Skocz do zawartości

Temperatura silnika... kiedy powinien działać wentylator?


maniek_7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio zauwazyłem, że jak stoję w korku, moto się grzeje. Normalnie jak jeżdżę, temperatura pokazywna przez moto wynosi 76 - 82 stopnie. W korku jak postoję doszła mi nawet do 106 stopni i...nic. Co jest grane? Czego temperwturę pokazuje wskaźnik? Wody? Jeśli tak, to czemu sie nie zagotowała? Przy jakiej temperaturze powinien włączać się wentylator? W poprzednim moto, miałem skalę bez cyferek (więc nie wiem jaka była temperatura gdy włączał się wentylator) a w samochodzie mam stale 90 stopni...

 

Dodam że według mnie, wentylator działa, bo dmucha mi gorącem na postoju po nogach. Przynajmniej tak mi się wydaje. Nie stalem tak długo, aby sprawdzić czy się zagotuje, czy nie, bo jakoś szkoda mi moto. Co może być przyczyną takiego nagrzewania się? Za mało płynu? Zapowietrzony układ? Jak ruszę i przejadę kilkaset metrów, temperatura momentalnie spada...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W vectrze przy włączonej klimie mam cały czas pow 100 stopi w miescie, układ jest cisnieniowy wiec woda nie wrze w 100 stopniach... tylko sporo dalej

Wazne jest zeby nie wzrastala temp. wciaz do gory, jezeli dochodzi do tych 106 i sie zatrzymuje tzn ze tak musi byc...

Faktycznie te cyferki tylko wkurzają - w clio jest skala z czerwonym a koncu i dopoki tam nie dojdzie to wali mnie czy jest 90 czy 120 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak obstawial, ze jest malo plynu (lub jest on jakis "zuzyty"). Jasne, ze temperatura na postoju podnosi sie, ale nie powinna tego robic szybko. A zauwaz, ze wentylator jest pewnego rodzaju zapasowym srodkiem chlodzenia i nawet w samochodach nie wlacza sie zbyt czesto - no chyba, ze na asfalcie patelnia powyzej 30stopni.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temperatura po ruszenie momentalnie spada to swiadczy to o tym iż chłodnica jest drozna i niezapierniczona syfilisem gdyż w innym przypadku temperatura spadała by dość wolno.

 

Jeśli chodzi o obiegi cieczy chłodzącej to jest to różnie. Są obiegi małe i duże, bądz tylko duże. Mały to taki w którym woda krązy najpierw tylko po silniku (omijając chłodnice) w celu jego szybszego rozgrzania, potem po osiągnięciu przez niego określonej temperatury otwiera się termostat i puszcza ciecz na chłodnice...(zazwyczaj coś w granicach 80-90C. jeśli nie ma dostatecznego chłodzenia i temp osiągnie jakiś określony poziom coś około 100-110 musi włączyc się wentylator, jest on załączany czujnikiem na chłodnicy. Musisz sprawdzić czy włacza się ten wentylator, możesz grzać moto i czekać aż się wlaczy, ja bym go wyjął podgrzał i patrzał czy się włączy. Ponadto GSX mają tendencje do grzania się w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W moim GSXR 750 W, miałem wskaźnik bez skali. Dziwiło mnie,ze pomimo jazdy w upalne dni po miescie nigdy nie załączał się wentylator(bynajmniej ja go nawet nie słyszałem). Jednak pewnego dnia,po ostrzejszym pałowaniu po mieście stojąc na światłach wskazówka podniosła się na czerwone pole i wtedy oto pierwszy raz usłyszałem jak wentylator się kręci :mrgreen: Jednak właczył się dosłownie na chwilę,po czym temperatura znowu powrócila do normy. Być może i Tobie wentylator się załącza,ale po prostu go nie słyszył,bo jest to zapewne chwilowe uruchomienie i jednocześnie bardzo skuteczne :mrgreen:

Na Twoim miejscu niczym bym się nie przejmował(póki nie wyrzuca płunu na zewnątrz to jest dobrze),ale jeżeli nie wymieniałeś płynu chłodniczego to lepiej to zrób,bo nikomu to nie zaszkodzi,a zwłaszcza twojemu motocyklowi :mrgreen:

 

Pozdrawiam :)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak, to czemu sie nie zagotowała?

Jak pisał Marlew ze wzrostem cisnienia temperatura wrzenia wzrasta a dodatkowo układ chłodzenia napełniony jest płynem który i tak ma podwyższona temp.wrzenia. W Peugeocie czujnik jest na wyściu płynu z głowicy i jesli temp. dojdzie do 120 stopni dopiero wtedy zapala sie kontrolka ostrzegająca o przegrzaniu.Płyn i tak jeszcze nie wrze w tej temperaturze.

Czy wentylator w ogóle działa? właczył sie juz kiedyś? Sprawdź czujnik , może za puźno załącza wentylator? O płynie i jego poziomie nie wspomne bo jak Cie znam juz go pewnie wymieniłeś. 8)

Najprościej zdjąc wtyczke z czujnika i zewrzeć styki.Wentylator powinien zadziałać. Będziesz miał pewnośc że wentylator jest ok..Potem mozna wymontować czujnik, zagotować go w jakims rondlu :lol: i sprawdzic miernikiem czy łączy. Czasem na czujniku wybite są cyferki określające tem.załączenia Jeśli wszystko jest ok to trzeba jeszcze sprawdzic odpowietrzenie układu chłodzenia.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek, dla pewności mozesz sprawdzić poziom płyny w chłodnicy ( nie w zbiorniczku wyrównawczym, tylko tam, gdzie się wlewa płyn, pod zbiornikiem) . Mozesz tez sprawdzić jego jakość (jakby co to mam do tego sprzęt 8) ). Inna sprawa, to co napisał Idaho - z tego co pamiętam GSX-R słabo znosi wolną jazdę w korku itp. Pamiętam jak chłopaki w Domu dziecka na GSX_r`ach (600 i 750) musieli często robić przerwy w wożeniu dzieciaków, bo temperatura za bardzo rosła. Oczywiście można wszystko pokolei sprawdzać dla pewności - to nigdy nie zaszkodzi.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że... nie sprawdzałem poziomu płynu! W końcu moto ma dwa lata. Ale jeżeli zbiornik wyrównanwczy to taki plastikowy zbiornik z prawej strony pod owiewką, to do połowy jest pełny (na pewno nie jest to zbiornik na płyn hamulcowy). Więc chyba jest OK. Nie mam pewności czy włącza się wentylator, bo nie słyszę... a po jajkach i nogach ciepło daje może od silnika (w końcu silnik mały nie jest).

 

Zainteresowałem się, bo grzeje mi się, chociaż na dworze jest 23 stopnie. To co będzie przy 34 stopniach np. na obwodnicy Bukaresztu w dzień roboczy!?

 

Jak napisał Wujek Samo Zło (kurcze, nie mogłeś wymyśleć krótszego nicka?!), po włączeniu wentylatora temperatura powinna od razu zacząć spadać. I faktycznie, w ZZR tak to działało. Zresztą tak to przynajmniej było "wyraźnie" słychać że się wentylator włączył. No to tak mi się jeszcze nie zdarzyło aby w maleństwie włączył się wentylator. Może włączę go na luzie i niech się grzeje aż się włączy...? I się zobaczy. W samochodah tak sprawdzało się wentylator. A swoja drogą, może warto wymienić płyn...

Paweł, co robisz dziś po 20-ej...?

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek nic si enie przejmuj np. W CBR 1000 F przy 105 stopni włączał się wentylator, takie sa nastawy fabryczne. Ja w swoim moto też musiałem długo czekać żeby dowiedzieć się czy ten wentylator to czasem nie jakaś atrapa ale w koncu zagadal w górnej części skali. Jak dla mnie nie masz powodów do obaw ale wiem jak to jest z tym kochanym motocyklem. Zeby przyapdkiem coś i od razu Cię męczy czy wszystko OK i od razu jazda juz nie jest tak przyjemna 8)

 

Sprawdzenie płynu nie zaszkodzi a najlepiej poszperaj w necie albo w książce jak masz, bo gdzieś na pewno są dane dotyczące chłodzenia i temp. załączenia wentiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sprawdzic w serwisowce, a jak nie znajdziesz na necie to moze sprobuj sposobami Avalona. U mnie w vx wentylator sie wlacza, ale niestety nie mam zadnego analogowego ani cyfrowego miernika, jest tylko czerwona kontrolka, ktora nigdy jeszcze mi sie nie zapalila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zalacza sie gdzies przy 75% skali i troszke przed czerwonym polem i zaczyna spadac do 50%

Zalacza sie dosc czesto jak sa upaly a i kiedy nie jest zbyt goraco okolo 22 stopni a nie chce mi sie pchac pomiedzi samochodami to i wtedy potrafi sie zalaczyc ale u mni to od razu slychac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zrobię test "postojowy". Rozgrzeję dziś maleństwo i zobaczymy czy będzie dym, czy wentylator zadziała... i poczytam w instrukcji (choć jest w barbarzyńskim języku gotów) gdzie sprawdzać płyn chłodzący.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze mam cyfrowy pirometr z dokładnością do dziesiętnych stopnia. Można by było sprawdzić faktyczne temperatury chłodnicy, głowicy czy bloku cylindrów i określić jakie sa prawdziwe temperatury ( bo może okazać się że wskaźnik żle działa )

Tyle że niestety mieszkasz za daleko ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...