Skocz do zawartości

Zużycie tloka


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, prosilbym o diagnoze zużycia tloka w hondzie xr400 , motocykl spalil 400ml oleju na 500km . Czy spalanie oleju doprowadzilo do nagromadzenia nagaru w czy zle wyregulowany gaznik , zalozone najwieksze dysze do tego modelu, czy moze poprzedni wlasciciel zwlekal z wymiana pierscieni ?

 

http://w431.wrzuta.pl/obraz/1eZrVtXjkDr/piston_xr400

 

http://w431.wrzuta.pl/obraz/2lzqdEGDSPX/piston_xr400

 

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie wymienia tłok to (poza pasowaniem i ew. szlifem ) trza zrobić honowanie i dobrze dotrzeć . Pozatym co to za tłok ? W dolnej częśći poniżej sworznia widac ubytek w odlewie - bez jaj żeby coś takiego puścili skośni czy którykolwiek renomowany producent zamienników. Pomierz luz na zamkach , wymiary tłoka i cylindra i porównaj z serwisówką.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie wymienia tłok to (poza pasowaniem i ew. szlifem ) trza zrobić honowanie i dobrze dotrzeć . Pozatym co to za tłok ? W dolnej częśći poniżej sworznia widac ubytek w odlewie - bez jaj żeby coś takiego puścili skośni czy którykolwiek renomowany producent zamienników. Pomierz luz na zamkach , wymiary tłoka i cylindra i porównaj z serwisówką.

Zasadniczo to silnik mam juz po remoncie i jest na dotarciu , te rzekome ubytki to tak jest w oryginale Hondy , kupilem nowy 0.25 tak samo wygladal. Cylinder porysowany nie byl, jakies tam drobne ryski podejrzewam ze przez nagar. Zato pierscienie na zamkach luzy masakryczne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400ml/500km to prawie nic :D

 

a góre robiłeś ?? uszczelniacze zaworowe nowe i z ASO ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok trochę jest skatowany ale przez dół silnik tyle oleju nie pociągnie.

Pociągnie , pociągnie - ale musi miec swobode w cylku :D Tak ze 3 razy ponad normę.

 

Góra do sprawdzenia , cylinder do honowania , pierścionki do wymiany . Jak pasowanie dobre to musi banglać.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach nie widać przedmuchu oleju pomiędzy pierścieniami. Masz nagar powyżej pierścieni więc przyczyny szukaj w głowicy. Zdejmij ją, zobacz które gniazda i zawory mają nalot z oleju, zalej głowicę naftą.



Sprawdziłeś w jakim stanie są gniazda zaworowe w głowicy ? Bo być może po remoncie, dół silnika ma dużą kompresję a nie wytrzymują wyklepane gniazda i tam ucieka kompresja, nawet nowe zawory wtedy nie pomogą. A czy w ogóle dobrze dotarłeś zawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach nie widać przedmuchu oleju pomiędzy pierścieniami. Masz nagar powyżej pierścieni więc przyczyny szukaj w głowicy. Zdejmij ją, zobacz które gniazda i zawory mają nalot z oleju, zalej głowicę naftą.

 

Sprawdziłeś w jakim stanie są gniazda zaworowe w głowicy ? Bo być może po remoncie, dół silnika ma dużą kompresję a nie wytrzymują wyklepane gniazda i tam ucieka kompresja, nawet nowe zawory wtedy nie pomogą. A czy w ogóle dobrze dotarłeś zawory ?

to jest tlok ktory wyjalem z silnika przed remontem , teraz mam nowy tlok , cylek po szlifie i honowaniu nowe zawory , chodzi zajebis... ., na tloku widac ze jednak olej przedostawal sie przez pierwszy piercien, i gorna czesc tloka przytarta od nagaru , motocykl dymil przy obciazeniach i podczas hamowania silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy pierscien rzeczywiscie puszczal, ale nie ma przedmuchow ponizej pierscienia olejowego, wiec rowniez podejrzewam wyrabane prowadnice zaworowe.

Same uszczelniacze i nowe zawory moga nie wystarczyc na dlugo.

przepraszam zapomnialem dodac ze prowadnice tez zostaly wymienione , tylko sprezyny zostaly stare bo trzymaly jescze wymiar serwisowy, dzieki za odpowiedzi i podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam zapomnialem dodac ze prowadnice tez zostaly wymienione , tylko sprezyny zostaly stare bo trzymaly jescze wymiar serwisowy, dzieki za odpowiedzi i podrawiam

 

 

Takie bajeczki możesz opowiadać kolegom ale nie mechanikom motocyklowym

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...