Dziadek mroz Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Witam. Spróbuję w miarę dokładnie opisać swój problem z cbr 600f f4 2000r.Jadąc na zlot, po przejechaniu 50 km w trasie temperatura utrzymywała się tak jak powinna, a gdy stanąłem w mieście na światłach dobijała pod czerwone pole. Obroty zaczęły falować do momentu zgaśnięcia motocykla. Mimo włączenia chłodnicy temperatura rosła. Druga sprawa, pół roku temu kupiłem nowy akumulator. Przed zimą nie było z nim problemów.. Palił "od strzała" i nie rozładowywał się. Na zimę, motocykl przechowywany był w ogrzewanym garażu, a akumulator był odpięty. Po zimie włożyłem akumulator do motocykla i nie kręcił więc podładowałem go małym prądem przez około połowy dnia i działał jak powinien. Jadąc na zlot stanąłem na cpnie, zgasiłem i akumulator już nie kręcił odpalałem na "popych", a po zlocie odpalił na rozrusznik.. Ma to jakiekolwiek powiązanie z przegrzewającym się silnikiem? Gdzie tkwi problem? Proszę o pomoc, porady. Z góry serdecznie dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachar Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Hej, mam dokladnie to samo w rn09 na trasie temperatura ok 72st, ostatnio w miescie doszlo mi do 114. Silnik najpierw falowal potem zgasl. Mysle ze poprzedni wlasciciel wlal koncentratu z woda zamiast konkretnego plynu (np motul 136st ) i sie ugotowalo:) Zmienie na dniach na plyn i dam znac co i jak. A ten problem z aku o ktorym piszesz to pewnie ladowanie, bylo pelno opisow na fm jak posprawdzac. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 W czym koncentrat jest gorszy od płynu? Sprawdziłbym czy korek trzymający ciśnienie w układzie jest szczelny. Poza tym logiczne jest to, że podczas jazdy przepływ powietrza chłodzi silnik :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachar Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Koncentrat zmieszany z woda 1:1 daje temperature wrzenia max 110st. Dlatego do sportow warto zastanowic sie nad kupnem lepszego chlodziwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Idealna proporcja to 70:30, co w przypadu prestona daje 136 stopni. 50:50 daje 129 stopni. Płyn tego samego producenta na temperaturę wrzenia 129 stopni. Oczywiście te wartości są też zależne od ciśnienia w układzie. Woda destylowana w ciśnieniowym też nie zagotuje się przy 100 stopniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Może wystarczy uzupełnić? Ja zrobiłem to wczoraj. Objawy podobne, tylko wiatrak się nie włączał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 układ chłodzenia jest tak skonstruowany że silnik nie prawa gotować się nawet na koncetracie rozrobionym z wodą w innym wypadku z fabryki wyjeżdżając miałyby zalanego motula :) być może problem twki w pompie wody bo od stania raczej płynu nie ubyło i układ się nie zapowietrzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Czujnik sprawdzić , przy jakiej temp. wiatrak chłodnicy się załącza ., zamiast kombinować z płynami o kosmicznych temp. wrzenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Rozumiem że wentylator się włączył bo z opisu to jakoś średnio wynika.W CBrze 600 temperatura dobijała mi czasami na mieście w upalne dni nawet do 119C i nic się nie działo motocykl jechał dalej.Co do płynu Polski Dynagel jest dobry 136C temp wrzenia, jest również sprzedawany przez Castrola pod ich marką. Ładowanie sprawdź miernikiem, pomierz czy nie ma zwarcia w układzie, jaki to akumulator dla niektórych produktów rok to cykl całego życia ;-). Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachar Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Po zmianie plynu widze pewna poprawe, tzn moto grzeje sie max do ok 105 st po czym wentylator schladza go do ok 95 i tak w kolko. Jednak problem falowania obrotow na luzie pozostal. Stawiam na TPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 A może czas za gaźniki? W sumie w f4 dostęp jest piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
campus23 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Panowie to moze ja zapyam aby nie zakładac wątku na nowo. Po zimie wymieniłem płyn w układzie chłodzenia (żadne rozrabianie tylko gotowiec) pougniatałem rurki aby płyn jak najlepiej porozprowadzać, Jak było ful w chłodnicy zalałem do wyrównawczego pod maksa zakręciłem korek i odpaliłem moto do załaczenia wentylatora. Po ostygnięciu sprawdziłem i płyn dalej maks w chłodnicy i w wyrównawczym. Zdziwiło mnie to bo myślałem że cos ubędzie w chłodnicy (zę powietrze wypchnie) a tu nic. Wiec zgodnie z serwisówka odkręciłem korek i zapaliłem moto na około 2 min (w czasie tego płyn waliło dołem rurką (od nadmiaru pewnie) W związku z tym zakręciłem korek i znowu do załaczenia wentylatora. Tu rodzi się moje pytanie bo motocykl stoi w pomieszczeniu i po kręceniu obrotów do 11-12 tys (minute czy 2) temperatura wali od 98stopni na pocątku do 116-117 stopni oczywiscie od 110 chodzi wentylator non stop. I tu pytanie czy to normalne że w pomieszczeniu zbija mi motor temperature do 109 stopni i pozostawiony na wolnych potem waha sie między 115-109. Czy coś jest nie halo z układem chłodzenia. Aha bo i sprawdzałem inaczej jeszcze na wlnych obrotach jak nie katuje w pomieszczeniu to od 110 do 106-104 stopni. Z góry dzięki za wszelkie info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Ogólnie to chłodnica wychładza się podczas jazdy, chłodzi ją powietrze. Więc jest to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
campus23 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 a no to ok bo myślałem ze lipa juz z układem, ale mnie uspokoiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Jak to niewiele trzeba żeby przejść z rozpaczy w pełną błogość. Jedno zdanie w internecie :biggrin: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.