Skocz do zawartości

Wyrzuca olej z płynem chłodniczym przez odmę, hondą pantheon 150 4t


kriss20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co tokarz może mieć wspólnego z obróbką cylindra

 

Naprawdę nie wiesz ,czy tylko udajesz ???

 

A co tokarz może mieć wspólnego z obróbką cylindra i jaka wiedzę aby się wypowiedzieć na temat jego stanu ?

 

 

Nie miałem na myśli opinii tokarza,tylko wynik pomiaru (tokarz ma odpowiednie narzędzia i wiedzę jak ich używać),który powie co dalej robić (szlif lub tylko honowanie pod nowe pierścienie).

 

 

Zapytam jeszcze w ASO ale wątpię żeby mieli na 1, 2 szlif

 

Zapytaj też o nominał ...

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, moze od poczatku.

Dlaczego silnik "sie przegrzal" ?

Jezeli cos takiego sie stanie to wlasciwie bez zadnych pytan tutaj mozesz go rozbierac i niesc do warsztatu obrobki mechanicznej silnikow.

Normalnym rezultatem przegrzania jest zakleszczenie sie pierscieni w rowkach tloka, oprocz tego moze sie oczywiscie zatrzec.

W twoim przypadku niesiesz cylinder, tlok i rozebrana glowice do takiego warsztatu zeby wykonac pomiary wszystkiego - bo to dopiero powie na czym stoisz.

Glowice tez trzeba rozebrac bo zuzyte prowadnice zaworowe + zesztywniale od temperatury uszczelniacze prowadnic dadza ci taki sam efekt jak brak pierscieni tlokowych, czyli nagar na grzybkach zaworow i tloku ktory w pewnym momencie spowoduje utrate sprezania.

 

Normalnie skutery zostawiam kolegom, ale widze ze lekkkie zamieszanie tutaj powstalo.

Aha, spieszyc to sie trzeba przy lapaniu pchel - wszelkie roboty przy mechanice motocykla robisz powoli i dokladnie.

W twoim przypadku na samym wstepie popelniles pare bledow i zaplaciles za to jakas iloscia dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty ktora teraz trzeba bedzie powtorzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzoz3k, może nie wszystko czego dusza zapragnie bo tłoków nad wymiarowych nie mogę znaleźć ale faktycznie coś tam jest. Sugerowałem się portalami aukcyjnymi.

 

Adam M. wiem, masz rację. Łudziłem się, że będzie dobrze bo silnik się jakoś mocno nie przegrzał a jak już pisałem: robiłem wcześniej silnik z pantheona 150 ale 2t który przegrzał się strasznie i po wymianie uszczelki jest wszystko ok.

 

Uszczelniaczy zaworowych na razie nie będę wymieniał ponieważ jak coś będzie nie tak to można je wymienić bez ściągania głowicy.

Wyciągnę zawory i sprawdzę czy prowadnice mają luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serio żałujesz tych 8-9zł na uszczelniacze ?

pierwszy sklep z brzegu gdzie dostaniesz większość części racing planet i japoński ebay, kwestia znalezienia kogoś w UK żeby odebrał paczkę i odesłał do PL

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie tego nie brałem pod uwagę :) Dzięki za info, jutro będę działać :)

 

Chciałem zamówić uszczelniacze ale w hondzie zawołali sobie 28 zł za 1 sztukę więc odpuściłem bo łatwo można wymienić a nie wiem ile jeszcze mnie czeka wydatków.

 

ps: też nie lubię skuterów ale tak jakoś wyszło :)

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIKOWSKI zapewne miał na myśli warsztat w którym zajmują się obróbką cylindrów :)

 

Problem jest w tym, że we Wrocławiu ciężko znaleźć kogoś kto się zajmuję obróbką cylindrów a tym bardziej dorobieniem tłoka :/

Wybiorę się jutro do Piętki, może coś się da zrobić.

Był ponoć kiedyś we Wrocki warsztat co robił takie rzeczy i się zwał Stadtmüller na ul Nowowiejskiej ale już chyba zbankrutował :(

 

Na allegro znalazłem jakiś zamiennik za 370 zł tłok + cylinder z żeliwną tuleją ale obawiam się o jego jakość :/

Zapytam jeszcze w ASO ale wątpię żeby mieli na 1, 2 szlif

Ciężki temat.

 

Chyba sobie jaja robisz :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, może z obróbką cylindrów przesadziłem choć od 2 dni próbuje dostać się do B-J-B i kłódka wisi w drzwiach bo ponoć zbankrutowali a w środku wygląda tak jak by przed chwilą zostawili: walają się głowice, narzędzie, cały sprzęt itp

 

Ale jeśli znasz kogoś kto dorobi mi nowy tłok na wymiar to koniecznie podeślij namiary :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kriss, chyba sam sobie utrudniasz sprawę, dzwoniłeś do Hondy?

Skoro mają np 2 nadwymiary do Transalpa (sprawdzałem swego czasu), to dlaczego nie mieli by mieć do popularnego przecież skuta?

Tak, jak Adam wspomniał, mam wrażenie, że działasz nieco chaotycznie.

Tym niemniej pisz o postępach prac, jestem żywo zainteresowany, bo mam podobne objawy w SH (wyrzucanie mgiełki przez airbox).

 

Pozdrawiam,

Wolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanuszK30, dlaczego ? Mam ponoć sprawdzone dane jaki ma być moment dokręcania śrub głowicy. Co powinienem jeszcze wiedzieć ?

 

Ok, skoro komuś może się przydać to info to napiszę co i jak:

Można dokupić tłok na 1 szlif w hondzie ale tłok + pierścienie + sworzeń = 500 zł :/

 

Można dobrać tłok z innego silnika ( chyba piaggio ) i trochę trzeba by go podciąć na dole + pierścienie = około 370 zł

 

do tego wszystkiego trzeba doliczyć szlif cylindra 100 zł + planowanie głowicy 40 zł

 

tłok zamiennik na 1 szlif + pierścienie 300 zł

 

Najtańszy tłok + pierścienie + cylinder z wysyłką 400zł

 

Najpewniej wychodzi zakup zestawu tłok + cylinder ale ze względu na niską cenę nie wiem czy to ma szanse poprawnie działać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam podobne objawy w SH (wyrzucanie mgiełki przez airbox).

 

 

 

sprawdź odme

 

 

 

 

 

Sprzedaj na części.

 

2x

grubsze naprawy nigdy nie będą opłacalne

albo zrób dla siebie albo sprzedaj tak jak jest

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mały krok na przód choć nie wiem czy jednocześnie nie do tyłu :/

 

Głowica splanowana, była krzywa.

 

Teraz druga gorsza sprawa czyli tłok + cylinder.

Kupiłem jakiś zamiennik RMS ( ponoć Italy ale na pudełku Taiwan :( ). Ale o co chodzi. Cylinder jest taki sam ale problem jest w tym, że mój stary tłok ( KGG ) jest wklęsły a zamiennik KRS jest wypukły :( Do tego podcięcia na zawory w zamienniku są trochę mniejsze niż w starym tłoku chociaż zawory od biedy się tam mieszczą ale nie wiem czy to nie będzie za mało, od biedy dało by się jeszcze podszlifować te podcięcia.

Tylko teraz pytanie co z tą wypukłością tłoka. Ponoć zestaw ma pasować bo ( o ile to prawda ) to jak do tej pory wszystkim pasował i nie było problemów.

Czy nawet jeśli zawory nie spotkają się z tłokiem i tłok nie spotka się ze świecą/głowicą to czy nie podbije za mocno kompresji i nie uszkodzi wału/korby albo nie wydmucha uszczelki ?

Wkładać to i próbować czy od razu odsyłać sprzedawcy ?

 

2csjcpw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...