Skocz do zawartości

Wyrzuca olej z płynem chłodniczym przez odmę, hondą pantheon 150 4t


kriss20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam problem ze swoją hondą pantheon 150 4t ( skuter )

Silnik lekko się przegrzał ( no może nie lekko, po prostu trochę się przegrzał ). Wymieniłem uszczelkę pod głowicą na nową oryginalną hondy ale nie jest dobrze.

W zbiorniczku wyrównawczym lecą bąbelki powietrza, nie gotuje się jak w czajniku, po prostu sobie spokojnie jeden za drugim wylatuje ale silnik się nie przegrzewa, trzyma odpowiednią temperaturę.

Natomiast z odmy tzn z air box-a gdzie dochodzi rurka z odmy wydmuchiwana jest śmietanowata substancja, coś jak by bardzo dobrze zmieszana woda z olejem :( Po odkręceniu miarki od kontroli poziomu oleju dosyć mocno dmucha i trochę dymi. Spuściłem olej z silnika i w silniku olej jest normalny.

Z tłumika nie wydobywa się żaden dym, ani biały, ani siwy. Silnik normalnie odpala, ma moc i normalnie wkręca się na obroty.

 

Podczas zmiany uszczelki pod głowicą nie wyciągałem cylindra ani tłoka ale gładź cylindra była jeszcze ok, bez żadnych rys i śladów zatarcia. Czy możliwe jest że poleciały pierścienie ? Albo pękł cylinder ? Czy da się w miarę trafnie powiedzieć co najprawdopodobniej jest uszkodzone ?

 

Dlaczego wali przez odmę śmietana ?

post-65105-0-25645500-1434823887_thumb.jpg

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprowadź to do mechanika bo Twoja nauka wymiany uszczelki będzie Cie drogo kosztować a i pacjent może to ciężko znieść.

W obecnej chwili dałeś dupy z wymianą uszczelki. Albo krzywa głowica, źle dokręcona, źle założona uszczelka lub pęknięta głowica. Ciśnienie z cylindra idzie Ci do układu chłodniczego a płyn do oleju a i zapewne odwrotnie. Śmietana to efekt mieszania się wody z olejem.

Ot cała tajemnica.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz takie teksty pisać to lepiej nie pisz wcale.

Skąd wiesz że źle założyłem uszczelkę ? Tylko się wymądrzasz i żadnych konkretów.

Wiem jak się wymienia uszczelkę, wiem jak się dokręca głowicę. Po prostu coś j*bło i chciałem się dowiedzieć czy po tych objawach co napisałem należy szukać konkretnej usterki w konkretnym miejscu czy ciężko stwierdzić i trzeba szukać.

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już raz pisałeś, że się wymądrzam...

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/174059-honda-pantheon-uszkodzone-termo-wlaczniki-czy-wentylator/

Poza tym rzucasz się jak wesz na grzebieniu a nie czytasz ze zrozumieniem...albo nawet w ogóle nie czytasz bo napisałem wyżej co może być przyczyną.

Ale wiesz co? pi.... się.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter, i ty jesteś moderatorem. Super, gratulację. Twoje posty mało co wnoszą do tematu, gdybyś przeczytał to co napisałem twój post był by o 3/4 krótszy. Zarzucasz mi że źle zamontowałem uszczelkę pod głowicą skoro nawet nie masz pojęcia jak ją zamontowałem !!! Ogarnij się, pie**ol się możesz mówić sobie do swojej matki a nie do mnie, ok ?

 

 

erykkyre: no właśnie nie sprawdzałem głowicy i to może być błąd choć wydaje mi się że jest więcej usterek niż jedna, np pęknięta/krzywa głowica + uszkodzone pierścienie. Wcześniej też wymieniałem uszczelkę pod głowicą w pantheon 150 tyle że 2t który był tak mocno przegrzany że nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki następował samo zapłon i tam po wymianie uszczelki jest wszystko ok więc myślałem że tutaj też będzie ok tym bardziej, że ta głowica jest mała, na jeden cylinder a tutaj takie cyrki się dzieją.

 

Głowicę muszę zrzucić, wyciągnąć cylinder i dać wszystko do sprawdzenia ale ogólnie słabo to wygląda :(

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie raczej nie bo jak były by one walnięte to by spalał olej a ty masz płyn w oleju niestety coś musiałeś źle złożyć albo coś przeoczyć

 

a monter nie wie z kim ma do czynienia z drugiej strony monitora i wypisał co mogło być źle złożone i uwierz że trafiają cię tacy ludzie co potrafią źle założyć uszczelką albo źle zakręcić głowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to forum to w ogóle nie porozumienie pytasz o coś to masz 0 odp widzą że jesteś nowicjusz to cie oleją nie doradzą a jak pytasz o proste czynności które dla ciebie są nie proste bo dopiero co masz styczność z moto sami mondralińscy piszą pie**ol sie a nie radzą !!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, po co się spinać? Uszczelka zmieniona bez sprawdzania głowicy i wystarczy, jest błąd w sztuce. Dwa razy tak robiłem, raz się udało, za drugim razem nie wyszło i mogłem otwierać fabrykę masła. Jeżeli wcześniej nie było tego problemu, a pojawił się po remoncie, to chyba oczywiste jest, że coś zostało źle zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem że jestem początkujący na forum i mogłem popełnić jakiś błąd choć staram się robić zgodnie ze sztuką bo wiem co do czego ale obrażać się nie dam a Monter już nie pierwszy raz chce udowodnić jaki jestem głupi a on mądry i jeszcze chamskie teksty. To jest moderator ?

 

Co do głowicy: z pełną świadomością zakładałem uszczelkę wiedząc, że głowica mogła dostać itp, śpieszyło mi się, musiałem zaryzykować.

To że dmucha w zbiorniczek wyrównawczy to ok, uszczelka albo głowica. Ale zastanawiam się dlaczego robi się ciśnienie w komorze korbowej. Odkręcam korek z miarką oleju i wali z niej mocno powietrze + jakiś dym gryzący ale to nie jest chyba nagrzany olej, bardziej spaliny. To że dmucha to jest normalne ale u mnie mocno dmucha :) Gdyby nie trzymała uszczelka pod głowicą albo głowica była pęknięta to czy w komorze korbowej robiło by się ciśnienie ?

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, po co się spinać? Uszczelka zmieniona bez sprawdzania głowicy i wystarczy, jest błąd w sztuce. Dwa razy tak robiłem, raz się udało, za drugim razem nie wyszło i mogłem otwierać fabrykę masła. Jeżeli wcześniej nie było tego problemu, a pojawił się po remoncie, to chyba oczywiste jest, że coś zostało źle zrobione.

Nie mądrzyj się Brzozek bo Twój post nic nie wnosi bo przecież on wie jak się to robi, jest takim znawcą tematu, ze musi zadawać pytania na forum.

Jedynie to spietą gumę to masz Ty kolego kriss20 i pokaż mi proszę gdzie w pierwszym poście ja Cię obraziłem bo ewidentnie masz jakis problem i jesteś odporny na dobre rady.

To mój post...możesz obraźliwe sentencje zaznaczyć na czerwono:

"

Zaprowadź to do mechanika bo Twoja nauka wymiany uszczelki będzie Cie drogo kosztować a i pacjent może to ciężko znieść.

W obecnej chwili dałeś dupy z wymianą uszczelki. Albo krzywa głowica, źle dokręcona, źle założona uszczelka lub pęknięta głowica. Ciśnienie z cylindra idzie Ci do układu chłodniczego a płyn do oleju a i zapewne odwrotnie. Śmietana to efekt mieszania się wody z olejem.

Ot cała tajemnica."

 

Za to Twój post jest już pretensjonalny i sytuacja powtórzyła się z poprzedniego tematu gdzie to pi kilku postach jednak przyznałeś racje.

"

Jak masz takie teksty pisać to lepiej nie pisz wcale.

Skąd wiesz że źle założyłem uszczelkę ? Tylko się wymądrzasz i żadnych konkretów.

Wiem jak się wymienia uszczelkę, wiem jak się dokręca głowicę. Po prostu coś j*bło i chciałem się dowiedzieć czy po tych objawach co napisałem należy szukać konkretnej usterki w konkretnym miejscu czy ciężko stwierdzić i trzeba szukać.

"

 

Nie dziwię się, że Piotra czasem roznosiło od mądrości pytających i szkoda, że go tu nie ma.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter, daj sobie spokój. Szkoda nerwów i czasu. Tamten temat, pokazał, że gość nic nie kuma a jedynie chce toczyć rozprawy naukowe na forum. Mało tego, pyta jaj dostaje odpowiedź, to jeszcze trzy strony rozmysla, czy wyciągnąć termostat czy nie i jaki skutek to działanie odniesie. W tym temacie jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kriss, co byśmy tu nie pisali i zgadywali to i tak musisz silnik rozebrać, więc może po prostu zrób to i wtedy pewne rzeczy powinny się wyjaśnić. Właśnie, tak samo było z tym termostatem, zamiast to po prostu sprawdzić to rozmyślania na forum, jakby to miało uzdrowić moto.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter, w temacie termostatu wypisywałeś głupoty, że źle zamontowałem uszczelkę pod głowicą, że to, że tamto, ciągle mi coś próbowałeś udowodnić i to całkowicie bezpodstawnie !!! Masz jakiś problem do mnie ? Sugerowałeś co może być nie tak i tu jest wszystko ok ale nie zarzucaj mi czegoś o czym nie masz pojęcia. Chcesz się dowartościować ? Dostaniesz swoje 5 minut w tym temacie i będziesz mógł się wykazać ale jeśli nie chcesz to zamilcz. Szczerze mówiąc nawet nie czytałem tego co napisałeś post wyżej.

 

Nie chcę być chamski ani nie chcę wyjść na mądralę ale Monter już zaczyna przeginać i już nie w pierwszą dyskusję wprowadza jakieś zakwasy.

Już któryś raz pytam się skąd się bierze takie duże ciśnienie w komorze korbowej ale większość woli zabrać się za hejtowanie i ciągnie wypociny Montera.

 

Dopytuje się bo nie chciał bym po ściągnięciu głowicy czegoś przeoczyć ale ok. Jeśli tak ma wyglądać dyskusja to spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wcześniej miałeś przeboje z układem chłodzenia to bardzo możliwe, że doprowadziło to do pęknięcia głowicy i stąd te cuda z kompresją idącą do układu chłodzenia czy płynem z olejem.

W każdym razie bez rozbierania się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...