Skocz do zawartości

Zużycie opony na torze - co jest nie tak?


filipr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sikor a filmik z jazdy w czymś pomoże? Oczywiście fotki opony zrobię jutro, tzn. postaram się.

Dostałem jeszcze jednego maila od Pirelli, żebym spróbował reklamować oponę - takiego na odczepnego :)

No cóż- jak mam spróbować to spróbuję :)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalne podejście pracownika Pirelli, który od pierwszego maila jest z klientem na Ty :D

Zwróciłem mu na to uwagę ale w ostatnim moim mailu, który się tu nie wkleił. Generalnie bym to zlał, ale jak facet pisze że SP są przeznaczone na drogi a ja kolega w jakichś broszurkach znalazłem zalecane na tor ciśnienia, no to sorry... Broszurka Pirelli, strona z informacjami o przeznaczeniu opony Pirelli a koleś do mnie pisze jak bym był palcem robiony.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze wogole odpisal bo mnie kiedys wyslali odrazu do Badziaka:)

 

he he faktyczne ja kolega napisal ."OPONA UZYWANA NIE ZGODNIE Z PRZEZNACZENIEM" :)

Jedno ma chlop racje ,diablo superbike pro jest bardzo odporna na takiego roznego rodzaju problemy .Zakladasz ustawiasz cisnienie i latasz .Wiem to z wlasnego doswiadczenia bo sam na poczatku zeszlego sezonu mialem jeden komplet , przelatalem dwa speed day'e i zadnych problemow .Nastepnie przesiadlem sie na D211 GP RACER i zaczely podobne klopoty.

Oczywicie taka odpornosc maja swoja cene w przyczepnosci ale z czasami w okolicy 1:50 a i nizszymi to jest fantasyczna opona .

 

Druga sprawa ze jesli juz nowa opona jak piszesz ma jakies wglebienie to tak nie powinno byc wiec moze faktycznie jakas wada ?!

 

Odnosnie cisniena to uwierz mi ze 1,7 czy 1,8 to przy oponie wyscigowej to jest spora roznica .Nie wiem jak jest w tych nowych oponach do WSZYSTKIEGO :) ale np.w diablo superbike w tabelce cisnien po kocach sa widelki od 1,7do 1,9 (o ile dobrze pamietam) dlatego w zalEznosci od warunkow pogodowych trzeba tak kombinowac zeby po ZJEZDZIE z toru nie bylo wiecej.

Inna sprawa to niezawsze 40 min. zapietych kocy skutkuje temeratura 80st.C opony ( dlatego warto miec np. miernik temp.)

W tanszych kocach jest stosowany termostat o gorszych parametrach wiec czesto pomiedzy tym jak znowu zadziala ., temperatura opony spada dosyc sporo zanim termosatat znowu wlaczy grzanie.Dodatkowo jesli jest zimno i np. wiatr to felga zostaje zimna i po wyjezdzie na tor opona najpierw oddaje cieplo do felgi i dopiero jak temperatury sie wyrownaja karkas opony ma wlasciwa temp. i moze pracowac optymalnie.Dlatego np. w zimne ,wietrzne dni uzywa sie oslon na kola zeby felga jak i opona bylo nagrzane.

Dotknijcie sobie felgi po kocach i jak zjedziecie z toru po ostrej jezdzie ,zobaczycie jaka jest roznica.

 

Nie wiem czy to wszystko odnosi sie rowniez do opon drogowych ale do wyscigowych napewno .Moze sie komus przyda jak bedziemy sie wyscigowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale moja opona nie jest wyścigowa, bo to przecież SP, czyli ma homologację drogową więc czy naprawdę błąd rzędu 0,05 - 0,1bar może mieć aż takie znaczenie?. Ponadto czy miałem ciśnienie zalecane przez producenta (owa niewiadomego pochodzenia broszurka :) ), czy też sugerowane tutaj, była tzw. dupa. Dzisiaj postaram się zrobić zdjęcie drugiej opony i czegoś co zauważyłem.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip, na tej zasadzie to i Supercorsa SC jest oponą "drogowa" - ma homologację drogową, czego wymaga specyfikacja FIM SSP oraz STK1000/600, w przeciwieństwie do slicków jak Pirelli Superbike.

Ciekawie byłoby dorwać komplet starych SP (V1) i przetestować w tych samych warunkach.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikor. Czytałem trochę zanim kupiłem Supercorsy BSB i podobno jest to to samo co SP. Nie wiem ile w tym prawdy, gdzieś tam czytałem że na różne rynki różnie nazywają te opony. Ogólnie BSB jest trudniej dostępna - tak mi się wydaje. O BSB piszę tylko dlatego, że z nimi nie miałem takiego problemu.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli nie masz problemu na oponie BSB filipr to ani Twój motocykl ani Twój styl czy technika nie są przyczyną tych problemów jedynie wadliwa opona, tym bardziej jak napisałeś że nowa już ma podejrzane wgłębienia w tym miejscu. Taki efekt już po kilku, dwóch trzech sesjach nie jest możliwy przy tym tempie i nie ważne czy to jest opona drogowa czy torowa. Zgłoś reklamację ale czy to pomoże...... raczej nie.

Edytowane przez MatMax78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki efekt już po kilku, dwóch trzech sesjach nie jest możliwy przy tym tempie

 

Czas okrążenia nie jest wyznacznikiem tego, jak ktoś jedzie - przykładowo jadąc równym spokojnym tempem można wykręcić ten sam czas, co jadąc bardzo agresywnie (mocne hamowania, wolne przetaczanie się przez zakręt i dawanie w palnik na wyjściu). Wiadomo, że w obydwu przypadkach zużycie opony może być skrajnie różne. Ja niszczyłem opony więcej niż chłopaki ujeżdżający 600-tki pomimo robienia takich samych czasów, bo właśnie wolniejszą prędkość w zakręcie kompensowałem odwijaniem na wyjściach.

 

Miałem kiedyś taką sytuację, że kupiłem komplet slicków (Pirelli Superbike) od Bartka Lewandowskiego. Po jednej sesji tylna opona miała wyszarpany pasek szerokości 2-3 cm. Bartek od razu powiedział "zniszczyłeś oponę, bo odwijasz dopiero w momencie prostowania motocykla".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sherman jak najbardziej masz rację, ale jednak ja mam 600 a nie litra, czyli takiego momentu nie mam przy odwijaniu manety. Jeździłem tempem podobnym do kilku sąsiadów i akurat tak się złożyło, że wszyscy poza mną mieli litry. Czasy w granicach 1:54-1:56. Odjeżdżali mi trochę na prostej startowej a potem między dużą patelnią a małą trochę ich doganiałem. Jednak tylko ja tak zniszczyłem oponę...

 

Pozdr.

F.



Nieśmiertelny - kupowałem w jednym chyba z największych portali w necie, jakieś oponeo czy sklepopon, coś takiego. W każdym razie nie u jakiegoś Wacka co wadliwe partie skądś wozi. Fakt faktem jednak jest, że wyczuwalne było palcem przełamanie opony w miejscu gdzie zaczyna się pasek na fotce. Nie wiem, może to normalne bo nigdy tak dokładnie nie macałem nowej opony - nie było powodu :)

 

pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W marcu tego roku kolega kupil komplet Pirelli Diablo Superbike 120 /200 DOT. 2013 w oponeo (ja zreszta tez tam kupowalem ale we wrzesniu 2013)

Przyjedzamy na pierwszy SD pod koniec kwietnia ,rano zakladamy koce na opony i grzejemy ,na 10 minut przed wyjazdem kolega podwinal koc zeby sprawdzic temperature i...... patrzymy a przednia opona peknieta na pol .Zlozona reklamacja i ...... odpowiedz ze opona przchowywana w nieodpowiednej temperaturze .

A zazzanczam ze kolega ma w garazu 18 st.C czyli ze co ?!...... gdzies w transporcie zamrazla i ktos ja zgniotl ?! ale jak udowodnic jak wygladala normalnie i dopiero po napompowaniu okazalo sie pekniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heya

 

Reklamowanie nic nie da. Panowie w Pirelli w PL bo jaka bujda i śmiech na sali. Klient jest nie istotny i mówią,że czarne jest białe itp. Kupiłem u nich 11 przodów w kwietniu, popekały w czerwcu i jak zareklamowałem to taką otrzymałem odp. : "opony były żle skłądowane w okresie zimowym przez klienta" ludzie jak je kupiłem w kwietniu!!! to jakies kpiny, potem po rozmowie z Panem J. powiedzano mi,że takich opon napewno u nich nie było, a takiego modelu w ogóle w tym, roku niewyprodukowano... Przezcież to powinno trafić do sądu. Zatakie traktowanie klienta i robienie z niego idiota. Oszustwo to mało powiedziane.

Nie kupuje i nie bede kupować Pirelli - to syf i tyle.

Banda oszołomów. Jak ma się coś rozwijac z takimi idiotami.

 

Pozdr

Edytowane przez Lukaszek34

LTD34 SUSPENSION WORKSHOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...