Skocz do zawartości

Wyrzuca olej z płynem chłodniczym przez odmę, hondą pantheon 150 4t


kriss20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kriss...przeczytaj dokładnie moje posty z tamtego tematu a zrozumiesz, ze potwierdziłeś co napisałem na początku.

Teraz też dostałeś radę tyle, ze masz ból dupy z racji swojej dumy i nie umiesz przyznać się do błędu bo poskładałeś wszystko na szybko nie sprawdzając ani głowicy, ani termostatu i układu chłodzenia po tym jak wywalona uszczelka była i przegrzany silnik...czyli dałeś dupy jak amator a teraz zgrywasz profesjonalistę.

A teraz nie dziwię się, ze nie chcesz pokazać mi mojej obraźliwej zawartości bo jej nie ma. No chyba, ze obraza Cię to, że dałeś dupy przy robocie to przepraszam bo myślałem, ze jestem w męskim gronie.

 

Miłej niedzieli.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, bo widzę że nie wszyscy zrozumieli.

Tamten temat z termostatem był o pantheonie 150 2t !! A teraz mam pantheon 150 ale 4t !! To są dwa zupełnie inne skutery. Tamten 2t jest dawno poskładany, jeździ, chłodzi się i działa bez najmniejszego problemu pomimo tego że po mega przegrzaniu wymieniłem tylko uszczelkę pod głowicą.

 

Teraz w 4t ( !!! ) stała mi się podobna sprawa, zagrzał się silnik ale nie tak bardzo jak ten 2t, wymieniłem uszczelkę bo się śpieszyłem. Wydmuchuje mi powietrze w wyrównawczy ale to może być wina pękniętej/krzywej głowicy albo pękniętego cylindra.

Natomiast nie wiem dlaczego wywala mi zmieszany olej z wodą przez odmę i dlaczego aż tak mocno dmucha z korka od wlewu oleju. Wiem że to jest normalne że dmucha ale u mnie dmucha jak by za mocno, na tyle mocno że aż wydmuchuje śmietanę przez odmę. Jednak olej z wodą musi się gdzie indziej mieszać bo w skrzyni olej jest dobry.

Czy może mi to ktoś wytłumaczyć dlaczego wywala olej przez odmę a silnik nie dymi ani na biało ani na siwo ?

O to mi chodzi a wy robicie ze mnie jakiegoś teoretyka co chce sobie tylko pogadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś dostęp do serwisówki i mógł by mi powiedzieć jaki jest moment dokręcania śrub od głowicy i w jakiej kolejności ?

Dokładnie to jest to honda pantheon 150 4t 2003r. Oznaczana też jako FES 150. W honda Dylan ponoć jest ten sam silnik. Bliźniaczy jest również o pojemności 125.

 

Pytałem się wszystkich mechaników w okolicy to nikt do tej hondy nie ma konkretnych danych a w necie też nie mogę znaleźć takich info :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp :)

Na krzyż to wiem ale w serwisówkach często podają od której śruby zacząć więc chciałem już robić zgodnie ze sztuką żeby nie było.

 

Głowica zrzucona. Chyba nie jest za dobrze.

Zdarło tą cienką warstwę gumy z metalowej uszczelki głowicy, nawet fragmenty było widać pod korkiem chłodnicy.

Druga sprawa to taka, że na tłoku tzn na dolnym podcięciu tłoka na zawór zgromadził się olej, ogólnie tłok był jakiś tłusty :/ Nie wciekł mi tam podczas zdejmowania głowicy. Nie wiem skąd on się tam wziął bo silnik nie dymił z tłumika. Jedyne co to odpaliłem na sekundkę bez dekla zaworów i z tej szczeliny w której jest łańcuszek rozrządu zaczął lecieć dym, tzn to były chyba spaliny no bo co mogło być tam innego jak silnik pracował przez 3 sekundy.

Wygląda tak jak by tłok z cylindrem nie były szczelne ale z drugiej strony czy wtedy silnik nie palił by oleju i nie dymił by na siwo ?

 

Aha, no i kolejna sprawa. Podczas tego odpalenia na 3 sekundy spod jednej szpilki głowicy a dokładniej pomiędzy gwintem szpilki a nakrętką pojawiło się kilka bąbelków, ale to chyba objaw padniętej uszczelki. Ps: tak jak na zdjęciu widać, dwie szpilki ( od strony łańcuszka rozrządu ) są zabarwione na różowo. Płyn chłodniczy jest różowy, czyli płyn wydobywał się przez te dwie szpilki pod dekiel ?

 

Czy w tych okolicznościach dalej winna jest tylko uszczelka pod głowicą czy trzeba spodziewać się tego że popękały też pierścienie tłokowe ?

 

2crkodj.jpg

 

 

9kyu0i.jpg

 

 

 

 

 

 

Różowe szpilki

 

scul1l.jpg

 

Olej w dolnym podcięciu na zawór

 

w8uwq8.jpg

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale za co ? Bo nie kumam.

Dobrze wiedziałem że uszczelka pod głowicą poleciała i tutaj nikt ameryki nie odkrył.

Ciągle się pytam dlaczego wywala śmietanę z odmy i tylko jedna osoba mi odpisała że to wina uszczelki pod głowicą. Ale uszczelka wyjaśnia tylko skąd się bierze woda w oleju ale nie wyjaśnia skąd się bierze ciśnienie w komorze korbowej i dlaczego wywala już zmieszany olej z wodą przez odmę która jest w filtrze powietrza.

Czy możesz mi to mongor wyjaśnić ?!?!?!?!?

 

Czy ja coś nie jasno piszę ?

 

A co do tematu termostatu to kto miał rację ? Sam napisałem że termostat się może nie otwierać i to była właśnie przyczyna. Jedyne co to powiedzieliście mi co jest czujnikiem temp a co termo włącznikiem a i że można spróbować bez termostatu.

 

mongor: ja nie mam problemu z przeproszeniem ale widzę że ty masz jakieś problemy z dowartościowaniem się.

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem już uszczelkę pod cylinder bo miałem go ściągać ale wahałem się i chciałem się upewnić, a więc potwierdzacie moje przypuszczenia :(

 

DZIKOWSKI: co masz na myśli ? Chodzi o szlif cylindra ? Nie ma do tego silnika za dużo części zamiennych a już całkiem nie wiem gdzie mógł bym znaleźć jakiś tłok nad wymiarowy :/ Jeśli masz takie info to bardzo proszę o namiary. Jedyne co to znam firmę gdzie dorabiają pierścienie tłokowe ale same pierścienie to za mało :/

 

No ale może się jeszcze okazać, że to tylko pierścienie popękały. Te rysy co widać na gładzi cylindra to nie są rysy które czuć pod palcem. Ich wcale nie czuć, tam jest gładziutko.

Z drugiej strony silnik przed przegrzaniem był sprawny.

 

30il5ht.jpg



Cylinder ściągnięty. Okazało się że pierścienie nie są popękane ale zastane i tylko jeden był luźny a reszta ciasno siedzi w tłoku. Ogólnie tłok jest przytarty ale dodatkowo okazało się, że tłok ma luz na sworzniu. Cylinder nie dostał ale po wsadzeniu tłoka bez pierścieni do cylindra jest duży luz.

 

Teraz mam do wyboru kupno jakiegoś lipnego zamiennika albo coś zrobić z tym co mam.

Na necie nie znalazłem samego tłoka a już tym bardziej nadwymiarowego.

Teraz pytanie do Was, czy znacie jakiś sklep gdzie mógł bym to dostać ? Albo da się dorobić taki tłok ? Nie wiem, może są jakieś sprawdzone sposoby.

Cylinder jest oryginalny, luzy na zamku są ok więc myślę że wystarczyło by delikatne liźnięcie gładzi cylindra tylko co z tym tłokiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinder daj tokarzowi niech go pomierzy-to da pogląd stanu cylindra i powie Ci co dalej z nim robić.

Należy też sprawdzić płaszczyznę cylindra jak i głowicy-mogły się odkształcić.

Dobrze by było sprawdzić głowicę pod kątem szczelności.

 

O tłok zapytaj w ASO

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIKOWSKI zapewne miał na myśli warsztat w którym zajmują się obróbką cylindrów :)

 

Problem jest w tym, że we Wrocławiu ciężko znaleźć kogoś kto się zajmuję obróbką cylindrów a tym bardziej dorobieniem tłoka :/

Wybiorę się jutro do Piętki, może coś się da zrobić.

Był ponoć kiedyś we Wrocki warsztat co robił takie rzeczy i się zwał Stadtmüller na ul Nowowiejskiej ale już chyba zbankrutował :(

 

Na allegro znalazłem jakiś zamiennik za 370 zł tłok + cylinder z żeliwną tuleją ale obawiam się o jego jakość :/

Zapytam jeszcze w ASO ale wątpię żeby mieli na 1, 2 szlif

Ciężki temat.

Edytowane przez kriss20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...