Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o Formule + to jest ok ale ta z USA widziałem jej skład nie jest powalający, jest to zwykły olej mineralny bez dodatków około sae 50W,

 

Specyfikacja:

etroleum based. (Made by Citgo)
Ca 169
P 230
B 210
Zn - none
No other elemental additives.
Viscosity - within SAE 50 range.
Listed as a GL-1, does test out as a GL-3.

Published specs:
Specific Gravity: 0.857
Pounds per Gallon: 7.14
Viscosity, ASTM D 445,
cSt at 40°C: 168.04
cSt at 100°C: 20.10
Viscosity Index, ASTM D 2270: 139
Brookfield Viscosity, ASTM D 2983,
cP at -26°C - 28,800
cP at -40°C - n/m
Pour Point, ASTM D 97, °F (°C): -60 (-51)
Flash Point, ASTM D 92, °F (°C): 507 (264)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej musisz dopasować zawsze do warunków w jakich będzie eksploatowany motocykl. Jezeli nie wiesz co było wcześniej, na pewno nie kupuj oleju syntetycznego, tylko półsyntetyczny lub mineralny. Zasada jest taka, ze nie schodzi sie z minerału na półsyntetyczne i syntetyk. Najgorsza opcja to przejście z minerału na syntetyk. Mineralny olej wytwarza powłoki w silniku, które maja na celu uszczelnienie silnika, a syntetyk może je wypłukać.

Wartość cieplna oleju najlepsza dla chłodzonymi powietrzem 20w50. Do przekładni kup olej przeznaczony do " Primary" przekładni V-twin. Do skrzynki biegów wlej 80W90, polecają Amsoil, chyba, ze masz zamiar śmigać w upale pod dużym obciążeniem, wtedy wlej 75W110 lub 140.

Filtr oleju kup oryginalny H-D są najlepsze.

Pozdrawiam.

Bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem jednego - czy H-D to naprawdę taka kosmiczna technologia , że nie wiadomo co wlać do silnika . Ja akurat leje Bel- Ray , bo tani - BR zalałem do softa i eli , do Night roda nalałem Castrola . Przecież każdy producent na swojej stronie podaje do jakiego motocykla i do jakiej dziury nalać odpowiedni olej . Problemy zaczynaja się jak kombinujemy - mi zaczęły się jak do sprzęgła zalałem ATF - sprzęgło chodziło lepiej ale padły uszczelniacze w TC 96 . Co do oleju H-D on najgorzej mi się spisywał - jakiś taki wodnisty się wydawał i drogi ( w Polsce )

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto z Was latał na oleju Midlanda 20W50 w TC, bardzo mnie interesuje bo powiem szczerze, że tylko ten ma specyfikację (chodzi o lepkość nie o API) odpowiednią do HD z olei mineralnych oczywiści oprócz oryginalnego HD. Muszę od kolegi Wallego poderać setkę i wysłać do analizy i zobaczę co to warte jest ;).

Drążąc temat olei dla mnie wyznacznikiem dobrego oleju jest ilość zrobionych km na moto na oleju, ilość syfu na korku spustowym, wnętrze silnika i oczywiście analiza oleju.

Mam prośbę do Was bo zagłębiam wiedzę na temat olei proszę o podanie ilości km zrobionych na oleju.

Np. moto rocznik, ilość km na danym oleju, wygląd korka spustowego, marka oleju

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego maniek1300, widzę, że nic co w składzie nie jest Ci obce Jak na wiosnę spuszczę mój pseudo syntetyk SYN3 to dam Ci znać.

 

Ja nie rozumiem jednego - czy H-D to naprawdę taka kosmiczna technologia , że nie wiadomo co wlać do silnika . Ja akurat leje Bel- Ray , bo tani - BR zalałem do softa i eli , do Night roda nalałem Castrola . Przecież każdy producent na swojej stronie podaje do jakiego motocykla i do jakiej dziury nalać odpowiedni olej . Problemy zaczynaja się jak kombinujemy - mi zaczęły się jak do sprzęgła zalałem ATF - sprzęgło chodziło lepiej ale padły uszczelniacze w TC 96 . Co do oleju H-D on najgorzej mi się spisywał - jakiś taki wodnisty się wydawał i drogi ( w Polsce )

Ciekawa sprawa...Jeździłem rożna Japonią przez kilkanaście lat, była jedna dziura w która lało się jeden olej i na żadnym forum nie było dyskusji związanych z awariami związanymi z zatankowaniem niewłaściwego oleju.....

Szperalem po różnych forach HD, głównie ameryckich i co ciekawe w HD zalnie niewłaściwego oleju powoduje poważne awarie. Silnik traci szczelność i biegi przestają chodzić, jedynka strzela, skrzynia się rozwala i rozszczelnia, napinacze się wycierają itd.... Dlatego-tyle dyskusji na temat olejów....Niestety Harley TC to nieudana konstrukcja... Dopiero w tym roku firma HD wprowadziła nowy 8zaworowy silnik chłodzony wodą...czyli to co zrobili Japończycy 30 lat temu. Nowy Harley pracuje i brzmi jak Honda I jak sami twierdzą jest wolny od wad, które posiada TC. Ale nistety, dalej są trzy dziury i dyskusje nie ustaną

 

Niedowiarkom polecam blog....

http://harleydavidson2006.blog.pl/przykladowa-strona/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam temat z bloga co podałeś , tyle że należy pamiętać o jednym TC B problemy ok 80 tyś km się zaczynają - większość z nas nie dociągnie do tego przebiegu , TC A wytrzyma dużo więcej . Ale wiadomo niech każdy robi jak uważa i dobrze że na forum jest mniejsze na takie dyskusje - chociaż na początku tej dyskusji FIS wyspecyfikował olej do H-D zgodne z jego wiedza i dużym mechanicznym doświadczeniem . A temat w zasadzie ciągnie się dlatego , że niesty nie wiemy co było zalewane do naszych motocykli , po ich zakupie w USA ( brak książki serwisowej) . I odwieczny problem czy można po minerale syntetyk itp.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazam, ze od pewnego rocznika ludziska "nagle" przestaja rozumiec o co tu w tym wszystkim chodzi.

Przyczyną tego stanu rzeczy jest... powstanie czterowaworowego silnika HD i upodobnienie go do japonii...

 

Oczywiscie - silnik ma na rynku kilka miesięcy i juz wszyscy wiedza, ze jest wolny od wad... :)

A trzy dziury to powazny problem... pewnie za kilka lat dwie znikną...

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tu masz racje całe, od zawsze latałem Japonią jeden olej i ogień moto robi bez problemu 100 tyś km. Kupując Harleya nie kierowałem się eksploatacją, kupiłem bo się w nim zakochałem. Później poszedłem na forum HD i się zaczęło :). Potem 3 lata studiowania forum HD w USA ;) i rozmowa z właścicielami HD.

Powiem tak o ile jaki olej zalejesz nie ma znaczenie bo on będzie chodził i na WD 40 :) tylko jakość oleju zaoszczędzi troszkę nerw może zrobisz 20% więcej przebiegu. Konstrukcja TC jak każdy wie szału nie robi i ma swoje bolączki i nie doróbki. Mając taką wiedzę dzisiaj kupił bym coś na EVO z małym przebiegiem :) coś takiego jak wyrwał Jarek. Ale są też przypadki, że w USA na oleju mineralnym robią bez remontu 100 tyś tylko nie ma co porównywać ich baz olejowych do naszych. I stąd ta cała walka z olejami jak to kolega Wally mówi uleczanie syfa pudrem ;).

I wszystko na temat.

Dlatego bardzo interesuje mnie model moto, ilość km na oleju i korek spustowy aby dać w miarę rzetelne info właścicielom HD na forum.

 

Co jeszcze mogę dodać nie jestem mechanikiem nie mam tak duże doświadczenia w HD ponieważ nigdy nie rozbierałem tego silnika i nie rozbiorę liczę na pomoc kolegów: Fisa, Wollego czy innych jeśli kogoś pominąłem to przepraszam. Ale im więcej się interesuję tematami olejowymi tym mam więcej pytań odnośnie konstrukcji tego silnika.

 

Dla mnie najważniejsze pytanie, które też zauważyłem na licznych forach HD. Dlaczego po zalaniu oleju syntetycznego słychać górę silnika bardziej przy pewnych obrotach około 2400-2600. Bardzo proszę mi to wytłumaczyć ;)

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologia poszła do przodu....więc pewnie zabobony :)

Czyli wszystkie przejścia dozwolone...?

 

Kolego maniek 1300, a co powiesz o oleju MOTUL GEAR COMPETITION 75W140? Może być tańszym w zamiennikiem Amsoil?

Edytowane przez Lucasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert J. rozwiń wypowiedź

Cyt. Olej musisz dopasować zawsze do warunków w jakich będzie eksploatowany motocykl. Jezeli nie wiesz co było wcześniej, na pewno nie kupuj oleju syntetycznego, tylko półsyntetyczny lub mineralny. - na pewno kupuj olej syntetyczny, malo istotne co kto lal wczesniej.

 

Cyt. Zasada jest taka, ze nie schodzi sie z minerału na półsyntetyczne i syntetyk. Najgorsza opcja to przejście z minerału na syntetyk. Mineralny olej wytwarza powłoki w silniku, które maja na celu uszczelnienie silnika, a syntetyk może je wypłukać - nastepny mit, mineral nie wytwarza zadnych powlok, stare mineraly nie wytrzymywaly wysokich temp, olej sie przepalal, robil sie nagar w niektorych miejscach itd, ale na to potrzeba dziesiatek tysiecy km. i to nie do konca byla wina oleju mineralnego nawet bardzo kiepskiej jakosci, powiedzialbym ze wieksza odpowiedzialnosc za powstaly nagar biora przedmuchy w silniku.

 

Cyt. Wartość cieplna oleju najlepsza dla chłodzonymi powietrzem 20w50. - 20w50 jest to zakres temperatur w jakich ten olej powinien pracowac, wiec nie mozna powiedziec ze ten najlepszy, np ja mam za oknem w zime 26 C rano i w nocy, wiec zalewam 60 tka zeby nie robily sie z niego szczyny, ale gosc ktory mieszka w Finlandii i chce odpalic moto w zime w nieogrzewanym garazu musi miec przynajmniej 5W cos tam(literka W oznacza winter)

 

Cyt. Do przekładni kup olej przeznaczony do " Primary" przekładni V-twin. - nie koniecznie, moze to byc np 20W50, wedlug mojej prywatnej oceny najmniej skleja 10W40 Amsa. Obecnie mam primary fluid Amsa i 10W40 byl lepszy pod tym wzgledem.

 

Cyt. Do skrzynki biegów wlej 80W90, polecają Amsoil, chyba, ze masz zamiar śmigać w upale pod dużym obciążeniem, wtedy wlej 75W110 lub 140. - roznica miedzy 110 a 140 tu nie chodzi o temp i obciazenia (przynajmniej dla skrzyni HD) biorac pod uwage srodowisko i zakres temp jej pracy 80W90 bylby z nadwiazka wystarczajacy, gdyby nie wstrzasy jakim narazona jest skrzynia w HD. 140 to olej stosowany do przekladni ciezarowek, stad 140 ma lepsza lepkosc kinematyczna.

 

Cyt. Filtr oleju kup oryginalny H-D są najlepsze. - nie sa najlepsze, sa wystarczajace. Lepsze sa filtry z wkaldem z wiskozy np robi je Amsoil

Pozdrawiam. - Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...