konrad1f Opublikowano 18 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 (edytowane) gdy kupowałem dynę ('05 - czyli to co u Ciebie) miałem wyciek najprawdopodobniej na uszczelniaczu nr 13 z tego schematu: natomiast w sierpniu tego roku pociekło mi z tej śruby: wystarczyło dokręcić. torx t50 trzeba było podciąć aby wszedł pomiędzy obudowę sprzęgła z skrzynię biegów i nałożyć na oczko z grzechotką 😉 Edytowane 18 Listopada 2021 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 Pas chodzi na sucho wiec najpawdopodobnie olej dostaje sie albo przez simmer od strony skrzyni, albo silnika. Tak czy owak trzeba rozebrac cala strone napedu pierwotnego zdjac wewnetrzna pokrywe tego napedu i wymienic uszczelnienia. Nie mam pojecia ile to moze kosztowac w Polsce, ale troche roboty jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 19 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 Dzięki za fachową poradę - jeśli to ten uszczelniacz nr 13 o którym Konrad piszesz to wygląda na to że czeka mnie faktycznie wizyta w warsztacie bo sam tego w garażu raczej nie ogarnę... W takim układzie wstrzymam się z wymianą oleju w sprzęgłem i finansowo przygotuję na robotę. Ale tak jak wspominasz w Twoim drugim przypadku - spróbuję najpierw delikatnie dociągnąć śrubę na której gromadzi się olej - a nóż będzie to przyczyną całego zamieszania... Tak jak pisze Adam - pas jest suchy nawet przy większym przelocie więc tutaj jest ok. A macie może jakiś namiar na dobry namiar w miarę blisko Krakowa? Choć z tego co patrzyłem do do FISa mam niezbyt daleko... 😉 W Koźmicach tj obok Wieliczki jest sklep i warsztat MałyHD ale nie słyszałem bądź nie dotarłem do opinii o nim - Może ktoś z Was miał z nimi przyjemność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 (edytowane) najpierw spróbuj poczyścić okolice wycieku, odpalić/przejechać się i np. jakaś kamerką inspekcyjną precyzyjniej zlokalizować miejsce gdzie się poci. W dniu 17.11.2021 o 19:58, Adam M. napisał: Zdjecia wstawiasz na serwis zdjeciowy polski czy zagraniczny i dajesz tutaj link, w ten sposob pokazuja sie w postach. Poza tym naucz sie zrzucac na luz dojezdzajac do skrzyzowania gdy kola moto sie jeszcze obracaja, Nawt jesli przelecisz na jedynke zrucajac z dwojki to masz czas wrzucic go z jedynki przed stanieciem. zrzucanie na luz podczas jazdy to nie jest rozwiązanie problemu. jednak często bezpieczniej jest się zatrzymać na pierwszym biegu i wrzucić na luz dopiero gdy mamy pewność, że np. nikt w nas z tyłu nie wjedzie. w większości motocykli, nawet gdy ciężko znaleźć luz na postoju próbując go włożyć z jedynki, działa patent z "klepnięciem" stopą w dźwignie z dwójki. Edytowane 19 Listopada 2021 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 19 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 Tak też uczynię jak tylko pogoda się trochę polepszy. A powiedz czy z tym uszczelnieniem w Twoim przypadku było dużo zabawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 na początku bałem się grzebać przy dynce i oddałem szpeja kumplowi na uszczelnienie. natomiast parę miesięcy temu musiałem sam poradzić sobie z założeniem nowego pasa i w zasadzie rozbierałem to samo. przyda się serwisówka z momentami i kierunkami dokręcania śrub, klucze dynamometryczne (duże siły na kompensatorze i na sprzęgle). pomocy potrzebowałem jedynie z blokadą sprzęgło-kompensator. zrobiłem ją sobie płaskowników, które do siebie pospawał mi kumpel. w przypadku obudowy sprzęgła pod mid-controls z blokadą trzeba się trochę "nagimnastykować" bo prosty kołek pomiędzy koła łańcuchowe nie da rady. jak dla amatora trochę zabawy jest ale nic co może jakoś specjalnie przerosnąć. po prostu ktoś, kto się tym zajmuje potrzebuje na to mniej czasu 😛 na pewno byłoby gorzej gdyby ciekło z uszczelniacza na skrzyni. Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 19 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 Ale Wy macie te same skrzynie? Czy Konrad mówi o 6-stce, a SlyWhite pyta o piątkę? Teoretycznie budowa ich jest zbliżona, tylko w 5-cio biegowej jest dużo więcej do poprawiania, aby chodziła sucho przez długie lata. Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 19 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 (edytowane) to samo. moja dyna jest '05. tyle, że samej skrzyni nie musiałem na razie uszczelniać (oprócz poluzowanej śrubki z foto powyżej). na szczęście 😉 Edytowane 19 Listopada 2021 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 20 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2021 Hmmm zobaczę czy ewentualne "dokręcania śruby" pomoże... U nas w robocie to ulubiony sposób działania kierownika - na chwilę zawsze pomaga... 😉 jeśli nie będę na początku sezonu musiał znaleźć fachową pomoc i tutaj liczę na Wasze sugestie. Co do manualna to mam ten "Clymer manuals" więc będę musiał chyba czegoś lepszego poszukać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 21 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2021 W dniu 19.11.2021 o 22:09, konrad1f napisał: to samo. moja dyna jest '05. tyle, że samej skrzyni nie musiałem na razie uszczelniać (oprócz poluzowanej śrubki z foto powyżej). na szczęście 😉 Sorry, myślałem, że masz 6-stkę skrzynię... Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 29 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2021 (edytowane) Witam ponownie. Korzystając z "okienka pogodowego" w sobotę zrobiłem sobie małą wycieczkę do Lanckorony na zakończenie sezonu... I po ok 50 milach znów cieknie w tym samym miejscu - co prawda niewiele ale jednak. A tak to wygląda na zdjęciach z góry od strony dźwigni zmiany biegów. Więc natchnęła mnie myśl że może na niej padło uszczelnienie i olej ciemną zbiera się na dole na wcześniej pokazuje ślubie i obudowie? Dodam tylko że przez wyjazdem dokręciłem śruby z wyczuciem o ok 1/3 obrotu (więcej nie poszły) no i oczywiście wytarłem wszystko do sucha. Jakieś sugestie z Waszej strony? Choć spróbuję jeszcze odciągnąć tą śrubę na torx 'a 50 jak piszesz Konrad - a nóż pomoże. 😉 (rozumiem że to ta na zdjęciu powyżej?). Edytowane 29 Listopada 2021 przez SlyWhite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 29 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2021 nie pomoże bo nie widać aby spod niej ciekło 😉 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 29 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2021 Hmmm jak by tu powiedzieć... Nie pocieszyłeś mnie... Cóż wrócę z roboty i będę szukał dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlyWhite Opublikowano 3 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2021 Witam. Wydaje mi się że znalazłem źródło wycieku - mianowicie trzpień na którym zamocowania jest dźwignia zmiany biegów. Gdy go odciągnę od skrzyni robi się ok 2 mm odstęp i właśnie na tym trzpieniu zauważyłem różowy olej. (chodzi o 3 ostatnie zdjęcia wcześniejsze wskoczył nie wiadomo skąd). Jeśli mam rację - to jak to uszczelnić? Czy wchodzi tutaj konieczność rozbierać skrzyni? Czy po prostu "zostawić i obserwować" jak mawia mój lekarz? Są też tacy, którzy mówią - olej to, Harley musi cieknąć... Choć to diagnoza z dupy typu "diesel musi dymić" 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2021 Hej 🙂 Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z olejami (silnika / skrzynia / sprzęgło) z REV TECHa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.