_Monter_ Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Kriss...przeczytaj dokładnie moje posty z tamtego tematu a zrozumiesz, ze potwierdziłeś co napisałem na początku.Teraz też dostałeś radę tyle, ze masz ból dupy z racji swojej dumy i nie umiesz przyznać się do błędu bo poskładałeś wszystko na szybko nie sprawdzając ani głowicy, ani termostatu i układu chłodzenia po tym jak wywalona uszczelka była i przegrzany silnik...czyli dałeś dupy jak amator a teraz zgrywasz profesjonalistę.A teraz nie dziwię się, ze nie chcesz pokazać mi mojej obraźliwej zawartości bo jej nie ma. No chyba, ze obraza Cię to, że dałeś dupy przy robocie to przepraszam bo myślałem, ze jestem w męskim gronie. Miłej niedzieli. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Dobra, bo widzę że nie wszyscy zrozumieli.Tamten temat z termostatem był o pantheonie 150 2t !! A teraz mam pantheon 150 ale 4t !! To są dwa zupełnie inne skutery. Tamten 2t jest dawno poskładany, jeździ, chłodzi się i działa bez najmniejszego problemu pomimo tego że po mega przegrzaniu wymieniłem tylko uszczelkę pod głowicą. Teraz w 4t ( !!! ) stała mi się podobna sprawa, zagrzał się silnik ale nie tak bardzo jak ten 2t, wymieniłem uszczelkę bo się śpieszyłem. Wydmuchuje mi powietrze w wyrównawczy ale to może być wina pękniętej/krzywej głowicy albo pękniętego cylindra.Natomiast nie wiem dlaczego wywala mi zmieszany olej z wodą przez odmę i dlaczego aż tak mocno dmucha z korka od wlewu oleju. Wiem że to jest normalne że dmucha ale u mnie dmucha jak by za mocno, na tyle mocno że aż wydmuchuje śmietanę przez odmę. Jednak olej z wodą musi się gdzie indziej mieszać bo w skrzyni olej jest dobry.Czy może mi to ktoś wytłumaczyć dlaczego wywala olej przez odmę a silnik nie dymi ani na biało ani na siwo ?O to mi chodzi a wy robicie ze mnie jakiegoś teoretyka co chce sobie tylko pogadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Zależy w którym miejscu puściła uszczelka. Musisz to rozebrać, chyba że wolisz snuć domysły przez następne 10 stron to proszę bardzo, chętnie się pośmieję :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Czy ma ktoś dostęp do serwisówki i mógł by mi powiedzieć jaki jest moment dokręcania śrub od głowicy i w jakiej kolejności ?Dokładnie to jest to honda pantheon 150 4t 2003r. Oznaczana też jako FES 150. W honda Dylan ponoć jest ten sam silnik. Bliźniaczy jest również o pojemności 125. Pytałem się wszystkich mechaników w okolicy to nikt do tej hondy nie ma konkretnych danych a w necie też nie mogę znaleźć takich info :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 22Nm ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 A dokręca się na krzyż albo po przekątnej jak kto woli. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Dzięki za odp :)Na krzyż to wiem ale w serwisówkach często podają od której śruby zacząć więc chciałem już robić zgodnie ze sztuką żeby nie było. Głowica zrzucona. Chyba nie jest za dobrze. Zdarło tą cienką warstwę gumy z metalowej uszczelki głowicy, nawet fragmenty było widać pod korkiem chłodnicy.Druga sprawa to taka, że na tłoku tzn na dolnym podcięciu tłoka na zawór zgromadził się olej, ogólnie tłok był jakiś tłusty :/ Nie wciekł mi tam podczas zdejmowania głowicy. Nie wiem skąd on się tam wziął bo silnik nie dymił z tłumika. Jedyne co to odpaliłem na sekundkę bez dekla zaworów i z tej szczeliny w której jest łańcuszek rozrządu zaczął lecieć dym, tzn to były chyba spaliny no bo co mogło być tam innego jak silnik pracował przez 3 sekundy. Wygląda tak jak by tłok z cylindrem nie były szczelne ale z drugiej strony czy wtedy silnik nie palił by oleju i nie dymił by na siwo ? Aha, no i kolejna sprawa. Podczas tego odpalenia na 3 sekundy spod jednej szpilki głowicy a dokładniej pomiędzy gwintem szpilki a nakrętką pojawiło się kilka bąbelków, ale to chyba objaw padniętej uszczelki. Ps: tak jak na zdjęciu widać, dwie szpilki ( od strony łańcuszka rozrządu ) są zabarwione na różowo. Płyn chłodniczy jest różowy, czyli płyn wydobywał się przez te dwie szpilki pod dekiel ? Czy w tych okolicznościach dalej winna jest tylko uszczelka pod głowicą czy trzeba spodziewać się tego że popękały też pierścienie tłokowe ? Różowe szpilki Olej w dolnym podcięciu na zawór Edytowane 23 Czerwca 2015 przez kriss20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 No i znów się potwierdziło, że to my mielišmy rację. Mo.nter pierwszy to napisał. Więc jak masz troche przyzwoitošci w sobie, to powinieneš go teraz publicznie przeprosić Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Ale za co ? Bo nie kumam.Dobrze wiedziałem że uszczelka pod głowicą poleciała i tutaj nikt ameryki nie odkrył.Ciągle się pytam dlaczego wywala śmietanę z odmy i tylko jedna osoba mi odpisała że to wina uszczelki pod głowicą. Ale uszczelka wyjaśnia tylko skąd się bierze woda w oleju ale nie wyjaśnia skąd się bierze ciśnienie w komorze korbowej i dlaczego wywala już zmieszany olej z wodą przez odmę która jest w filtrze powietrza. Czy możesz mi to mongor wyjaśnić ?!?!?!?!? Czy ja coś nie jasno piszę ? A co do tematu termostatu to kto miał rację ? Sam napisałem że termostat się może nie otwierać i to była właśnie przyczyna. Jedyne co to powiedzieliście mi co jest czujnikiem temp a co termo włącznikiem a i że można spróbować bez termostatu. mongor: ja nie mam problemu z przeproszeniem ale widzę że ty masz jakieś problemy z dowartościowaniem się. Edytowane 23 Czerwca 2015 przez kriss20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Zdejmij cylinder a najprawdopodobniej zobaczysz popękane pierścienie, co by wyjaśniało olej na tłoku i ciśnienie w komorze korbowej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Wrzuć fotkę głowicy Cylinder masz do roboty u tokarza Edytowane 23 Czerwca 2015 przez DZIKOWSKI Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zamówiłem już uszczelkę pod cylinder bo miałem go ściągać ale wahałem się i chciałem się upewnić, a więc potwierdzacie moje przypuszczenia :( DZIKOWSKI: co masz na myśli ? Chodzi o szlif cylindra ? Nie ma do tego silnika za dużo części zamiennych a już całkiem nie wiem gdzie mógł bym znaleźć jakiś tłok nad wymiarowy :/ Jeśli masz takie info to bardzo proszę o namiary. Jedyne co to znam firmę gdzie dorabiają pierścienie tłokowe ale same pierścienie to za mało :/ No ale może się jeszcze okazać, że to tylko pierścienie popękały. Te rysy co widać na gładzi cylindra to nie są rysy które czuć pod palcem. Ich wcale nie czuć, tam jest gładziutko.Z drugiej strony silnik przed przegrzaniem był sprawny. Cylinder ściągnięty. Okazało się że pierścienie nie są popękane ale zastane i tylko jeden był luźny a reszta ciasno siedzi w tłoku. Ogólnie tłok jest przytarty ale dodatkowo okazało się, że tłok ma luz na sworzniu. Cylinder nie dostał ale po wsadzeniu tłoka bez pierścieni do cylindra jest duży luz. Teraz mam do wyboru kupno jakiegoś lipnego zamiennika albo coś zrobić z tym co mam.Na necie nie znalazłem samego tłoka a już tym bardziej nadwymiarowego.Teraz pytanie do Was, czy znacie jakiś sklep gdzie mógł bym to dostać ? Albo da się dorobić taki tłok ? Nie wiem, może są jakieś sprawdzone sposoby.Cylinder jest oryginalny, luzy na zamku są ok więc myślę że wystarczyło by delikatne liźnięcie gładzi cylindra tylko co z tym tłokiem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Cylinder daj tokarzowi niech go pomierzy-to da pogląd stanu cylindra i powie Ci co dalej z nim robić.Należy też sprawdzić płaszczyznę cylindra jak i głowicy-mogły się odkształcić.Dobrze by było sprawdzić głowicę pod kątem szczelności. O tłok zapytaj w ASO Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Cylinder daj tokarzowi niech go pomierzy-to da pogląd stanu cylindra i powie Ci co dalej z nim robić.A co tokarz może mieć wspólnego z obróbką cylindra i jaka wiedzę aby się wypowiedzieć na temat jego stanu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss20 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 (edytowane) DZIKOWSKI zapewne miał na myśli warsztat w którym zajmują się obróbką cylindrów :) Problem jest w tym, że we Wrocławiu ciężko znaleźć kogoś kto się zajmuję obróbką cylindrów a tym bardziej dorobieniem tłoka :/Wybiorę się jutro do Piętki, może coś się da zrobić.Był ponoć kiedyś we Wrocki warsztat co robił takie rzeczy i się zwał Stadtmüller na ul Nowowiejskiej ale już chyba zbankrutował :( Na allegro znalazłem jakiś zamiennik za 370 zł tłok + cylinder z żeliwną tuleją ale obawiam się o jego jakość :/Zapytam jeszcze w ASO ale wątpię żeby mieli na 1, 2 szlifCiężki temat. Edytowane 24 Czerwca 2015 przez kriss20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.