Eber unter Rummelsberg Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Masz rację Wally - dzięki.Sprawdziłem w serwisówce: "The oil level is correct when it is even with the bottom of the clutch opening or at the bottom of the clutch diaphragm spring". Co do sprawdzania poziomu oleju, to w manualu (Softail 2000-2005) jest: "Park the motorcycle on a level surface and support it so that it is standing straight up. Do not support it on the jiffy stand. CAUTION Do not check the oil level with the motorcycle supported on its jiffy stand or the reading will be incorrect".Czyli - w pionie. Przynajmniej w Softailu, w innych nie wiem. Cytuj "Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indian Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Nie stawiać na " chwilka stojaku " do sprawdzania poziomu oleju. :biggrin: Trzeba zapamiętać ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolba Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 panowie czytałem wszystkie posty i dalej nie wiem co wlać kupiłem Hd electra glide r 2008 przebieg prawdziwy ok 80000 km nie wiem co było wcześniej. Na forum są różne opinie olej silnika 20w50 tylko jaki syntetyk,pół,czy minerał , skrzynia 80w90 czy 75w140, sprzęgło belray ? doradźcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucasi Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Olej musisz dopasować zawsze do warunków w jakich będzie eksploatowany motocykl. Jezeli nie wiesz co było wcześniej, na pewno nie kupuj oleju syntetycznego, tylko półsyntetyczny lub mineralny. Zasada jest taka, ze nie schodzi sie z minerału na półsyntetyczne i syntetyk. Najgorsza opcja to przejście z minerału na syntetyk. Mineralny olej wytwarza powłoki w silniku, które maja na celu uszczelnienie silnika, a syntetyk może je wypłukać. Wartość cieplna oleju najlepsza dla chłodzonymi powietrzem 20w50. Do przekładni kup olej przeznaczony do " Primary" przekładni V-twin. Do skrzynki biegów wlej 80W90, polecają Amsoil, chyba, ze masz zamiar śmigać w upale pod dużym obciążeniem, wtedy wlej 75W110 lub 140.Filtr oleju kup oryginalny H-D są najlepsze. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 A niektórzy mówiąm że nic się nie stanie, jak się zmieni na syntetyk... Odnośnie 20W50, jak chcesz jeździć zimą to już takiego oleju nie zalejesz, tu nie ma prostej zasady że leję 20w50 i jest git, nie zawsze. Filtr to mi polecali inny, na pewno nie H-D(champion, K&N). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolba Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 no właśnie i dalej nic nie wiem co osoba to inna opinia i być tu mądry chyba przejde na syntetyk ale za 2 sezony przez półsyntetyk dzięki za opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1300 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) WitamPowiem tak, jeśli był moto używany w USA to jest taka możliwość, że był lany SYN3 czyli połsyntetyk. Jeśli chodzi o olej dostępny w Polsce to:Syntetyk:- Motul 7100 20W50 Grupa III z dodatkiem Grupy V- Amsoil MCV 20W50 Grupa IV PAO ( stary MCV pełna wersja z PAO w nowych butelkach to już PAO z domieszką Grupy III) ale i tak jest ok- RedLine 20W50 mój faworyt ale bardzo drogi Grupa V ( wycisza górę poprzez pakiet dodatków)- RoyalPurple 20W50 fajny olej z dodatkiem siarki ;(, ale działa też ok- RevTech 20W50 syntetyk- BelRay 10W50Minerał:- Midland 20W50 zalecany na forum nie miałem okazji wysłać go do analizy- Motul 3000 20W50- HD 360 20W50 oryginał (wolał bym wersje z USA ma fajny pakiet dodatków molibden i bor tylko dla silników TC to tak na 2000mil i zmiana)- Silkonele V-Twin 20W50- BelRay 20W50- Valvoline VR1 20W50 samochodowy Przebieg 80.000 to jak na TC to dość spory ciekawe czy miał jakieś mody w silniku robione. Edytowane 11 Listopada 2016 przez maniek1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucasi Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Dlatego napisałem, ze trzeba dopasować olej do warunków eksploatacji. Na północy Alaski 10w40 będzie za gestyJeżeli chodzi o olej Syn3 jes full syntetykiem. Skrot " syn" od syntetyk, a cyfra 3 bo można go lać do silnika , skrzyni i przekładni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolba Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 moto jest z kanady a ty co byś wlał. Myślę że naleje BelRay 20w50 półsyntetyk ,a co do przebiegu to tam tyle wyjeżdżą nie wieże w przebiegi 30- 40 tyś mil sprowadzanych z USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gasman Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Ja zalewam : silnik Motul 7100 20w50, skrzynia Bel Ray 85w140, sprzeglo Bel Ray primary chaincase i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucasi Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 To prawda co do przebiegu. Bel-Ray to uznana marka. Półsyntetk 20w50 będzie w porządku, chyba ze jeździsz w zimie Możesz go tez zastosowa do przekładni. Gusman ma całkiem dobry zestaw. Tyle ze motul 7100 to syntetyk Tobie kolba radzę polsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1300 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) Tak Bel-Ray 20W50 półsyntetyk jest ok. Jeśli chodzi o SYN3 to tylko w nazwie ma syntetyk :). Tak naprawdę jest to mieszanina grupy III i z domieszką grupy IV. czyli u nas pięknie nazwany olej podany procesowi hydrokrakingu.Powiem u mnie skrzynia ładnie działa na Ams 75W-110 do TC 96 zalecam Ams 75W-140 który eliminuje niesławny dźwięk na 5 biegu w skrzyni 6-ce.Może też być Mobil syntetyczny 75W-140.Jak chcesz coś półsyntetycznego może być:- wspomniany Bel-Ray 20W50- Valvoline 20W50- RevTech 20W50 Pure- Silkolene Super4 Gasman z którego roku masz swoją Electra FLHTCUI. Edytowane 11 Listopada 2016 przez maniek1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gasman Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Moja jest z 2000r. Kupiłem i od razu zalałem Motulem 7100-zero wycieków. Niema potrzeby stopniowania oleju minerał-półsyntetyk-syntetyk. Jak wyjdą ci jakieś wycieki to należy zmienić uszczelnienia a nie bawić się olejem lub jakimiś dziwnymi cudotwórczymi specyfikami. Skoro cieknie to znaczy ze uszczelnienie jest do bani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1300 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Jak Ci chodzi na tym Motulu czy masz porównanie z tym co miałeś wcześniej. Chodzi mi czy odczuwasz głośniejsza pracę góry po zmianie na Motula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gasman Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Nie wiem czym był zalany wcześniej ale różnicy nie odczuwam. Co najważniejsze nie kapie pod motocyklem a syntetyk z tego co wiem lepiej znosi temperaturę-trzyma parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.