/wqswsqq/ Wyraźnie tu słychać jak sie tłucze. Co to może być. Wiem napewno że kóryś z elementów skrzyni biegów tylko który? Czy skrzynię biegów w zx12r albo któryś z jej elementów da się zdemontować bez rozpoławiania silnka Byłem się nim przejechać i skrzynia zablokowała się tak że nie mogłem wrzucić 3 biegu( tak jak by po dwójce już nic nie było) musiałem puścić sprzęgło i spróbować jeszcze raz. zdarzyło mi się to kiedyś ale dopiero dzisiaj drugi raz. Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez arturwroc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwroc Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Mam problem z motocyklem. Pisałem o tym w innym temacie.Tak więc w telegraficznym skrócie:- stuka do około 4 tys obr- stuki zanikają pod obciążeniem (np kiedy probuje ruszyc z zacisnietym hamulcem)- stukanie słychać kiedy moto zwalnia a oboty spadna pnizej 2,5 tys- slychać to raczej z lewej strony aczkolwiek osłuchalem silnik stetoskopem i słychać to też w prawej górnej części oraz przy wąlku zmiany biegow czy deklu alternatora. Stukania zaczęło sie krotko po wymianie oleju jakies 3000 km temu. Przy wymianie spawdzałem olej i foltr i nic nie znalazłem.Olej wymieniłem także po przejechaniu 1000 km od momentu kiedy usłyszałem tukanie i również nic nie znalazłem. Kosz sprzegłowy również wykluczyłem. Kiedy wymieniałem olej wlałem 10W50 Syntetyk Castrola ponieważ w manulau było podane 10W50. Ale kilka dni temu zorientowałem się że był to manul do modelu A (2000-2001) a ja mam B (2002-2005). W serwisówce do modelu B jest podane 10W40. Myślicie że to może być przyczyna.. Myślałem również czy przyczyną nie jst wałek wyrownowazajacy tylko dlaczego cichnie pod obciazeniem. Czy panewka bądz sworzeń moze przstać stukac pod obciazeniem oraz nie nasilić objawow przez 3000 km. To naprawdze dziwne. nie chce rozpoławiac karterów poniewaz nik jeszcze silnika nie rozbieral od nowosci. Mechanicy tez nic nie znaleźli na serwisie i kazali jezdzic aby dzwiek sie poglebil ale nic takiego sie nie stało. Co z tym zrobic, Jest sens kupowac inny olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszZZR Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 10W40 masz i syntetyk i półsyntetyk, więc to nie oleju wina. I nie martw się bo to z całą pewnością nie panewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwroc Opublikowano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 10W40 masz i syntetyk i półsyntetyk, więc to nie oleju wina. I nie martw się bo to z całą pewnością nie panewka A lepkość nie ma znaczenia? Poinno być 10W40 a jest 10W50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 A lepkość nie ma znaczenia? Poinno być 10W40 a jest 10W50.Ma, ale nie na tyle, żeby Ci w 3 tys km silnik zajechać. Zacząłbym od sprawdzenia rozrządu - przede wszystkim czy napinacz wysunął się do końca i jakie luzy ma łańcuszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Ten silnik powinien trafić natychmiast na stół,a nie jeździć aż się pogłębi, bo silników do ZX12 nie ma i będziesz miał biede dwa razy większą niż teraz. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturwroc Opublikowano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2015 Ten silnik powinien trafić natychmiast na stół,a nie jeździć aż się pogłębi, bo silników do ZX12 nie ma i będziesz miał biede dwa razy większą niż teraz.Stary ale ten silink trafił na stół i serwis stwierdził że nic nie znalazł. Nie mam worka pieniędzy aby jeździc od mechanika do mechanika i każdemu płącić za przegąd a oni rozkadają ręce. Jak się zdenerwuję to sam wyjmę silnik z ramy i po kolei będę eliminował możliwe przyczyny. Mechanik na serwisie (chyba najdroższym i niby najlepszym we Wrocławiu) powiedział mi że mam jeżdzić dalej aby dzwięk się nasilił a jak się nie nasili to jeżdzić i się nie przejmować. NIE NAWIDZE TAKIEGO PODEJŚCIA. DOPROWADZA MNIE TO DO SZAŁU. Muszę znaleźć przyczynę ponieważ mnie to nieprawdopodobnie denerwuje ale już nie wiem czego mam szukać. Czy niedopalająca świeca albo uszkodzona cewka może dawać takie objawy? mI się wydaje że nie, ale może się myle. Może koło magnesowe ma jakiś luz? A tu są jeszcze dwa inne filmy na których słychać jak silnik stuka podczas chodzenia z obrotów (podczas jazdy) kiedy ich wartość spadnie poniżej 2,5 tys. Trzymałem tel maksymalnie blisko silnika aby było dobrze słychać nie mbniej jednak na drugim filmie trzeba się dobrze wsłuchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.